Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 23:21

29
شهریور
گرین کارت چیست؟ بررسی شرایط اخذ گرین کارت امریکا

گرین کارت چیست؟ بررسی شرایط اخذ گرین کارت امریکا

اگر قصد دارید به عنوان یک مهاجر خارجی اقامت آمریکا را دریافت کنید، در گام نخست باید موفق به دریافت "گرین کارت امریکا" شوید. کسانی که این کارت را دریافت کنند در واقع اقامت دائم آمریکا را به دست می آورند

اگر قصد دارید به عنوان یک مهاجر خارجی اقامت آمریکا را دریافت کنید، در گام نخست باید موفق به دریافت  "گرین کارت امریکا" شوید. کسانی که این کارت را دریافت کنند در واقع اقامت دائم آمریکا را به دست می آورند که پس از چند سال می توانند برای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور نیز اقدام کنند.  از آنجا که دریافت "گرین کارت امریکا" مقدمه رسیدن به شهروندی و تابعیت این کشور است از همین رو سعی داریم در این مقاله آنچه لازم است درباره اخذ گرین کارت و انواع آن بدانید، بیان کنیم.

گرین کارت چیست؟

یکی از مدارک هویتی معتبری که دولت آمریکا برای مهاجران دارای اقامت دائم صادر می کند، گرین کارت است. کسانی که این مدرک را دارا باشند از مزایای مختلفی در این کشور بهره مند می شوند.

وقتی که می خواهید برای دریافت گرین کارت اقدام کنید، باید ترجمه رسمی تمامی مدارک خود را به صورت کامل و بدون نقص گردآوری و ارائه کنید. ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک هویتی و تحصیلی، گواهی تمکن مالی و... از جمله این مدارک است. در نظر داشته باشید اگر متاهل هستید ترجمه سند ازدواج  را نیز باید در کنار دیگر مدارک ارائه کنید.

اگر بتوانید به عنوان یک مهاجرت اقامت دائم آمریکا را دریافت کنید و موفق به اخذ گرین کارت شوید، مزایای مختلفی در انتظار شما خواهد بود. از جمله مزایای گرین کار این کشور برای دارندگان اقامت دائم شامل موارد زیر می باشد:

  1. امکان اقامت نامحدود در آمریکا
  2. داشتن مجوز کار نامحدود در این کشور
  3. امکان ورود و خروج به آمریکا به صورت نامحدود و بدون ویزا
  4. داشتن شرایط دریافت مزایای فدرال
  5. امکان برخورداری از تحصیل 80 درصد ارزانتر
  6. امکان دریافت وام دانشجویی
  7. منع تحریم های سفر برای دارندگان این کارت
  8. ارائه گرین کارت به صورت اتومات برای اعضای خانواده
  9. امکان دریافت شهروندی پس از 3 تا 5 سال

هر آنچه که باید درباره روش های دریافت گرین کارت آمریکا بدانید

برای اینکه بتوانید گرین کارت آمریکا را بدست آورید لازم است نکات زیر را درنظر بگیرید:

مورد اول: راه های دریافت گرین کارت آمریکا

شما از روش های مختلفی می توانید برای دریافت گرین کارت اقدام کنید. برای کسانی که می خواهند سریع تر به اقامت دائم و تابعیت این کشور دست پیدا کنند، بهترین و کوتاه ترین مسیر پیدا کردن جاب آفر با همان پیشنهاد کاری از یک کارفرمای امریکایی و یا داشتن شغل تمام وقت در این کشور است. در صورتی که از نظر مالی فرد محدودیتی نداشته باشد، سرمایه گذاری نیز می تواند یکی از مسیرهای راحت اما پر هزینه برای دریافت اقامت دائم این کشور است. اگر یکی از اعضای خانواده شما در این کشور دارای گرین کارت است می تواند مسیر دریافت گرین کارت را نیز برای شما راحت کند. کافی است درخواست صدور گرین کارت برای شما بدهد. اگر شرایط هیچکدام از این موارد را نداشته باشید، تنها گزینه موجود، شرکت در لاتاری و دریافت گرین کارتی است که از این طریق می توانید دریافت کنید. برنده شدن در لاتاری می تواند اقامت دائم آمریکا را به همراه گرین کارت برای شما به ارمغان آورد.

مورد دوم: انواع گرین کارت

شاید برای شما جالب باشد که بدانید که گرین کارت آمریکا انواع مختلفی دارد که شما نیز می توانید به تناسب شرایط خود یکی از این موارد را دریافت کنید. انواع گرین کارت های امریکا شامل موارد زیر می باشد:

  1. خانوادگی: اگر یکی از نزدیکان شما دارای گرین کارت باشند می توانند با ارسال درخواستی به خدمات مهاجرت این کشور برای شما نیز درخواست گرین کارت بدهد.
  2. کاری: این گرین کارت به افرادی اعطا می شود که به واسطه شغل خود آن را دریافت می کنند. داشتن مهارت و تخصص خاص ویژه محققان و مدیران اجرایی، افراد نخبه و دارای مدارک پیشرفته، کارگران ماهر، کارگران مذهبی و مهاجران ویژه و سرمایه گذاران کمک می کند تا فرد موفق به دریافت گرین کارت کاری شوند.
  3. سرمایه گذاری: حداقل سرمایه ای که افراد برای دریافت این گرین کارت باید داشته باشند 900 هزار دلار برای مناطق روستایی یا کم برخوردار و 1.8 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در دیگر مناطق امریکا می باشد.
  4. بشردوستانه: نوع دیگر گرین کارت مربوط به کسانی است که برای فرار از آزار و شکنجه های سیاسی، ناآرامی های مدنی، ملیت و.... به امریکا سفر می کنند. این افراد می توانند گرین کارت بشردوستانه دریافت کنند.
  5. لاتاری: از سال 1990 دولت امریکا برنامه ای تحت عنوان تنوع نژادی دارد که براساس آن سالانه 50 هزار نفر را بدون محدودیت خاصی پذیرش می کند.

 مورد سوم: اعتبار گرین کارت

کسی که موفق به دریافت گرین کارت شود، در واقع یک مقیم دائم و قانونی در آمریکا به شمار می آید که اعتباری مادام العمر دارد. از آنجا که گرین کارت یک مدرک هویتی است اعتبار 10 ساله دارد و در زمان موعد باید به موقع آن را تمدید کنید. برای این کار کافی است 6 ماه مانده به اتمام اعتبار اقدام به درخواست تمدید از طریق تکمیل فرم های مربوط به آن کنید. اما لازم است بدانید که عواملی می تواند منجر به منقضی شدن گرین کارت افراد شود که شامل موارد زیر است:

  1. تبدیل اقامت دائم به تابعیت آمریکا و گرفتن شهروندی
  2. اقامت خارج از امریکا بیشتر از 364 روز
  3. داشتن سوء سابقه و انجام اعمال مجرمانه
  4. نقض قوانین مهاجرتی آمریکا
  5. بازگرداندن گرین کارت به کنسولگری امریکا

مورد چهارم: هزینه گرین کارت

باید بدانید وقتی برای دریافت گرین کارت اقدام می کنید، بسته به نوع آن هزینه های مختلفی باید پرداخت شود. هزینه هایی که برای ویزا پرداخت می شود تقاوت دارد از همین رو نمی توان هزینه ثابت و مشخصی را برای دریافت ویزا و گرین کارت آمریکا اعلام کرد. در ادامه به هزینه های اصلی که در زمان درخواست و دریافت گرین کارت باید پرداخت کنید، اشاره می شود:

  1. هزینه پردازش گرین کارت 325 تا 345 دلار
  2. هزینه مهاجرت 220 دلار
  3. هزینه بیومتریک 85 دلار
  4. هزینه معاینات پزشکی 400 تا 500 دلار

لازم به ذکر است که افراد دارای گرین کارت مانند شهروندان آمریکایی، ملزم به ارسال اظهارنامه های مالیاتی هستند و درآمد خود را باید به مقامات مالیاتی این کشور گزارش دهند. علاوه بر اینکه این افراد باید تابع قوانین این کشور در محل اقامت خود باشند. همچنین دارندگان این کارت باید همیشه گرین کارت معتبر خود را همراه داشته باشند.

نتیجه گیری

گرین کارت، یکی از مدارک هویتی است که برای مهاجران دارای حق اقامت دائم در آمریکا صادر می شود. دریافت گرین کارت می تواند مسیر دریافت تابعیت و شهروندی این کشور را نیز برای افراد فراهم می کند. از همین رو بسیاری از کسانی که خواهان مهاجرت به این کشور هستند لازم است تمامی موارد و نکات مهم را مدنظر قرار دهند. زمانی که می خواهید برای دریافت گرین کارت اقدام کنید، ارائه مدارک کامل به همراه ترجمه رسمی و با کیفیت آن اقدام کنید. ترجمه مدارک توسط دارالترجمه رسمی رنسانس به دلیل اعتبار و کیفیت بالای ترجمه ها می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در مسیر موفقیت درخواست مهاجرتی شما شود.

تعداد بازديد: 257 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز