Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:03

9
شهریور
زیباترین اسب جهان؛ این اسب از افسانه ها آمده است+عکس

زیباترین اسب جهان؛ این اسب از افسانه ها آمده است+عکس

انسان رابطه بسیار خاصی با اسب دارد. برای قرن ها، آنها در مزارع ما زحمت کشیده اند و در جنگ ها مارا همراهی کردند، در طول سال ها، بسیاری از نژادهای مختلف توسعه یافته اند، همه با ویژگی های مختلف اما در این میان تعدادی از آنها، توجه ها را به خود جلب میکنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فریزین، نام اسبی است که لقب زیباترین اسب جهان را گرفته است. این اسب نام خود را از محل پیدایش خود، فریسلاند در هلند گرفته است. این اسب ها معمولاً کاملاً سیاه هستند، اگرچه برخی از آنها یک ستاره کوچک سفید روی پیشانی خود دارند.


زیباترین اسب جهان؛ این اسب از افسانه ها آمده است/عکس

رنگ سیاه این حیوان زیبا، به تنهایی او را به حیوانی چشمگیر تبدیل می کند، اما یک فریزین چیزی بیشتر از رنگ زیبایش دارد. یال و دم آنها بلند و ضخیم است و اغلب ظاهری موج دار دارد. در قسمت پایین ساق پاها نیز موهای بلندی دارند که به عنوان «پر» شناخته می شوند.

زیباترین اسب جهان؛ این اسب از افسانه ها آمده است/عکس

آنها اسب های بزرگی هستند که به طور متوسط قدی به اندازه بیش از ۱۵ دست دارند. اما آنها فوق العاده زیرک و برازنده هستند. رنگ و ویژگی های این حیوان بود که باعث شد در قرون وسطی بسیار ارزشمند باشد. قدرت آنها باعث شد تا بتوانند یک شوالیه را با زره کامل حمل کنند و در عین حال در میدان نبرد چابک بمانند.

زیباترین اسب جهان؛ این اسب از افسانه ها آمده است/عکس

این نژاد هنوز هم محبوب است، علیرغم خطر انقراض تاریخی، این نژاد همچنان در کشور خود برای سوارکاری تفریحی و مسابقه ای محبوب است. در طول سال‌ها، فریزین به‌عنوان یک اسب جنگی که شوالیه‌ها را به نبرد می‌برد، و همچنین به عنوان اسب کشاورزی و حتی در سیرک در قرن بیستم استفاده می‌شد. با این حال، امروزه آنها بیشتر برای اهداف تفریحی استفاده می شوند. در حالی که ظاهر چشمگیر و رفتار آرام آنها را به گزینه ای محبوب برای سینما و تلویزیون تبدیل کرده است.

زیباترین اسب جهان؛ این اسب از افسانه ها آمده است/عکس

همراه با افزایش استفاده از ماشین آلات به جای اسب در کشاورزی و صنعت، در اوایل دهه ۱۹۰۰، تنها سه اسب نر نژاد از نژاد فریزین باقی مانده بود اما این نژاد در طول قرن ۲۰ و ۲۱ بازیابی شد و امروزه فریزین ها حدود ۷ درصد از اسب های هلند را تشکیل می دهند.

منبع: animalife

 

برچسب ها: حیات وحش، حیوانات، حیوانات اهلی، حیوانات وحشی، اسب، جانوران تعداد بازديد: 51 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز