Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:39

8
شهریور
هشدار هواشناسی؛ رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در ۱۶ استان

هشدار هواشناسی؛ رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در ۱۶ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها در ۱۶ استان همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۴ استان هشدار داد.

ایسنا نوشت:سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از ادامه فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد گردخاک و تگرگ از چهارشنبه تا جمعه ( ۸ تا ۱۰ شهریور) خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، مازندران، خراسان شمالی و شمال استان‌های کردستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان رضوی و ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و غرب و شرق هرمزگان، پنجشنبه در دامنه و ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز و تهران و ارتفاعات استان‌های سمنان، غرب گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان و جمعه در دامنه و ارتفاعات مازندران و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان و شرق و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، خودداری از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار از افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در برخی مناطق نفوذ گردوخاک از چهارشنبه تا جمعه ( ۸ تا ۱۰ شهریور) خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، لرستان، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی کرمان و سیستان و بلوچستان، پنجشنبه در شرق سمنان، شرق اصفهان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان و جمعه در شرق سمنان، شرق و جنوب اصفهان، یزد، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت، تیرهای برق و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی اجتناب از حضور غیر ضروری در فضای باز به‌ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب ها: باران، گرد و غبار، هشدار هواشناسی، هواشناسی، طوفان تعداد بازديد: 128 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز