Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 23:21

26
مرداد
این دو شهر ایران ثبت جهانی شدند

این دو شهر ایران ثبت جهانی شدند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: دزفول به عنوان شهر جهانی کپوبافی و کاشان به عنوان شهر جهانی منسوجات سنتی در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شدند.

ایرنا نوشت: سیدعزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی نوشت: شورای جهانی صنایع‌دستی، ۲ شهر ‎دزفول و ‎کاشان را به عنوان شهر جهانی کپوبافی و شهر جهانی منسوجات سنتی، به ثبت رسانید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های دقیق ارزیابان، تکمیل مستندات، بررسی‌های میدانی پشتوانه‌ی این رویداد مبارک هستند.


ضرغامی تصریح کرد: ثبت جهانی ‎دزفول و ‎کاشان قبل از آنکه یک امتیاز محسوب شود، یک مسئولیت است. جهانی شدن، یعنی افزایش مسئولیت برای تقویت رویکرد توسعه‌، افزایش کارگاه‌ها، گسترش آموزش، اشتغال، عمومی‌سازی و پایدار کردن این جایگاه در سطح بین‌الملل.

وی توضیح داد: ‎کپوبافی، هنر بافندگی از ضایعات درخت خرماست. مصنوعات بسیار زیبا، محکم و کاربردی، بدون نیاز به هزینه‌ی گزاف ریالی و ارزی برای مواد اولیه! صنایع‌دستی، رکن مهم اقتصاد فرهنگ است و باید غفلت‌های گذشته را جبران کرد.

تا کنون ۱۱ شهر و ۳ روستا ایران به عنوان شهر و روستای جهانی در رشته های مختلف صنایع دستی در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شدند، اکنون با ثبت دزفول و کاشان، شهرهای جهانی صنایع دستی ایران به ۱۳ شهر رسید.

این دو شهر ایران ثبت جهانی شدند

 

برچسب ها: گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، ایران، کاشان، کپوبافی تعداد بازديد: 120 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز