Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 06:48

22
مرداد
2 نهال زردآلو مناسب برای مناطق سردسیر

2 نهال زردآلو مناسب برای مناطق سردسیر

برای این که در هنگام خرید نهال زردآلو بهترین انتخاب را داشته باشید، بایستی حتما اقلیم آب و هوایی منطقه خود و میزان ارتفاع منطقه را از سطح دریا در نظر داشته باشید؛ چرا که میزان ارتفاع منطقه از سطح دریا تعیین کننده بافت خاک

برای این که در هنگام خرید نهال زردآلو بهترین انتخاب را داشته باشید، بایستی حتما اقلیم آب و هوایی منطقه خود و میزان ارتفاع منطقه را از سطح دریا در نظر داشته باشید؛ چرا که میزان ارتفاع منطقه از سطح دریا تعیین کننده بافت خاک، منابع آبی و همچنین اب وهوای منطقه خواهد بود و تمامی عوامل گفته شده نیر از جمله عوامل بسیار تاثیر گذار در میزان باردهی نهال زردآلو خواهند بود‌.

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند رقم نهال زردآلو برای مناطق سردسیری بپردازیم، در صورتی که قصد باغداری در این نواحی را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند تا حد زیادی در موفقیت شما تاثیر گذار باشد.

بررسی شرایط خاک و نحوه آبیاری در مناطق سردسیر

همان گونه که می‌دانید شرایط محیطی و اقلیمی در نواحی آب و هوایی سردسیری و کوهستانی از نواحی دیگر متفاوت خواهد بود و کسی که در این منطقه قصد احداث باغ میوه را دارد بایستی تمامی این موارد را بررسی کند تا ریسک شکست را حتی الامکان کاهش دهد، به همین منظور می‌پردازیم به بافت خاک و نحوه صحیح آبیاری در این مناطق:

غالبا بافت خاک در مناطق سردسیری بافتی نسبتا سنگین و رسی و شنی است که باعث می‌شود آب را در منافذ خود نگهدارد به همین منظور بهتر است آبیاری عمقی را برای درختان زردآلو این مناطق صورت دهیم تا ریشه نهال به خوبی تغذیه شود، همچنین با توجه به بارش‌های متوالی در فصول پاییز و زمستات و یا بهار در این نواحی فواصل آبیاری بایستی دورتر از هم باشند تا به ریشه آسیبی وارد نشود.

اطلاعات تکمیلی: https://paliznahal.ir/product-category/apricot/

 

ویژگی‌های نهال زردآلو سازگار با مناطق سردسیر

نهال زردآلو سازگار با این نواحی ارقامی هستند که نیاز سرمایی نسبتا بالایی دارند و با توجه به برودت و سرمای هوا در فصل زمستان امکان رفع نیاز سرمایی این ارقام نیز در این مناطق به راحتی وجود دارد و شما می‌توانید با قرار دادن نهال زردآلو حدودا ۱۶۰۰ ساعت در دمای منفی ۷ درجه این مشکل را حل نمایید.

توجه داشته باشید که ارقام نهال زردآلو سازگار با نواحی سردسیری ارقامی هستند که نسبتا دیرگل هستند و سرمای هوا در فصل زمستات و اوایل فصل بهار نیز هیچ گونه تاثیر بدی روی میزان باردهی نهال از طریق ریزش و سرمازدگی شکوفه‌ها وجود نخواهد داشت، همچنین باید بدانید که در نواحی با ارتفاع بیش ۱۸۰۰ متر از سطح دریا نیز همچنان درختان میوه نیاز به دریافت نور خورشید خواهند داشت تا میوه‌هایی خوش رنگ و لعاب‌تر داشته باشند.

نکته جااب و حائز اهمیتی که در این جا مطرح است، آن است که امکان کاشت نهال زردآلو گرمسیری در نواحی سردسیری وجود نخواهد داشت اما بالعکس امکان کاشت نهال زردآلو سردسیری و دیرگل در نواحی سردسیری بدون هیچ گونه تبعاتی وجود خواهد داشت.

معرفی نهال زردآلو برای مناطق سردسیر

حال با ویژگی‌های ارقام سردسیر و مزایای آنها برای این مناطی آشنا شدیم بهتر است با ارقامی نهال موجود در مراکز فروش نهال زردآلو همچون نهالستان پالیز نهال نیز آشنا شویم.

 

بیشتر بدانید: https://www.jardipartage.fr/varietes-abricotiers-a-redecouvrir/

نهال زردآلو عسگرآبادی:

به جرات می‌توان گفت که بهترین نهال زردآلو برای مناطق و نواحی سردسیری و کوهستانی که در ارتفاعات بالا از سطح دریا قرار گرفته‌اند، نهال زردآلو عسگر آبادی است که دارای نیاز سرمایی ۹۰۰ ساعته است و با کاشت آن در این مناطق نباید هیچ‌گونه نگرانی از بابت رفع نیاز سرمایی و یا خطر سرمازدگی و ریزش گل‌های درخت در فروردین ماه داشته باشیم؛ چرا که گونه‌ای دیرگل است.

جالب است بدانید که دامنه نوسانات دمایی متحمل نهال زردآلو عسگرآبادی در حدود ۳۵ الی منفی ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتی گراد است و مرغوب‌ترین محصولات را در چنین شرایطی تولید خواهد کرد.

 

نهال زردآلو سلطنتی:

اگر به دنبال نهال زردآلویی هستید که علاوه بر دیرگل بودن زودبازده نیز باشد بهتر است به دنبال ارقام نهال زردآلو سلطنتی که گونه‌ای غیر بومی و پیوندی بر پایه زردآلو تلخ است، باشید.

با کاشت و پرورش نهال زردآلو سلطنتی در نواحی کوهستانی می‌توانید سالانه در اواخر فصل بهار بیش از ۸۰ تن محصول که هر یک حدود ۵۰ گرم وزن دارد و به شکل و ابعاد یک تخم مرغ است، دست یابید و با توجه به سطح کیفی بالا و طعم منحصر به فرد این رقم می‌توانید محصولاتی صادراتی و تجاری را به بازار عرضه نمایید و به سود بسیار خوبی نیز دست یابید.

نتیجه گیری

دو گونه نهال زردآلو نام برده شده در قسمت‌های قبلی مقاله در شمار دو گونه برتر و بسیار مرغوب و پرفروش نهال زردآلو هستند که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند اما با توجه داشته باشید که این ارقام در شرایطی جز گونه‌های مرغوب قرار می‌گیرند که در اقلیم‌ سازگار کاشته شوند، در این صورت بهترین عملکرد خود را به نمایش خواهند گذاشت و عمر اقتصادی بالایی نیز خواهند داشت.

در صورت تمایل به خرید نهال زردآلو می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت نهالستان پالیز نهال با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و ضمن استعلام قیمت نهال زردآلو از مشاوره رایگان مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

 

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

 

تعداد بازديد: 101 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز