Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 11:11

16
مرداد
مرغ اژدها عجیب‌ترین مرغ خانگی در جهان+ عکس

مرغ اژدها عجیب‌ترین مرغ خانگی در جهان+ عکس

دانگ تائو که مرغ اژدها هم نامیده می‌شود، یکی از عجیب‌ترین گونه‌های مرغ خانگی در جهان است که با ظاهر عجیبش مشهور شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در یک منطقه روستایی نزدیکی هانوی پایتخت کشور ویتنام گونه‌ای نادر از ماکیان به نام دانگ تائو زندگی می‌کند که از کمیاب‌ترین و عجیب‌ترین مرغ‌های خانگی جهان است.

این پرنده با ظاهر عجیبش به مرغ اژدها هم شهرت دارد و در دسته بزرگترین ماکیان جهان هم قرار دارد.

دانگ‌ تائو روزگاری خوراک اشراف و خاندان سلطنت در ویتنام بود و از غذاهای لذیذ و گرانقیمت به شمار می‌رفت. هنوز هم این مرغ قیمت بالایی دارد که بخش عمده‌ای از آن به دلیل دشواری پرورش دانگ تائو است.

پاهای عجیب این مرغ مشخصه ظاهری متمایزی است که دانگ تائو را با تمام مرغ‌های جهان متفاوت می‌کند. همین پاهای حجیم کار پرورش جوجه را برای مرغ مادر سخت می‌کند و در بسیاری موارد نشستن روی تخم را برایش دشوار و حتی غیرممکن می‌کند.

مرغ اژدها یکی از عجیب‌ترین گونه‌های مرغ خانگی در جهان/ عکس

امروز با استفاده از ماشین جوجه‌کشی تا حدی به این مشکل غلبه کرده‌اند با این حال هنوز قیمت هر کیلو گوشت مرغ دانگ تائو نزدیک به ۲۰ دلار است.

وزن خروس دانگ تائو تا ۶ کیلوگرم هم می‌رسد و در زمره‌ مرغ‌های خانگی بزرگ جثه جهان قرار دارد.

برچسب ها: مرغ، حیات وحش، حیوانات خانگی، حیوانات عجیب تعداد بازديد: 116 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز