Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:28

11
تیر
کمپین تحریم کالاهای سوئد در کشورهای عربی و اسلامی

کمپین تحریم کالاهای سوئد در کشورهای عربی و اسلامی

منابع خبری از راه‌اندازی کمپینی برای تحریم شرکت‌ها و کالاهای تولید کشور سوئد در کشورهای اسلامی درپی اهانت به قرآن کریم در این کشور خبر دادند.


 وبسایت عربی۲۱ در این باره اعلام کرد که فعالان در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به قرآن سوزی در کشور سوئد، کمپینی را برای تحریم کالاهای این کشور در کشورهای عربی و اسلامی راه اندازی کرده‌اند.

طبق این گزارش، این کمپین درپی درخواست الأزهر مصر برای تحریم کالاهای ساخت سوئد و اتخاذ موضع جدی و یکپارچه توسط کشورهای اسلامی در قبال تکرار قرآن سوزی در این کشور راه اندازی شده است.

الازهر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دعوت به تحریم کالاهای سوئدی به عنوان حمایت از قرآن کریم، کتاب مقدس خداوند پس از نقض مکرر غیرقابل قبول و تحریکات دائمی توده‌های مسلمانان در سراسر جهان تحت پرچم دروغین آزادی عقیده و بیان است.

الازهر همچنین از دولت‌های کشورهای اسلامی و عربی خواست تا مواضع جدی و واحدی در قبال این تخلفات اتخاذ کنند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

در این بیانیه تاکید شده است که اجازه مقامات سوئدی به تروریست‌های افراطی برای سوزاندن و پاره کردن قرآن در عید مسلمانان، فراخوانی صریح برای خصومت، خشونت و شعله ور شدن درگیری است.

در همین راستا، شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان، از مسلمانان خواست تا با جنایت آتش زدن قرآن کریم در سوئد که با حمایت پلیس این کشور انجام شد، مقابله کنند.

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد: مسلمانان شرق و غرب کره زمین باید با این جنایت مقابله کنند و کمترین کاری که باید در قبال این جنایت بزرگ انجام شود تحریم کامل با خودداری از خرید کالاهای تولید سوئد است.

الخلیلی همچنین از نهادهای اسلامی، اعم از دولت‌ها، مؤسسه‌ها و یا یک فرد مسلمان خواست تا تمام معاملات مالی موجود میان خود و سوئد را لغو کنند.

وی در ادامه این بیانیه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر جدا کردن اجباری کودکان مهاجر مسلمان از والدینشان در سوئد، گفت: سوئد به جنایاتش علیه اسلام بسنده نکرده است.

درخواست‌ها برای تحریم کالاهای ساخت سوئد پس از آن بالا گرفته است که عصر روز چهارشنبه، یک فرد افراطی سوئدی به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آنکه پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد.

کمپین تحریم کالاهای سوئد در کشورهای عربی و اسلامی

برچسب ها: سوئد، تحریم، اهانت به قرآن در سوئد تعداد بازديد: 52 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز