Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:41

27
دی
نکات ضروری برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی در روزهای یخبندان

نکات ضروری برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی در روزهای یخبندان

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: افراد در زمان برودت هوا و یخبندان، هنگام خروج از منزل از لباس مناسب و کفش عاج دار استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: افراد در زمان برودت هوا و یخبندان، هنگام خروج از منزل از لباس مناسب و کفش عاج دار استفاده کنند.

یحیی صالح طبری گفت:‌ در هنگام بارش برف، برودت هوا و همچنین یخبندان افراد باید نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار مصدومیت و جراحت و همچنین شکستگی اعضای بدن نشوند.

به گفته وی با رعایت یک سری نکات می‌توان سلامت خود و دیگران را در هنگام تردد در سطح شهر حفظ کرد؛ چرا که لغزندگی معابر و خیابان‌ها خطر بروز آسیب را افزایش می‌دهد.

یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: در صورتی که قصد خروج از منزل بدون وسیله نقلیه و به صورت پیاده وجود دارد، بهتر است کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

او گفت: هنگام خروج از منزل از لباس مناسب و کفش عاج دار استفاده کنید.

به گفته وی باید از روی پلکان‌های برف گیر ساختمان ها، پل‌های عابر پیاده و پل های روی جوی‌ها با دقت لازم عبور و از دستگیره‌های کناری حتما استفاده کرد. در زمان پارو کردن برف بام از پرتاب برف بر روی سیم‌های انتقال برق جدا خودداری شود.

او ادامه داد: به منظور پیشگیری از سقوط از ارتفاع، از نزدیک شدن کودکان به لبه محل‌های مرتفع جلوگیری به عمل آید. به منظور جلوگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری حتما از پیاده رو عبور کرده و از تردد در سطح خیابان خودداری کنید.

صالح طبری بیان کرد: هنگام عبور از عرض خیابان با در نظر گرفتن فاصله از وسیله نقلیه با احتیاط کامل عبور کرده و از دویدن خودداری کنید. در زمان عبور از معابر مواظب سقوط قندیل‌های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان باشید. همچنین از عبور از سطح یخ زده حوض‌ها و دریاچه‌های مصنوعی پارک‌ها جدا خودداری کنید.

او افزود: پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به جراحت، کوری و خسارات مالی شود. از تردد با وسیله نقلیه‌ فاقد لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری کنید.

رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: از سلامت وسیله نقلیه و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی مطمئن بوده و از سلامت سیستم گرمایشی خودرو مطمئن شوید. در صورت نقص فنی اتومبیل، آن را در منتهی الیه سمت راست در مکانی مناسب متوقف و برای پیشگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری علائم هشدار دهنده را در فاصله مناسب قرار دهید.

صالح طبری ادامه داد: در هنگام رانندگی بر روی سطح لغزنده از گرفتن ترمزهای ناگهانی بپرهیزید و با سرعت مطمئنه حرکت کنید. در هنگام رانندگی در هوای برفی افراد باید مواظب عابران پیاده باشند و فاصله مطمئن را با آن‌ها حفظ کنند.

او گفت: هنگام بروز مه از سیستم روشنایی مه شکن استفاده کنید و هرگز از موتورسیکلت و دوچرخه در هوای برفی استفاده نکنید.

نکات ضروری برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی در روزهای یخبندان

 

 

 

برچسب ها: حوادث، برف، هشدار هواشناسی، هواشناسی، سرما، اورژانس تعداد بازديد: 63 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز