Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:54

7
تیر
لیست غذاهای شمالی در سفرهای تابستانی

لیست غذاهای شمالی در سفرهای تابستانی

قصد سفر به شمال را دارید و می خواهید بهترین غذاهای شمال کشور را تجربه کنید؟ شما نیاز دارید تا یک لیست کامل از غذاهایی که می‌توانید در شمال کشور بخورید را بدانید. همه ما تعریف غذاهای شمالی را بسیار شنیده ایم

قصد سفر به شمال را دارید و می خواهید بهترین غذاهای شمال کشور را تجربه کنید؟ شما نیاز دارید تا یک لیست کامل از غذاهایی که می‌توانید در شمال کشور بخورید را بدانید. همه ما تعریف غذاهای شمالی را بسیار شنیده ایم، به خصوص که اگر در کنار ترشی های مخصوص و خوشمزه این منطقه سرو شود. برای سفر به شمال ابتدا بهتر است با اجاره ویلا شمال جاباما اقامتگاه خود را رزرو کنید و سپس سفر خود را شروع کنید. پس از رزرو اقامتگاه به راحتی می توانید از دیدنی های شمال کشور و همچنین غذاهای خوشمزه این منطقه لذت ببرید. در این مقاله به بررسی کامل بهترین غذاهای شمالی می پردازیم تا بتوانید از خوردن آن ها نهایت لذت را ببرید.

تجربه غذاهای شمالی در سفر به شمال کشور

محال است که بخواهید به شمال سفر کنید و خوردن غذاهای خوشمزه شمالی را تجربه نکنید! در این بخش می خواهیم 15 مورد از بهترین غذاهای شمالی را برای شما بررسی کنیم که هنگام سفر به شمال می توانید از خوردن آن ها لذت ببرید:

1.       باقلاقاتق

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه که در شمال کشور و به خصوص در استان گیلان سرو می‌شود و گردشگران زیادی به آن علاقه دارند، باقلاقاتق است. این غذا از محبوب ترین غذاهای گیلانی ها است که طرز پخت ساده ای دارد. این غذا با باقلای رشتی، سیر، تخم مرغ و شوید پخته می شود و طعم بسیار دلنشینی خواهد داشت.

 

2.       اناربیج

یکی دیگر از غذاهای بسیار خوشمزه در شمال، اناربیج است. البته این غذا مختص به شب یلدا است اما شاید شانس این را داشته باشید که در سفر تابستانه هم آن را میل کنید. این غذا ظاهرش مانند فسنجان است و مواد تشکیل دهنده آن عبارتند از: رب انار، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ کرده. این غذا برای آن که کاملاً جا بیفتد، چندین ساعت زمان لازم دارد.

3.       کال کباب

با شنیدن نام این غذا حدس زدید که چیزی مانند کباب است؟ در کال کباب حتی خبری از کباب و گوشت نیست. این غذا از بادمجان کبابی، گردو، انار، چوچاق و سیر تهیه می شود. در واقع این مواد با هم کوبیده می‌شوند و در نهایت با آن کال کباب پخته می‌شود.

4.       سیر واویج

یکی دیگر از غذاهای شمالی که در حقیقت غذای گیلانی است، سیرواویج است. این غذا در فصل زمستان و هنگام رویش برگ سیر پخته می‌شود که باز هم شاید شانس پیدا کردن آن در سفر تابستانه به شمال را داشته باشید. این غذا از برگ سیر، ادویه و تخم مرغ تهیه می‌شود.

 

5.       ناز خاتون

در بسیاری از غذاهای شمالی بادمجان نقش مهمی دارد! نازخاتون یکی از خوشمزه ترین غذاهای شمالی است که از بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، پیاز، آبغوره، نعناع و رب انار تهیه می شود و شما طعم بادمجان کبابی آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

 

6.       کدو بره

یکی از غذاهای ساده اما خوشمزه شمال که طرز تهیه آن هم ساده است، کدو بره است. این غذا از سیب زمینی، کدو سبز، گوجه فرنگی،سیر و تخم مرغ تشکیل می‌شود که حتی می‌توانید در خانه هم به سادگی آن را تهیه کنید. از این غذا، به عنوان یک غذای رژیمی برای افرادی که می خواهند لاغر کنند، یاد می‌شود.

7.       آغوز مسما

آغوز مسما یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی شمالی است. این غذا از گوشت اردک، پیاز سرخ شده، آب، شکر، رب انار، گردو و انار تهیه می شود. شما می‌توانید این خورشت بسیار خوشمزه شمالی را در کنار برنج میل کنید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

 

8.       شامی

یکی از غذاهایی که قدمت بسیار زیادی دارد، شامی است. شامی در واقع یک غذای گیلانی است و اصالت آن به شهر رودبار بر می گردد. مهم ترین رازی که باعث شده تا این غذا طعم بسیار دلنشین و لذیذی داشته باشد، استفاده از سبزی های معطر در آن است. جالب است بدانید که شمالی ها برای تهیه این غذا، گوشت چرخ کرده را با گوجه فرنگی و روغن می‌پزند و در کنار برنج شمال میل می‌کنند. بنابراین می توان شامی را از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای شمالی دانست که طرفداران زیادی در بین شمالی ها و گردشگران شمال دارد.

 

9.       ترشه تره

همان طور که از نام این غذا پیداست، ترشه تره مزه ترشی دارد. اگر از افرادی هستید که به غذاهای ترش علاقه دارید، هنگام سفر به استان گیلان حتماً این غذا را امتحان کنید. این غذای بسیار خوشمزه گیلانی از تخم مرغ، سیر، خالواش، اسفناج و انواع سبزی‌ها مثل گشنیز، جعفری، نعنا و شوید تهیه می شود. مزه ترش این غذا به خاطر آب نارنجی است که در پایان به آن اضافه می شود و طعم بسیار دلچسبی را ایجاد می‌کند.

 

10.   کباب ترش

یکی از بهترین و ناب ترین غذاهایی که در گیلان و به خصوص رشت می توانید میل کنید، کباب ترش است. کباب ترش از گوشت تازه به همراه سیر، سبزیجات تازه، گردو، فلفل و رب انار طعم دار تهیه می شود. به این صورت که چند ساعت گوشت را در این مواد می خوابانند و سپس آن را روی زغال کباب می‌کنند.

 

11.   شوید قورمه

برای تهیه شوید قورمه که یکی از معروف ترین غذاهایی شمال است، باید شوید تازه و خرد شده را تفت دهید و سپس به آن گوجه سبز و لوبیا اضافه کنید. در مرحله بعد، باید گوشت را به آن اضافه کنید و صبر داشته باشید تا غذا کاملاً جا بیفتد. خوردن این غذا را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که طعم آن را هیچ وقت از یاد نخواهید برد.

12.   میرزا قاسمی

میرزا قاسمی غذای بسیار معروف است و نام آن را همه شما شنیده اید! این غذا در واقع یکی از بهترین غذاهایی است که در گیلان می توانید میل کنید. برای تهیه این غذا از بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی استفاده می شود و شما می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

13.   آلو مسما

آلو مسما نام خورشتی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است؛ از مهم ترین غذاهایی است که همه افراد آن می‌پسندند! برای پختن آن از گوشت مرغ یا مرغابی استفاده شده که به همراه پیاز سرخ شده، رب، آلو و ادویه تفت داده می‌شود. این خورشت در نهایت با بادمجان و گوجه تزئین می‌شود.

 

 

14.   مالابیج

مالابیج از مهم ترین غذاهای دریایی در منطقه شمال است که در واقع ماهی سفید شکم پر است. برای پر کردن آن هم از ترکیب رب انار، سبزیجات و گردو استفاده می شود و در نهایت روی زغال یا فر کباب می‌شود.

 

15.   مرغ ترش

مرغ ترش هم از مهم ترین و لذیذترین غذاهای شمالی است که طرفداران زیادی دارد. برای پخت آن ابتدا مرغ با سیر و پیاز سرخ می شود و در نهایت موادی مانند ادویه، سبزیجات مخصوص، لپه، آب و آب نارنج به آن اضافه می‌شود. در لحظات آخر و حدود 10 دقیقه مانده به پخت آن، لازم است دو عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید.

 

برای آن که بتوانید بهترین غذاهای شمالی را تجربه کنید، بهتر است یک ویلا یا سوئیت در شمال رزرو کنید. این کار باعث می شود تا سفر خود را با خیال آسوده شروع کنید و بهترین غذاهای این منطقه را تجربه کنید. جاباما نام پلتفرمی معتبر و مطمئن است که می‌توانید از طریق آن در تمام شهرهای شمالی ویلا رزرو کنید.

برچسب ها: گردشگری، باقلاقاتق، رزرو هتل، کال کباب، اناربیج، رپورتاژ آگهی، ویلا، اجاره ویلا تعداد بازديد: 240 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز