Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:57

15
اردیبهشت
همراه با کودکان در ایام بهاری در دو جزیره زیبا

همراه با کودکان در ایام بهاری در دو جزیره زیبا

در این ایام خیلی‌ها ممکن است برنامه خاصی برای سفر نداشته باشند، اما در این میان بسیاری از خانواده‌ها برای رفتن به سفر برنامه‌ریزی می‌کنند، البته در هر مسافرتی برای اینکه لحظات و خاطرات خوشی برای تک‌تک اعضای

مهرنوش رجایی - روانشناس تربیتی

 

تحریریه زندگی آنلاین : در این ایام خیلی‌ها ممکن است برنامه خاصی برای سفر نداشته باشند، اما در این میان بسیاری از خانواده‌ها برای رفتن به سفر برنامه‌ریزی می‌کنند، البته در هر مسافرتی برای اینکه لحظات و خاطرات خوشی برای تک‌تک اعضای خانواده فراهم شود، بجا و منطقی است که ایام سفر به گونه‌ای برنامه‌ریزی گردد که نه تنها والدین بلکه فرزندان‌شان هم مطابق با روحیه و علایق خود تفریحات خاصی را داشته باشند. در این شماره سعی داریم تعدادی از مراکز تفریحی کودکان در جزیره‌های زیبای کیش و قشم را به شما معرفی کنیم که ضمن آشنایی با این مراکز، اگر سفری به این مناطق داشتید، برای ثبت خاطرات خوش فرزندان‌تان، حتما به این مراکز تفریحی سری بزنید.

 بیشتربخوانید:

چگونه چمدان کودک را ببندیم؟

 

 

شهر بازی هایلند کیش

 همیشه در هر شهری، شهر بازی از جمله مراکز تفریحی محسوب می‌شود که به دلیل تنوع و گوناگونی که در وسایل بازی و سرگرمی‌های آن به چشم می‌خورد در بین کودکان از محبوبیت خاصی برخوردار است، چرا که لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را برای بچه‌ها به وجود می‌آورد.  شهر بازی «هایلند کیش» هم یکی از این شهربازی‌ها محسوب می‌شود که در این مرکز تفریحی کودکان می‌توانند ساعت‌ها به تفریح و سرگرمی بپردازند. شهر بازی‌هایلند کیش با فراهم آوردن امکانات و وسایل بازی استاندارد مانند چرخ و فلک، تاب بچه، دنیای بازی‌های رایانه‌ای، سافت پلی (زمین بازی محصور و ایمن با سطوح نرم)، بازی‌های فکری و خلاقیت این امکان را فراهم آورده تا کودکان با توجه به مقطع سنی خود از وسایل بازی آن بهره‌مند شوند.

 

پارک کودک در مرکز تجاری کیش

 یکی دیگر از مراکز تفریحی کودکان در کیش «پارک کودک» در مرکز تجاری کیش است که  درون این مرکز خرید قرار دارد. پارک کودک این مرکز با اینکه درون پاساژ قرار دارد، اما تمامی امکانات لازم را برای بچه‌های زیر 10 سال فراهم آورده است و شما می‌توانید در کنار خرید از این مرکز تجاری، کودک خود را به این پارک مجهز ببرید تا بتواند از امکاناتی مانند: سرسره بادی، تفریحات فکری، جامپینگ (تشک پرش) و دیگر وسایل بازی آن استفاده نماید.

 

پدل بورد

بسیاری از والدین برای بردن فرزندشان به دریا احساس نگرانی و خطر می‌کنند، ولی پدل بورد وسیله‌ای است که این امکان را برای والدین فراهم می‌سازد تا فرزندشان را در کنار خود بر روی پدل بورد دو نفره قرار دهند و از گشت و گذار بر روی دریا لذت ببرند. این نوع وسیله بازی به نوعی طراحی شده‌اند که حتی افراد مبتدی هم بتوانند از آن استفاده کنند. به همین دلیل این وسیله به یکی از تفریحات مناسب کودکان در کیش تبدیل شده است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

 بیشتربخوانید:

در خرید صندلی ماشین کودک دقت کنید

 

 

 

پاراسل

 چتر پاراسل وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توان پرواز کرد و در ارتفاع به دیدن مناظر مختلف پرداخت، البته این نوع تفریح برای کودکان بالای 3 سال مناسب است و اگر کودک‌تان عاشق و دوستدار پرواز است و به پرواز هواپیما و پرندگان علاقه خاصی دارد و دوست دارد می‌توانست بجای آنان پرواز کند، خالی از لطف نیست که چتر پاراسل کیش را تجربه کند. البته لازم است که شما در کنار فرزندتان با رعایت نکات ایمنی بنشینید و به همراه او بالا رفته و کودک‌تان با مشاهده مناظر و دریا و حرکت موج‌ها از بودن در ارتفاع لذت ببرد.

 

دلفیناریوم

پارک دلفین‌های کیش یکی از محیط‌های تفریحی بسیار مناسب و جذاب برای کودکان است که می‌توان برای سرگرمی بچه‌ها در طول سفر تایم خاصی را برای رفتن به این مرکز اختصاص داد. در پارک دلفین‌های کیش بچه‌ها ضمن آنکه با این موجود دریایی آشنا می‌شوند، می‌توانند از نزدیک شاهد حرکات موزون و جذاب دلفین‌ها باشند.

 بیشتر بخوانید:

مراقبت های مورد نیاز در دیابت در کودکان

 

 

 

کشتی آکواریوم

کشتی آکواریوم یکی دیگر از تماشایی ترین تفریحات مهیج برای کودکان است که با سفر به این جزیره زیبا می‌توان از آن بهره‌مند شد. کف کشتی آکواریوم شیشه‌ای بوده و پنجره‌های آن در عمق آب قرار دارد. با سوار شدن در این کشتی تجربه شگفت‌انگیز سفر به زیر دریا و مشاهده موجودات خارق‌العاده دریا برای کودکان بسیار جالب خواهد بود، چراکه آنان می‌توانند انواع ماهیان زینتی، ستاره دریایی و دیگر موجودات دریایی را از فاصله بسیار کمی تماشا کنند. اما سری بزنیم به مراکز تفریحی کودکان در جزیره قشم که می‌تواند برای گروه سنی خرد سالان جذاب و دیدنی باشد.

 

پارک کروکدیل‌ها از دیدنی‌ترین پارک‌های قشم

 پارک کروکدیل‌ها یکی از پارک‌های بسیار دیدنی قشم محسوب می‌شود که می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای شناخت حیوانات در کودکان ایجاد کند. این پارک در کنار فضای سبز و چشم نوازی که دارد، زیست‌گاه حیوانات مختلفی است که برای گروه سنی کودکان بسیار جذاب می‌باشد و بچه‌ها نیز از نزدیک با گونه‌های مختلف حیوانات از جمله کروکدیل، مار، لاک‌پشت، ایگوآنا، طاووس و سایر حیوانات آشنا می‌شوند و آن چراکه تا آن لحظه در تصاویر مختلف و کتاب‌های آموزشی و داستان دیده بودند، در این پارک بطور عینی و از نزدیک شاهد آن خواهند بود.

 

تفریحات ساحلی قشم

یکی از بهترین تفریحات برای کودکان خردسال بازی با شن و ماسه‌های کنار ساحل است که امروزه در تمام دنیا از ماسه بازی به عنوان سرگرمی و آموزش برای کودکان استفاده می‌شود. در سفر به قشم بهترین فرصتی است که می‌توانید شرایط این بازی را برای فرزند خود مهیا سازید. سواحلی مانند ساحل طلایی، زیتون و ساحل نگین از جمله سواحلی هستند که برای ماسه بازی کودکان کاملا مناسب هستند. که نه تنها این بازی به عنوان یک سرگرمی مفرح مختص سن و سال کودکان محسوب می‌شود، بلکه باعث افزایش مهارت‌های ذهنی و حرکتی در آنان می‌گردد. همچنین برخی دیگر از تفریحات آبی که حرکت وسیله در اختیار شما است از جمله تفریحات ساحلی محسوب می‌شود که برای کودک‌تان مناسب است. مانند قایق‌های پارویی که کنترل قایق دست شما است و می‌توانید با آهسته پارو زدن این امکان را فراهم کنید تا فرزندتان بدون دلهره و ترس قایق‌سواری را تجربه کند.

 

شهر بازی سیتی سنتر قشم

 شهر بازی سیتی سنتر قشم یکی از پرطرفدارترین شهر بازی‌های این جزیره است که بچه‌ها می‌توانند از امکانات تفریحی آن بهره‌مند شوند. این شهر بازی که سر پوشیده است دارای وسایل بازی و سرگرمی‌های مختلفی است که کودکان در سنین مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند و  لحظات مهیج و شیرینی را در کنار خانواده داشته باشند.

 

استخر هتل فولتون قشم

یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه کودکان شنا و آب‌تنی و بازی در آب است که علاقه بسیار زیادی به آن دارند، اما اگر نگران فرزندتان هستید که در آب دریا شنا و یا بازی کند، می‌توانید به سراغ پارک‌های آبی و استخر‌های رو باز یا سرپوشیده قشم بروید که یکی از بهترین گزینه‌ها استخر هتل فولتون قشم است که استخر ویژه کودکان همراه با سرگرمی‌های مختلف برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است. در کنار مراکز تفریحی که در قشم برای بازی و سرگرمی کودکان وجود دارد، دو پاساژ از جمله «دلفین و ستاره» از جمله پاساژ‌هایی هستند که با توجه به اینکه به عنوان مراکز خرید شناخته شده‌اند، غرفه‌هایی را همراه با اسباب‌بازی‌ها و تفریحات مختلف برای کودکان تعبیه کرده‌اند که شما والدین عزیز می‌توانید ضمن خرید از این مراکز، با خیالی آسوده کودک‌تان را سرگرم نمایید و لحظات شاد مشترکی را یرای خود و فرزندتان ایجاد کنید.

برچسب ها: کودکان، مسافرت، سرگرمی، سفر، جزیره کیش تعداد بازديد: 169 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز