Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 23:31

19
اسفند
استادی پلن

استادی پلن

کانادا یکی از کشورهایی است که به دلیل استقرار دانشگاه‌های معتبر در آن و سیستم آموزشی مدرن در کنار اقتصادی قدرتمند به یکی از مقاصد جذاب برای تحصیل دانشجویان خارجی تبدیل شده است.

کانادا یکی از کشورهایی است که به دلیل استقرار دانشگاه‌های معتبر در آن و سیستم آموزشی مدرن در کنار اقتصادی قدرتمند به یکی از مقاصد جذاب برای تحصیل دانشجویان خارجی تبدیل شده است. در سال‌های گذشته تا به امروز، تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در یکی از دانشگاه‌ های کانادا اقدام می‌کنند.

اما اولین مرحله‌ای که با آن مواجه می‌شوند و اکثرا نیز از دانش و اطلاعات کافی برای تنظیم آن برخوردار نیستند استادی پلن است. اگر شما نتوانید استادی پلن را به شکل درست و طبق استانداردهای مورد پذیرش در دانشگاه‌های کانادا تنظیم کنید موفق به دریافت پذیرش تحصیلی کانادا نخواهید شد. اگر می‌خواهید یک استادی پلن خوب تنظیم کنید و به پاسخ سوالات خود در این زمینه دست پیدا کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید استادی پلن بنویسم

متقاضیان تحصیل در کانادا و سایر کشورهای خارجی به این دلیل باید استادی پلن تنظیم کنند که در دانشگاه مقصد، باید قصد واقعی آن‌ها برای تحصیل و شایستگی جهت ورود به دانشگاه احراز شود و این امر با ارائه استادی پلن ممکن خواهد شد. استادی پلن شما را به عنوان یک شخص متقاضی تحصیل در دانشگاه به استاد یا گروهی که درخواست دانشجویان را بررسی می‌کنند معرفی خواهد کرد. توانایی علمی شما در مرحله اول به واسطه استادی پلن ثابت خواهد شد چون در آن باید به تخصص و مهارت‌های خود در رشته تحصیلی اشاره کنید.

شیوه نوشتن استادی پلن

استادی پلن باید مختصر و در عین حال در بردارنده تمام مطالب مهم تحصیلی باشد. سعی کنید استادی پلن را در 2 صفحه تمام کنید

استادی پلن باید جذاب باشد اما مطالب غیر واقعی در آن وارد نکنید. زیرا اثبات خلاف آنچه که در استادی پلن به آن اشاره نموده‌اید قطعا به نفعتان نیست.

در استادی پلن به طور مختصر به رویای خود برای تحصیل در کانادا اشاره کنید و بخش عمده پاراگراف‌ ها را به توضیح این موضوع بپردازید که تحصیل در دانشگاه های کانادا چه تاثیری بر پیشرفت تحصیلی شما خواهد داشت.

اگر مهارت نوشتاری خوبی برای تنظیم استادی پلن ندارید بهتر است برای برگرداندن عبارات به زبان انگلیسی از شخصی که مهارت دارد کمک بگیرید.

 

سوالاتی که در استادی پلن باید به آنها پاسخ دهید

چرا دانشگاه های کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید؟

هر متقاضی ممکن است دلایل متفاوتی را برای انتخاب کانادا جهت ادامه تحصیل بیان کند. ممکن است به دلیل اعتبار دانشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید یا ممکن است حضور مهاجرین از کشورهای مختلف و عدم حساسیت شهروندان کانادایی نسبت به موضوعات نژادی، شما را برای تحصیل در کانادا ترغیب کرده باشد.

در هر صورت بهتر است به دلایل خود به طور مختصر اشاره کنید اما دلیل عمده خود را همان اعتبار دانشگاه‌ها و امکان پیشرفت در رشته تحصیلی بیان کنید. البته اشاره به این موضوع که قصد دارید برای پیشبرد علم نیز گام‌هایی بردارید به شما برای دریافت پذیرش کمک خواهد کرد.

چرا در کشور خود تحصیل نمی‌ کنید؟

شما برای پاسخ به این سوال باید اعتبار دانشگاه‌های کانادا و برخورداری از امکانات آموزشی مدرن را به عنوان اولین و مهم‌ترین دلیل خود مطرح نمایید. اگر رشته و مقطعی که برای تحصیل انتخاب کرده‌اید در ایران، تدریس نشود این بهترین دلیل برای ورود به دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود.

اگر دوره آموزشی مورد نظر در کشور خودتان نیز برگزار می‌شود چرا در آن حضور پیدا نمی‌کنید؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است مشکلات و کمبودهایی را که در سیستم آموزشی ایران وجود دارد تشریح کنید. در پاسخ به این سوال دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته‌های علوم پایه و مهندسی، دلایل بسیار خوبی برای تقاضای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا خواهند داشت. به این دلیل که حتی بهترین دانشگاه‌ها در ایران از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی و دسترسی به مواد اولیه برای دانشجویان مذکور قابل مقایسه با دانشگاه‌های کانادا نیستند.

تحصیل در این رشته چه کمکی برای آینده شغلی در کشور خودتان به شما خواهد کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید دور نمای موقعیت شغلی خود را پس از پایان تحصیل در کانادا و بازگشت به کشور خودتان ترسیم کنید.

چه وابستگی ‌هایی به کشور خود دارید؟

در پاسخ به این سوال می‌توانید به ارتباط خانوادگی خود اشاره کنید.

رزومه تحصیلی برای نوشتن استادی پلن

یکی از مواردی که در استادی پلن باید به آن پرداخته شود رزومه تحصیلی قبل از ورود به کانادا است. در این بخش باید اطلاعات دقیق مربوط به شروع هر مقطع تحصیلی، پایان آن، معدل و ریز نمرات خود را ارائه کنید.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا از طریق استادی پلن

در زمان مراجعه به سفارت کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی بهتر است استادی پلن را به همراه داشته باشید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که معمولا ویزای تحصیلی کانادا زمانی برای شما صادر می‌شود که نامه پذیرش از دانشگاه کانادا را ارائه کنید. زیرا با ارائه آن، قصد شما برای تحصیل در کانادا محرز خواهد شد. بنابراین در اکثر موارد، نامه پذیرش به تنهایی به عنوان یک مدرک برای اثبات ادعا کفایت می‌کند. هرچند که به همراه داشتن استادی پلن نیز توصیه می‌شود.

نکات مربوط به نوشتن استادی پلن

در استادی پلن باید به قصد خود برای بازگشت به کشور خودتان پس از پایان تحصیل در کانادا اشاره کنید. اگر در استادی پلن، استادی که قرار است شما را به عنوان دانشجو بپذیرد متوجه قصد متقاضی برای اقامت دائم در کانادا بشود نامه پذیرش از سوی دانشگاه صادر نخواهد شد. همچنین اگر در زمان مصاحبه حضوری در سفارت، کارمندان به قصد شما برای ادامه اقامت در کانادا پس از پایان تحصیل پی ببرند، ویزای تحصیلی صادر نمی‌شود.

به شرایط خوب بازار کار در کانادا اشاره نکنید چون ذکر چنین مطلبی نشان از قصد شما برای اقامت پس از تحصیل در کانادا دارد

سعی کنید در استادی پلن به موضوعی که شما را برای بازگشت به کشور بعد از پایان تحصیل وادار می‌کند اشاره نمایید.

توصیه می‌شود از نمونه‌های استادی پلن که در فضای مجازی منتشر می‌شود استفاده نکنید و نوشتن استادی پلن را با توجه به رشته تحصیلی، مقطع مورد نظر و شرایط خودتان به یک شخص کار بلد بسپارید.

استادی پلن چیست

استادی پلن، همان برنامه تحصیلی شما در مقطعی خاص است که قصد دریافت پذیرش آن را در یکی از دانشگاه های بین المللی دارید. در استادی پلن، باید اهداف تحصیلی خود را به همراه برنامه ‌ای که برای تحقق آن‌ در نظر گرفته اید بیان کنید و زمان تقریبی به اتمام رساندن برنامه های تحصیلی تان را نیز ذکر نمایید.

چرا باید استادی پلن داشته باشیم

استادی پلن شما را به عنوان یک شخص متقاضی تحصیل در دانشگاه کشور مورد نظر، به استاد یا گروهی که درخواست دانشجویان را بررسی می‌کنند معرفی خواهد کرد. با استفاده از این نامه توانایی و شایستگی شما جهت ورود به دانشگاه محرز می گردد.

وجود استادی پلن برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادایی و سپس اخذ ویزای تحصیلی، باید استادی پلن قوی داشته باشید. زیرا در حال حاضر استادی پلن به عنوان پیش شرط ثبت نام در اکثر دانشگاه های جهان به شمار می رود. استادی پلن در واقع تمام اطلاعات مربوط به اهداف مطالعاتی شما را در خارج از کشور مشخص می کند.

آیا برای مصاحبه در سفارت به استادی پلن نیاز داریم

در اکثر موارد، نامه پذیرش به تنهایی به عنوان یک مدرک برای اثبات ادعای شما برای تحصیل در خارج از کشور کفایت می‌کند. اما به هر حال توصیه می شود در زمان مراجعه به سفارت کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی، استادی پلن خود را نیز به همراه داشته باشید.

 

 

چگونه نوشتن یک استادی پلن عالی

در استادی پلن شما باید به سوابق و رزومه تحصیلی خود در ایران و همینطور اهداف و برنامه های خود برای تحصیل در کشور کانادا بپردازید و حتما به قصد خود برای بازگشت به کشور خودتان پس از پایان تحصیل در کانادا اشاره کنید. حتما از نکات اشاره شده در همین صفحه در استادی پلن خودتان استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم نوشتن استادی پلن را با توجه به رشته تحصیلی، مقطع مورد نظر و شرایط خودتان به یک شخص کار بلد بسپارید.

رد شدن استادی پلن

اگر توضیحات شما گنگ و نامفهوم باشد و یا در نامه استادی پلن به قصد خود برای اقامت دائم در کشور کانادا اشاره کنید و یا استاد دانشگاه و کارمند سفارت به نحوی به قصد شما برای ادامه اقامت در کانادا پس از پایان تحصیل پی ببرند، قطعا ویزای تحصیلی برای شما صادر نخواهد شد.

استادی پلن طولانی یا کوتاه

استادی پلن شما باید خلاصه و مفید باشد. از کپی کردن استادی پلن از سایت های مختلف جدا خودداری کنید، چرا که استادی پلن شما باید منحصر به فرد و اورجینال باشد. همچنین به طور کلی حد مجاز کلمات جهت نگارش استادی پلن برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از 800 کلمه نباید کم تر باشد. معمولا توصیه ما در موسسه مهاجرتی تراست یک تا دو صفحه توضیحات برای استادی پلن است.

استادی پلن باید به چه زبانی نوشته شود

استادی پلن معمولا باید به زبان انگلیسی نوشته شود، اما اگر مثلا دوره تحصیلی شما به زبان فرانسوی است بهتر است استادی پلن خود را به زبان فرانسوی نگارش کنید. اگر مهارت زیادی در نگارش به زبان انگلیسی ندارید توصیه می کنیم حتما از کسی که مهارت نوشتاری خوبی دارد، بخواهید که استادی پلن شما را ویرایش کند.

هنگام نوشتن استادی پلن به چه موضوعاتی باید پرداخت

چرا مایل به تحصیل در کشور انتخابی هستید؟ هدف اصلی شما از ادامه تحصیل چیست؟ به چه دلیلی نمی توانید در کشور خودتان به ادامه فعالیت تحصیلی و علمی بپردازید؟ سوابق و اطلاعات تحصیلی تان چیست؟ چه تعلقاتی به کشور خود دارید و چه زمانی بر می گردید؟ تحصیل در دوره مورد نظر چه فواید کاری و حرفه ای را در آینده برای شما دارد؟

بیشتر بخوانید : قیمت دلار کانادا در صرافی

 

برچسب ها: کانادا، مهاجرت، رپورتاژ آگهی، دانشگاه، ویزای تحصیلی، استادی پلن، تحصیل در کانادا تعداد بازديد: 290 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز