Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 03:04

4
بهمن
7 مورد از تجهیزات سرو غذا در آشپزخانه های صنعتی

7 مورد از تجهیزات سرو غذا در آشپزخانه های صنعتی

تجهیزات سرو از بخش‌های اصلی در تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی هستند که تنوع زیادی دارند. از ترولی‌ها گرفته تا سرویس‌های غذاخوری و سوپ خوری را شامل می‌شوند. این وسایل از رستوران‌های سلف سرویس

تجهیزات سرو از بخش‌های اصلی در تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی هستند که تنوع زیادی دارند. از ترولی‌ها گرفته تا سرویس‌های غذاخوری و سوپ خوری را شامل می‌شوند. این وسایل از رستوران‌های سلف سرویس تا رستوران‌های مجلل در هتل‌های 5 ستاره را در بر می‌گیرد.

در این مقاله 7 مورد از اصلی‌ترین تجهیزات سرو را به شما معرفی می‌کنیم. این تجهیزات عباراتند از خط کامل سلف سرویس، بن ماری و ظروف استیل، سالاد بار، شفینگ دیش، شیرینگ دیش، کانتر و گرمخانه غذا. این تجیهیزات کم و بیش در تمامی آشپزخانه‌های صنعتی باید وجود داشته باشند.

 

بن ماری و ظروف استیل

ظروف بن ماری (Bain Marie) و استیل جزو مهم‌ترین تجهیزات سرو غذا هستند که در تمامی رستوران‌ها و فست فودها و  کترینگ‌ها پیدا می‌شوند. ریشه کلمه بن ماری فرانسوی است و به سبکی در طبخ غذا باز می‌گردد. این ظروف مانند دیگر تجهیزات اساسی آشپزخانه‌های صنعتی از استیل ضد زنگ تولید شده است که آلیاژی مقاوم و بهداشتی در محیط رستوران است.

مزیت بن ماری و ظروف مختلف استیل در ظرفیت بسیار بالای آنها برای دپوی غذا است. انواع بن ماری در بازار توسعه پیدا کرده است که برخی برای نگهداری غذای سرد هستند و برخی دیگر با بویلرهایی که روی آن تعبیه شده غدا را تا رسیدن به میز شام گرم نگه می‌دارند.

 

سالاد بار، بخش جذاب رستوران‌ها

سالادبار  آپادانا تجهیز آراز

اگر به سلامتی غذای خود اهمیت می‌دهید سالاد بار باید برای شما جذاب باشد. همه رستوران‌ها و فست فودها باید سالاد باری داشته باشند تا کمبود فیبر در غذای خود را جبران کنند. در قسمت سالاد بار باید رنگین کمانی از انواع سالادها و دسرها توجه کنید.

روی هم رفته سه نوع سالادبار می‌توان برای رستوران شما تدارک دید:

  • سالاد بار گرم
  • سالاد بار سرد
  • سالار بار فریزری

از بابت شکل نیز سالاد بار ها به سه نوع تقسیم می‌شوند:

  • یک طرفه
  • دو طرفه
  • فول سرویس

 

انواع شفینگ دیش

شفینگ دیش  آپادانا تجهیز آراز

از این تجهیزات برای گرم نگهداشتن غذا روی میز مشتریان استفاده می‌شود. از این وسایل در بوفه‌ها و سلف سرویس‌ها به فراوانی استفاده می‌شود. جنسی که در بدنه شفینگ دیش استفاده می‌شود معمولاً فلز، سفال و یا سرامیک است. این متریال باید به گونه‌ای باشد که به سادگی شسته و تمیز شود و به دفعات مزه، طمع غذاها باقی نماند.

پیش از این برای ایجاد گرما از ذغال گداخته استفاده می‌شد و  اکنون انواع شمع را به کار می‌برند. اگر در رستوران شما غذاهایی مانند فتوچینو آالفردو، انواع کباب‌های غاز و استیک‌ها و کرپ‌ها سرو می‌شود به شفینگ دیش نیاز دارید.

انواع شفینگ دیش عبارتند از:

  • مخصوص سوپ و خورش
  • مستطیلی
  • مستطیلی درب دار
  • گرد
  • بیضی

 

انواع تجهیزات شیرینگ پک

در آشپزخانه‌های صنعتی حتماً شما به بسته‌بندی مواد غذایی نیاز پیدا می‌کنید. این دستگاه به صورت چندتایی غذا را بسته بندی کرده و برای استفاده آینده می‌توانید در یخچال و فریزر صنعتی قرار دهید. نایلونی که برای بسته بندی استفاده می‌شود شیرینگ نام دارد که به آن فیلم شیرینگ هم می‌گویند. جنس آن از پلی اتیلن است و برای بسته بندی مواد غذایی متریال مناسبی است.

انواع شیرینگ پک در بازار ایران عبارتند از:

تفنگ شیرینگ یا سشوار صنعتی که بری محصلاتی با تعداد و حجم کم استفاده می‌شود.

دستگاه شیرینگ تونلی با محفظه‌ای یا تونلی بزرگ است و محصولات برای بسته بندی وارد آن تونل می‌شوند. این دسگاه توان بسته بندی 180 بسته در ساعت را دارد.

دستگاه شیرینگ کابینی که تفاوت آن با مدل تونلی در آن است که از کابین به جای محفظه تونل استفاده کرده. به همین دلیل با سرعت کمتری محصولات را پک می‌کند.

لیبل شرینگ که بسته بندی‌های زیبایی انجام می‌دهد و انواع نایلون رنگی و طرح دار را دور کالا می‌پیچد.

همچنین شیرینک پک‌ها به انواع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، سبدی، تیغه از پهلو نیز تقسیم می‌شود.

 

 انواع کانترهای سرد و گرم

کانتر ابزاری اساسی است غذا را تا چندین ساعت گرم نگه می‌دارد و رنگ و بوی آن نیز تغییری نخواهد کرد. از کانتر در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی بزرگ که غذای بیرون بر دارند استفاده می‌شود . کانترها به دو نوع گرم و سرد تقسیم می‌شود. نوع گرم با برق و گاز کار می‌کند و روش گرم نگهداشتن غذا در آن آب گرم است. جنس بدنه آنها باید استیل باشد و در ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شود. عایق بندی این نوع کانترها از اهمیت زیادی برخوردار است و در میان بدنه آن از پشم شیشه استفاده می‌کنند که عایق بسیار خوبی است.

کانتر سرد برای خنک نگهداشتن غذا است و در آن انواع دسر و ژله و سالاد را می‌گذارند. نوشیدنی‌ها و لبنیات و سبزیجات نیز در کانتر سرد قرار می‌گیرد. این تجهیزات موتور سردکن دارد که در بخش زیرین قرار می‌گیرند. در کانتر سرد می‌توان دما را تنظیم کرد و از آن استفاده بهینه‌ای داشت. کانتر سرد می­‌تواند مجهز به ریل، چرخ، ترمز چرخ  و ... نیز باشد. این محصول در ابعاد، ظرفیت­‌ها و با تعداد لگن­ های مختلف تولید می ­شود.

 

گرمخانه غذا

گرمخانه با ترموکوبل کار می‌کند که به جرقه زن و شمعک مجهز است. این تجهیزات سرو به عقربه و نمایشگر دیجیتالی هم مجهز است و کارکنان آشپزخانه نیز می‌توانند نظارت درستی روی این دستگاه داشته باشند. به دلیل وزن زیاد چرخ‌های ترمز داری برای جابجایی زیر آن تعبیه می‌شود. سوخت مصرفی گرمخانه گاز است و با درجه حرارت دلخواه غذاها در کمتر از 15 تا 20 دقیقه در آن گرم می‌شود.

انواع گرمخانه غذا بر حسب تعداد تقسیم می‌شوند:  نمونه‌های 30 نفره، 50 نفره و 100 نفره در بازار موجود است. نمونه‌های برای غذاهای خشک و نمونه‌های مرطوب برای انواع خورشت و برنج در بازار موجود است. حتی گرمخانه‌هایی برای نان و غذاهای رومیزی و همچنین نمونه‌هایی برای بخار گز سبزیجات و گوشت در بازار به فروش می‌رسد.

 

خط کامل سلف سرویس

خط کامل سلف سرویس  آپادانا تجهیز آراز

تمام مواردی که در بالا آمد می‌تواند در خط سلف سرویس کامل خلاصه شود. خط سلف سرویس کانتر، گرمخانه و سالادبار تشکیل شده و در آن ظروف استیل و بن ماری قرار گرفته است. یخچال زیرکانتری و فریزر نیز در سلف سرویس تعبیه می‌شود و انواع نوشیدنی در آن قرار می‌گیرد.

شما به عنوان صاحب رستوران باید می‌توانید انواع بخش‌های سلف سرویس را انتخاب کنید. می‌توانید کانتر گرم و سرد و سالادبار را  انتخاب کرد چیدمان آن را خود تعیین کنید. نمای خطوط کامل سلف سرویس با متریال مختلف قابل ساخت است از جمله استیل، کورین، چوب و ... که وابسته به دکور و دیزاین سالن است.

خط سلف سرویس عموماً 5 متر طول و 90 سانت عرض دارد. ارتفاع آنها نیز برابر 140 سانتی متر است.

 

سفارش انواع تجهیزات سرو غذا

انتخاب این تجهیزات نیاز به دانش و تجربه زیادی دارد. شرکت آپادانا تجهیز با دو دهه  تجربه در تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی می‌تواند به شما در انتخاب انواع برندهای تجهیزات آشپزخانه رستوران شما کمک کند.  ما از صفر تا صد راه اندازی رستوران با شما همراه خواهیم بود و بهترین تجهیزات سرو غذا را از بهترین برندها در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم. گارانتی تمام محصولات ما و خدمات پس از فروش 10 ساله نشانگر کیفیت محصولات شرکت است.

برای ارتباط با کارشناسان آپادانا تجهیز کافی است با شماره ویژه 02172307000 تماس بگیرید.

برچسب ها: فست فود، رستوران، وسایل آشپزخانه، رپورتاژ آگهی، تجهیزات آشپزخانه‌، آشپزخانه صنعتی، بن ماری، سلف سرویس، سالاد بار، شفینگ دیش، شیرینگ دیش تعداد بازديد: 294 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز