Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 20:25

5
دی
رنگ‌بندی فوق‌العاده «امیکرونی» شهرهای کشور در راه است

رنگ‌بندی فوق‌العاده «امیکرونی» شهرهای کشور در راه است

«رنگ‌بندی فوق‌العاده کرونای امیکرون» تا پایان امروز منتشر می‌شود. تجربه سایر کشورهایی که ویروس امیکرون در آنها مشاهده شده، نشان از شیوع ناگهانی و انفجاری این سویه در بین جوامع دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به احتمال زیاد، امروز محدودیتهای جدید کرونایی با انتشار نقشه تازه ایران که تحت تاثیر سویه جدید کرونا یعنی امیکرون قرار دارد، اعمال خواهد شد.

آنچنان که اپلیکیشن ماسک وابسته به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بنا بر پیشنهاد تخصصی کمیته‌های علمی و اپیدمیولوژی کرونا و تصویب ستاد ملی کرونا و به دلیل سرعت بالای سرایت کرونای امیکرون نسبت به واریانت‌های قبلی، از امروز رنگ‌بندی فوق‌العاده امیکرون جایگزین شاخص‌های رنگ‌بندی عادی خواهد شد. 

تا زمان پایداری شرایط کشور در مقابل کرونای امیکرون، محدودیت‌ها بر اساس رنگ‌بندی فوق‌العاده امیکرون خواهد بود.

رنگ‌بندی عادی بر اساس روند بستری بیماران بوده‌است. اما در رنگ‌بندی فوق‌العاده امیکرون، حتی تشخیص یک مورد ابتلای سرپایی به امیکرون می‌تواند رنگ یک شهر را به نارنجی تغییر دهد، چرا که این نوع کرونا با سرعت انفجاری سرایت می‌کند و اگر به موقع جلوی انتشار آن گرفته نشود به موج ششم سراسری تبدیل خواهد شد.

رنگ‌بندی فوق‌العاده «امیکرونی» شهرهای کشور در راه است/ تجربه تلخ کشورهای دیگر در مبارزه با سویه جدید

چرا امیکرون خطرناک است؟

ویروس شناسان می گویند سویه جدید امیکرون با قابلیت بسیار بالای شیوع در جوامع انسانی، می تواند با سرعت فوق العاده زیادی گسترش یافته و منجر به بیمار شدن تعداد زیادی از شهروندان شود. واقعیت این است که دیروز ۵ نمونه مشکوک به اُمیکرون در هرمزگان که برای بررسی به آزمایشگاهی در تهران ارسال شده بود، مثبت اعلام شد. پیش از این ۹ مورد دیگر در تهران، بابل و مشهد شناسایی شده بودند.

به بیان دیگر می توان گفت از هم اکنون برخی از شهرها در خطر شیوع ناگهانی و انفجاری امیکرون قرار دارند. 

 

غوغای امیکرون در اروپا و آمریکا 

در جهان، ترس از شیوع ویروس امیکرون باعث شده تا محدودیتهای تازه ای وضع شود. در شرایط کنونی سویه اُمیکرون کرونا در جهان با سرعت بسیاری در حال شیوع است، با اعلام ۱۰۴ هزار و ۶۱۱ مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته منابع خبری از بالاترین آمار روزانه مبتلایان به کرونا در فرانسه برای اولین‌بار از آغاز شیوع آن خبر دادند.  
۳ هزار و ۲۸۲ نفر در فرانسه شرایط وخیمی دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.  امروز وزارت بهداشت ایتالیا نیز از ابتلای ۵۴ هزار و ۷۶۲ فرد جدید به ویروس کرونا و جان‌باختن ۱۴۴ تن خبر داد. 
مقامات بهداشتی پرتغال نیز اعلام کرده‌اند سویه جدید اُمیکرون به سویه غالب کرونا در این کشور بدل شده است و ۶۱.۵ درصد از موارد در پرتغال را تشکیل داده است. همچنین در شبانه‌روز گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا در نیویورک آمریکا ثبت شد که بالاترین آمار در مدت یک روز در این ایالت از زمان شیوع کرونا بود. 
در یک هفته گذشته، موارد جدید ابتلا به کرونا در لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا ۳ برابر شده است.

این آمار نشان می دهد رفتار امیکرون در مقایسه با سویه های قبلی کرونا، بسیار تهاجمی تر و شیوع آن فوق العاده بیشتر است که افزایش ناگهانی بیماران می تواند نظام بهداشت و درمان را از وضعیت مطلوب خدمات رسانی به سمت وضعیت قفل شدگی (کلپس) پیش ببرد. عمده نگرانی مقامات بهداشتی کشورها، قفل شدن سیستم بهداشت و درمان به دلیل افزایش ناگهانی مراجعان مبتلا به امیکرون است. 

برچسب ها: ایران، شهرهای قرمز، سویه اومیکرون، اومیکرون تعداد بازديد: 262 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز