ایسنا : با توجه به تعطیلی روزهای پنج شنبه و جمعه (۴ و ۵ آذرماه) بهطور قطع تصمیمات را راحت تر می توانیم اتخاذ کنیم اما اگر شرایط بر همین منوال پایدار باشد برای شنبه و یکشنبه (۶ و ۷ آذرماه) باید طبقه بالاتری از وضعیت را اعلام کنیم. بی تردید در جلسه آینده ابتدا مصوبات جلسه قبل را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا میزان اجرایی شدن تصمیمات مشخص شود.
* در ۲۵۸ روز گذشته نسبت به سال قبل شرایط بحرانی تری نداریم به شکلی که در این ۲۵۸ روز گذشته دو روز هوای پاک داشته ایم. در سال ۱۳۹۹ تعداد روزهای با هوای پاک ۱۵ روز بود. ۵۳ روز ناسالم در سال ۱۴۰۰ تاکنون داشته ایم که این رقم برای سال گذشته ۶۰ روز بود. لذا شرایط نسبت به سال گذشته خیلی حاد نیست.
* در دی ماه و فصل سرما شرایط مشابه را شاهد هستیم و در قانون برای این شرایط تعاریفی وجود دارد تا مطابق آن تصمیماتی اتخاذ شود. بی تردید در این راستا باید کنترل ترافیک در مواقع خاص از روزهای قبل مد نظر قرار گیرد. هنگامی که شاخص بالا می رود باید محدودیت های ترافیکی اعمال شود.
* نباید شرایط موجود را به گردن بازگشایی مدارس بیندازیم این در حالیست که بازگشایی مدارس هنوز به صورت صددرصدی انجام نشده است. باید فکری به حال موتورسیکلت های تهران کرد همچنین خودروهای سنگین گازسوز باید مورد توجه قرار گیرند چرا که تنها در حوزه انتقال نخاله در تهران حدود ۵۰ هزار مترمکعب روزانه با ۷۰۰۰ کامیون مستهلک جابه جا می شود. لذا در مواقع خاص می توان از دو روز پیش تر تردد این خودروها را ممنوع کنیم؛ کاری که در سال های گذشته انجام می شده است. این کنترل ها در سال های گذشته با همکاری راهور انجام می شد و باید بار دیگر برای شرایط موجود نیز این وضعیت را در نظر بگیریم.