Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:12

25
مرداد
سوالات بدون جواب دنیا درباره واکسن کرونا

سوالات بدون جواب دنیا درباره واکسن کرونا

رییس سازمان غذا و دارو درباره برخی تبلیغات در فضای مجازی در زمینه واکسن کرونا هشدار داد و گفت: خواهشم این است که واقعا مردم به تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند. این تبلیغات قصد خیری ندارند.

ایسنا نوشت: رییس سازمان غذا و دارو درباره برخی تبلیغات در فضای مجازی در زمینه واکسن کرونا هشدار داد و گفت: خواهشم این است که واقعا مردم به تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند. این تبلیغات قصد خیری ندارند. درباره تولید و میزان اثربخشی واکسن در دنیا، از سوی مراجع رسمی سوالات بسیار زیاد و بعضا بدون جوابی مطرح است.

 محمدرضا شانه‌ساز در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، درباره تبلیغات پیش فروش واکسن کرونا در فضای مجازی، گفت: اولا واقعا خواهشم این است که واقعا مردم به تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند. این تبلیغات قصد خیری ندارند. در زمینه واکسن کرونا،  واقعا در این کار قصد خیری نیست. آنچه که عنوان می‌شود الان در دنیا تولید و میزان اثربخشی آن، توسط مراجع رسمی سوالات بسیار زیاد و بعضا بدون جوابی مطرح است. حال اینکه یک نفر اعلام کند که این واکسن را پیش خرید کنید، یقینا قصد سوءاستفاده دارد و هیچ منبع رسمی و ذی صلاحی آن را تایید نمی‌کند.

وی ادامه داد: در عین حال حتی اینکه مطرح می‌شود برخی کشورها واکسن را پیش خرید کرده‌اند، اینطور نیست. یکی دو کشور بیشتر پیش خرید نکردند و موسسات تولید هم اعلام کردند که اگر نتوانستیم واکسن کرونا را تولید کنیم، پول شما سوخت می‌شود. احتمالا کشورهایی این کار را می کنند که منابع باد آورده دارند. وگرنه هیچ عقل سلیمی پولش را به این صورت خرج نمی‌کند. آنچه که درباره دوره ایمنی واکسن نیز مطرح شده، بسیار کوتاه است و فرد باید چهار بار در سال واکسن بزند.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره تخلفات عطاری‌ها در حوزه کرونا نیز گفت: تاکید می‌کنم که هنوز هیچ دارویی چه در طب سنتی و چه در داروهای شیمیایی وجود ندارد که مجوز و تاییدیه‌ای از سازمان غذا و دارو به عنوان مرجع رسمی صدور مجوزهای دارو در کشور، داشته باشد. بارها هم این موضوع را تکرار کردیم. موارد زیادی در این زمینه مطرح شده اما هنوز کسی مجوزی دریافت نکرده است.

برچسب ها: سازمان غذا و دارو، ویروس کرونا، درمان کرونا، واکسن کرونا، محمدرضا شانه‌ساز تعداد بازديد: 240 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز