Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 22:59

16
بهمن
پیش فروش بلیط قطار ویژه نوروز

پیش فروش بلیط قطار ویژه نوروز

فصل بهار و آغاز تعطیلات نوروزی، مسافرت را در ایران به اوج خود می رساند. اکثر مردم تنها یک بار در سال سفر می کنند و ترجیح می دهند که این سفر را در ایام نوروز انجام دهند.

فصل بهار و آغاز تعطیلات نوروزی، مسافرت را در ایران به اوج خود می رساند. اکثر مردم تنها یک بار در سال سفر می کنند و ترجیح می دهند که این سفر را در ایام نوروز انجام دهند، چراکه در این روزها همه جا تعطیل است و فارغ در درس و دانشگاه و موقعیت شغلی می توان با خیال راحت و با تهیه بلیط قطار یا هواپیما به هر جایی از کشور سفر کرد. اما همانطور که گفتیم با شروع عید نوروز تعداد سفر بسیار زیاد شده و تردد در تمامی جاده های ایران افزایش می یابد.

با تمامی این تفاسیر بسیاری از مسافرین در هنگام خرید بلیط قطار با کمبود آن مواجه می شوند، چراکه اکثر مردم در این ایام سفر می کنند و این موضوع طبیعی است. با این وجود اگر قصد سفر در فصل بهار و ایام نوروزی را دارید، باید برای تمامی روزهای سفرتان برنامه ریزی دقیقی داشته باشید، و یکی از این برنامه های مهم خرید بلیط قطار آن هم از یک ماه قبل است، با این کار دیگر دغدغه ای برای پیدا کردن بلیط به مقصد مورد نظرتان نخواهید داشت.

دلیل اینکه ما در این مطلب به موضوع پیش فروش نوروزی بلیط قطار پرداخته ایم، این است که نه تنها به نوروز نزدیک هستیم بلکه سفر با قطار یکی از لذت بخش ترین نوع سفرهاست خصوصا در چنین ایامی و البته یکی درگیر از دلایل آن این است که اکثر گردشگران ترجیح می دهند سفر با قطار را تجربه کنند، چراکه علاوه بر قیمت های مناسب بلیط می توان از تماشای مناظر در حین سفر هم لذت برد.

پیش فروش بلیط قطار چیست؟

حتما این موضوع که پیش فروش بلیط قطار چیست، ذهن شما را هم مشغول کرده است. در ایامی همچون ایام نوروز که تردد در اکثر خطوط هوایی و ریلی و زمینی کشورمانبه دلیل مسافرت هموطنان افزایش می یابد، اکثر سایت های فروش بلیط، دفاتر هواپیمایی و همچنین شرکت های مسافرتی به منظور خدمات رسانی بهتر، اقدام به پیش فروش بلیط های خود می کنند. با این کار در واقع کسانی که قصد سفر دارند می توانند بدون هیچ دغدغه ای از بابت تمام شدن بلیط های مسافرتی، اقدام به رزرو یا پیش فروش بلیط خود کرده و با خیال راحت در موعد مشخص شده سفر کنند.

علت پیش فروش بلیط قطار در نوروز چیست؟

در ایام نوروز تقضا برای خرید بلیط قطار و همچنین سفر با قطار بسیار افزایش می یابد، چراکه اکثر مردم کشورمان به فکر مسافرت می افتند و با بستن بار و بندیل سفر اقدام به خرید بلیط قطار می کنند. از این رو سایت های فرو ش بلیط و آژانس های مسافرتی در چنین بازه های زمانی به فکر پیش فروش بلیط قطارهای خود افتاده و تمامی اطلاعات لازم در مورد مقصد زمان حرکت را و نوع بلیط را از چند ماه قبل در اختیار متقاضیان قرار می دهند. لازم به ذکر است که بدانید، پیش فروش بلیط قطار توسط سایت های فروش بلیط تنها در نوروز انجام نمی شود بلکه در فصل های خاصی از سال، مانند فصل تابستان که باز هم سیل سفر به شهرهای مختلف افزایش می یابد هم انجام می گیرد.

 

 

چگونه از پیش فروش بلیط قطار برای ایام نوروزی با خبر شویم؟

در ایران خطوط راه آهن بسیاری وجود دارد که مهم ترین و معروف ترین آن ها خطوط اسلامی ایرانی و کراگزارهای محبوبی مانند فدک و سیر و سفر هستند. معمولا این خطوط یک انتشاریه در اوایل اسفند ماه ارائه می دهند تا شما را مطلع سازند. اگر هم قصد خرید بلیط از سایت های فروش بلیطی همچون مستر بلیط را داشته باشید، قطعا از یک ماه قبل شما را از این موضوع با خبر کرده و می توانید به راحتی اقدام به خرید بلیط به صورت پیش فروش نمایید. البته یکی دیگر از راه های مطلع شدن هم مراجعه به سایت کارگزارهای ریلی می باشد.

قبل از پیش فروش بلیط قطار باید به چه نگاتی توجه کنید؟

اگر قصد سفر به هر جایی از ایران را دارید و زمان آن را در نوروز انتخاب کرده اید، پس باید پیش از خرید بلیط قطار به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

 

 انتخاب مقصد و تاریخ مسافرت

پیش از اینکه اقدام به پیش فروش بلیط قطار کنید، بهتر است که با اعضای خانواده و همسفران خود به نتیجه برسید و مقصدی را انتخاب کنید که همه ی اعضا با آن موافق هستند. ایجاد هماهنگی در میان کسانی که قرار است با شما به سفر بیایند بسیار اهمیت دارد و اگر با یکدیگر در مورد مقصد و تاریخ  سفر اختلاف نظر پیدا کنید، ممکن است زمانی که بلیط های قطار خود را پیش فروش می کنید، مشکلی پیش بیاید.

انتخاب نوع قطار

یکی دیگر از مهم ترین اقدامات برای پیش فروش بلیط قطار، انتخاب نوع قطار است.  بهتر است قطاری را انتخاب کنید که از نوع خدمات رسانی شان رضایت دارید. برای اینکار بهتر است سری به سایت های مختلفی که انواع قطارها را معرفی کرده اند بزنید تا بهترین قطار را انتخاب نمایید. این قطارها درجه بندی های مختلفی دارند، برخی از آن ها قطار 5 ستاره هستند و برخی دیگر قطارهایی با کیفیت پایین تر. به هر حال یکی از مزایای پیش فروش بلیط قطار این است که شما می توانید با توجه به بودجه ای که برای خرید بلیط در نظر گرفته اید، قطاری را انتخاب کنید که قیمت مناسب تری داشته باشد.

مزایای خرید آنلاین و پیش فروش بلیط قطار

در چند سال گذشته خرید بلیط قطار به صورت روش های سنتی و مراجعه به دفاتر و آژانس های مسافرتی امکان پذیر بود. اما اکنون تمامی این روش ها  به کنار رفته و اکثر مردم ترجیح می دهند با چند کلیک ساده در خانه در حالی که بر روی کاناپه لم داده و در حال نوشیدن چای هستند، این کار را می کنند. متاسفانه روش های سنتی خرید بلیط، باعث بروز مشکلات بسیاری می شد. از مزایای مهم پیش فروش بلیط قطار و خرید آنلاین قطار، این است که علاوه بر صرفه جویی در زمان، دیگر هیچ مشکلی هم به وجود نخواهد آمد.

 

برچسب ها: گردشگری، سفر، سفرهای نوروزی، خرید بلیط قطار، بلیط قطار، رپورتاژ آگهی تعداد بازديد: 993 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • منتظریم مشتاقانه ازمون دعوت بعمل بیاد و بعدش بلیط تهیه کنیم ... هر وقت رفتیم یک کوپه چهار نفری گرفتیم ک راحت باشیم و ترجیح می دم با قطار مسافرت کنم تا با هواپیما .... بهر حال لازمه در این ایام یک هفته یا ده روزی رو مسافرت رفت .
  • هفته دیگه این موقع با قطار عازم شهرستانم خودم تنهایی تق ... تق .. تق ...بلیطش یکنفره 285 هزار تومن شده ولی از قرار قطار مدل بالاییه ... و شام هم جز سرویس شه . بیست و پنجم با هواپیما میاد .. قطار خوشش نمیاد . . وقتی برای نماز توقف داره بیرون میرم ک پاهام خشک نشه و از سرویس های بهداشتی همون بیرون قطار استفاده می کنم چون بمراتب بهتر از خود داخل قطاره و تمیز تره .. .....

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز