Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 04:18

7
دی
کم‌هزینه و دلچسب به تبریز بروید

کم‌هزینه و دلچسب به تبریز بروید

باید بگوییم اقامت در تبریز کار سختی نیست. تبریز شهری ‌است پر از هتل و مسافرخانه. بیشتر هتل‌های این شهر توانسته‌اند رضایت کاربران را جلب کنند.

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی ‌است و در سال 2018 پایتخت گردشگری ایران معرفی شد. شهری که سنگ بنای امروزش به دوران اشکانی و ساسانی بر می‌گردد. شهری که با یک بررسی تاریخی ساده، می‌توان فهمید یکی از طویل المدت ترین پایتخت‌های ایران شناخته شده‌ است و پایتخت سیاسی ایران در زمان اتابکان، خوارزمشاهیان، ایلخانان، چوپانیان، جلایریان، قراقویونلوها، آق‌قویونلوها، صفویان و ولیعهد نشینِ دوره‌ قاجار بوده ‌است. بی‌شک شهری با چنین پیشینه‌ی تاریخی سرشاری، دست‌خوش تغییرات سیاسی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و... خواهد بود. در نتیجه امروز تبریز پُر شده از هر آنچه که یک توریست و گردشگر به دنبال آن است. می‌توان گفت هر گردشگری با خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز ،می‌تواند با یک تیر می‌تواند چند نشان را بزند و یک دل سیر در دل تاریخ و فرهنگ ایران قدم بزند. از موزه‌ها و بناهای تاریخی بگیرید، تا طبیعت بِکر آن.

تبریز به عنوان بزرگترین قطب اقتصادی شمال‌غرب ایران شناخته می‌شود و جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر را در خود جای داده. آب و هوای این شهر بالا و پایین زیادی دارد. طوری که در گرم‌ترین ماه سال (تیر ماه) میانگین دمای آن برابر با 25 درجه سانتی‌گراد و در سردترین ماه سال، دمای آن به منفی 2.5 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. زمستان این شهر آب و هوایی به شدت سرد دارد و تابستانش نیز گرم و خشک است.

اگر قصد خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز از علی بابا را دارید، بهترین فصلی که ما پیشنهاد می‌کنیم تابستان است. اگرچه تبریز همیشه زیبا‌ست، اما هر شهر و منطقه‌ای فصل مناسب خود را دارد. ما برای آغاز سفر رویایی خود به صورت پیش‌فرض مبداء را تهران قرار می‌دهیم تا به شما بگوییم چطور یک سفر رویایی و ماندگار برای خود به یادگار بگذارید.

بهترین مسیر جاده‌ای میان تهران تبریز 687 کیلومتر و از طریق آزادراه زنجان ـ تبریز است و در حدود شش ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشد. پس از گذراندن 162 کیلومتر وارد قزوین می‌شوید و اگر امکانش را داشتید، به شدت توصیه می‌کنیم برای چند ساعتی هم که شده در این شهر توقف کنید و دیدنی‌های آن را از دست ندهید. دیدنی‌های بسیاری در این شهر وجود دارد که قطعا فرصت نمی‌کنید به سراغ همه آنها بروید. اما اینها را از دست ندهید؛ کلیسای کانتور، موزه قزوین، کاخ چهلستون، سرای سعد السلطنه و بازار قزوین. در ادامه سفر نیز به زنجان می‌رسید که خود نیز سرشار است از دیدنی‌های کم‌نظیر همچون؛ گنبد سلطانیه زنجان، بازار تاریخی زنجان، موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی و موزه رختشویخانه.

البته در این مطلب ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما با اتوبوس به تبریز سفر می‌کنید و از همان ابتدا وارد شهر تبریز می‌شوید. پس باید نسبت به خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز اقدام کنید. می‌توان خیلی راحت سوار هواپیما شد، حتی قطار. اما در مقایسه با هواپیما و قطار، اتوبوس بیشترین و پر کاربردترین وسیله مورد استفاده برای سفر به تبریز است. طوری که شما هر ساعت از شبانه روز که اراده کنید، می‌توانید نسبت به خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز اقدام کنید تا برنامه‌ریزی مناسبی برای آغاز سفر ترتیب دهید. قیمت بلیط اتوبوس تهران تبریز از 52 هزار تومان تا 68 هزار تومان متغیر است و این تفاوت قیمت بلیط اتوبوس تهران تبریز به دلیل امکانات متفاوتی ‌است که هر اتوبوس و شرکت حمل و نقلی برای شما در نظر گرفته ‌است. خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز کار را برای شما بسیار راحت می‌کند. روزانه بالغ بر 100 اتوبوس از تهران به سمت تبریز حرکت می‌کنند و این بدان معنی ا‌ست که شما هیچ مشکلی برای رسیدن به مقصد ندارید. بلیط اتوبوس تهران تبریز از علی بابا قابل خریداری‌ است و همانطور که می‌دانید با کارت شتاب به راحتی می‌توانید بلیط خود را خریداری کنید.

اتوبوس های سیر و سفر چه امکاناتی دارند؟

باید بگوییم اقامت در تبریز کار سختی نیست. تبریز شهری ‌است پر از هتل و مسافرخانه. بیشتر هتل‌های این شهر توانسته‌اند رضایت کاربران را جلب کنند. پس نگرانی کمتری در این خصوص متوجه شما در این سفر می‌شود. پیشنهاد ما: بلافاصله پس از ورود به تبریز و تعیین محل اقامت، گردش در شهر را آغاز کنید. تبریز همیشه بیشتر از زمان و انرژی شما دیدنی داشته و خواهد داشت. پس باید عجله کنید. دیدنی‌های اصلی تبریز که نمی‌توان از قلم افتاد را مرور کنیم؛

  • پارک ائل‌گی

 نشانی: ۷ کیلومتری مرکز شهر، انتهای جاده ائل‌گلی. باغی در تبریز که یکی از نمادهای اصلی شهر شناخته می‌شود و در کنار خود نیز نمادهای مشهور دیگری همچون مقبره‌الشعرا و میدان ساعت را جای داده.

  • مسجد کبود

نشانی: خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان ساعت/ زمان لازم برای بازدید: ۳۰ دقیقه

  • برج یانقین

نشانی: خیابان خاقانی

  • برج ساعت تبریز

برج ساعت تبریز در واقع برج ساعت کاخ شهرداری تبریز است. این کاخ در مرکز این شهر قرار گرفته است

  • خیابان تربیت و بازار شیشه‌گرخانه

نشانی: خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان ساعت

  • برج آتش نشانی تبریز

نشانی: در محوطه ایستگاه آتش‌نشانی تقاطع خیابان خاقانی و بهادری قرار گرفته است.

  • مقبره‌الشعرا

نشانی: محله سرخاب، خیابان ثقه‌الاسلام، روبروی آزمایشگاه استان

  • کاخ شهرداری تبریز

نشانی: میدان ساعت

  • موزه آذربایجان

نشانی: خیابان امام خمینی، جنب مسجد کبود

  • بازار تبریز

نشانی: خیابان جمهوری اسلامی

  • ارگ علیشاه

نشانی: خیابان امام خمینی، جنب مصلی تبریز

  • خانه پروین اعتصامی

نشانی: خیابان ششگلان، کوچه عباسی

  • موزه قاجار

نشانی: خیابان ششگلان، جنب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی

سفر طولانی با اتوبوس را لذت بخش کنید

تناسب و اقتصادی بودن قیمت بلیط اتوبوس تهران تبریز از یک طرف و جاذبه‌های شگفت‌انگیز تبریز از طرف دیگر، می‌تواند انگیزه کافی برای هرکسی باشد که هوس یک سفر لذت‌بخش به سرش زده است!

 

برچسب ها: گردشگری، زندگی آنلاین، تبریز، ارگ علیشاه، خانه پروین اعتصامی تعداد بازديد: 409 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • کاملا موافقم ک شهر بسیار زیبا و تمیزی است . و دوباره هم دوست دارم ب اونجا سفری داشته باشم ولی تنهایی ک نمیشه ....اگر همسفری پیدا کنم حتما با هماهنگی هم از علی بابا ک گفته شد می شه بلیط تهیه کرد و رفت . حد اقل یک هفته اقامت خوبه .
  • رضاییه هم از قرار شهر زیباییه هنوز اونجا رو ندیدم . برنامه برای مسافرت ب آنجا هم باید همچنین جالب باشه . فرقی نداره هر کدوم عملی بشه خوبه .

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز