Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:22

19
آبان
جاذبه های شهر ترابزون ترکیه

جاذبه های شهر ترابزون ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای دنیا است که درآمد قابل توجهی را از طریق صنعت گردشگری کسب می‌کند، بسیاری ترکیه را با جاذبه های گوناگون توریستی اش می‌شناسند، حتی با وجود مشکلات اخیر در سوریه و اختلافات ترکیه با غرب باز هم گردشگران بسیاری...

ترکیه یکی از کشورهای دنیا است که درآمد قابل توجهی را از طریق صنعت گردشگری کسب می‌کند، بسیاری ترکیه را با جاذبه های گوناگون توریستی اش می‌شناسند، حتی با وجود مشکلات اخیر در سوریه و اختلافات ترکیه با غرب باز هم گردشگران بسیاری برای بازدید از این کشور به آنجا میروند. از مهمترین دلایلی که بخصوص ایرانیان به ترکیه سفر میکننند خرید است.

گشتن در بازارهای مختلف، مراکز خرید و مشاهده آثار باستانی و معماریهای زیبا و لذت بردن از ساحل های زیبا از جمله سرگمی های محبوب در این کشور است.

 

یکی از شهرهای بسیار عالی برای سفر به ترکیه در تور ترکیه ارزان شهر کوچک ترابزون است، این شهر در نزدیکی دریای سیاه واقع شده است. بسیاری از گردشگران برای لذت بردن از طبیعت زیبا به آنجا میروند.

آب و هوای ترابزون نیمه گرمسری و مرطوب است و در تمامی طول سال علاقمندان میتوانند به آنجا سفر کنند و در هتل ها و هاستل های متعدد آنجا ساکن شوند.

در ادامه لیستی از برترین جاذبه های گردشگری ترابزون ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش سفر باتو ، مسجد ایا صوفیه ترابزون از سازه های مهم این شهر است که در گذشته کلیسا بوده و بعد از تصرف ترکیه به دست عثمانیان به مسجد تبدیل میشود، امروز هم این ساختمان یک موزه بسیار عالی است که آثاری مهم از گذشته ترکیه را در خود دارد، اینجا در زمان جنگ جهانی دوم هم مدتی به عنوان بیمارستان استفاده میشده است. بلندی این ساختمان 22 متر است و گنبد آن بزرگ و باشکوه است.

پارک بوزتپه یکی دیگر از مناطق تفریحی ترابزون است، این پارک در شمال شهر واقع شده است و در کنار دریای سیاه است، میتوانید در آنجا به استراحت و پیاده روی بپردازید یا لحظات خود را در قالب عکس در محیط زیبای آنجا ثبت کنید. آنجا پر از درخت های مختلف مااند نخل و همینطور حوض های آب و فواره است.

قلعه ترابزون از آثار باستانی آن منطقه به شمار می آید که از دروان امپراتوری روم باقی است، اینجا یک نقطه نظامی در طول تاریخ محسوب میشده است و شامل دیوارهای سنگی و دژ دیدبانی میشود.

رستوران های مختلفی در این شهر وجود دارد که یکی از بهترین آنها رستوران بوردو ماوی است، این رستوران برای غذاهای لذیذ دریایی اش معروف است و با قیمتی مناسب میتوانید در آنجا یک وعده نهار یا شام با کیفیت میل بفرمایید.

 

 دریاچه اوزون گول یکی از نقاط طبیعی بسیار عالی منطقه به حساب می آید. در اینجا میتوانید در میان طبیعت عالی و منطقه ای جنگلی که در تپه ها شکل گرفته است یک دریاچه زیبا را مشاهده کنید، در کنار آنجا امکانات تفریحی مختلفی مانند قایق سواری و دکه و مکانهای استراحتی وجود دارد.

صومعه سوملا یک مکان اسرار آمیز در درون غاری در کوهها و در کنار رودخانه است، این صومعه در 17 کیلومتری شهر ماچا واقع شده است، برای رفتن به اینجا باید یک راه پر پیچ و خم را برای رسیدن به غار بالای کوه طی کنید و از منظره زیبای آنجا و داخل صومعه لذت ببرید.

از ساختمان های مهم اینجا میتوان به قصر آتاتور اشاره کرد که جزو مکان های مهم در ترکیه محسوب میشود، مردم ترکیه علاقه زیادی به شخص آتاتورک دارند و او را پدر ترکیه مدرن میدانند. این قصر یک مکان اقامتی برای شخص آتاتورک بوده است که امروزه به موزه ای تبدیل شده که آثار آن زمان را به همان شکل نگهداری میکند. این قصر دو طبقه در بلندی هایی است که نماییی زیبا از شهر را میتوانید در آنجا مشاهده کنید. در طبقه اول میتوانید مجموعه ای از فرشهای زیبای ایرانی را مشاهده کنید.

مسجد گلبهار خاتون از مسجد های زیبای این شهر است که در درون باغی باشکوه واقع شده است، آنجا جهت پیاده روی و گشتن بسیار مناسب است، مکان قرار گیری این مسجد در جنوب غربی بازار ترابزون قرار دارد. این مسجد توسط سلطان سلیم در سال 1514 برای یادبود مادر مرحومش ساخته شده است تا یاد و خاطره او را زنده نگاه دارد.

مراکز خرید مختلفی در ترابزون وجود دارد از جمله آنها میتوان به چواهیر اوتلت، بازار میوه و سبزیجان کارفور ترابزون، مرکز خرید ورلیباش شاپینگ و مرکز خرید فروم ترابزون اشاره کرد.

برای سفر به شهر ترابزون میتوانید از طریق هواپیما به استانبول یا آنکار بروید و سپس از آنجا به ترابزون سفر کنید، در صورتی که بخواهید زمینی به آنجا بروید میتوانید از مرز بازرگان، مرز رازی و یا مرز سرو از کشور خارج شده و به آنجا بروید. برای سفر با ماشین میبایست مدارکی نظیر مجوز خارج کردن ماشین، دفترجه، گواهی نامه بین المللی را همراه داشته باشید و مبلغی را جهت موارد مختلف مانند عوارض خروج، بیمه ماشین، کاپوتاژ ماشین و ... پرداخت کنید.

در صورتی که از مرز بازرگان به آنجا بروید میتوانید در میانه راه از شهرهای دوغو بایزید، آگری، ارزوروم، بایپورت، گوموش خانه نیز دیدن کنید.

امیدواریم با سفر به این شهر زیبا از طبیعت و هوای عالی لذت ببرید و از مکان های دیدنی آنجا نهایت استفاده را داشته باشد.

 

برچسب ها: ترکیه، رپورتاژ آگهی، تور ترکیه، قیمت بلیت ترکیه، جاذبه های گردشگری ترکیه، اقامت ترکیه، ترابزون ترکیه تعداد بازديد: 719 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز