Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:13

12
آبان
جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان

جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان

گرجستان کشوری با مساحت۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع، در منطقه قفقار اورسیا و جمعیتی حدود ۴ ملیون نفر بوده است. مردم به زبان رسمی این کشور که گرجی است صحبت میکنند.

گرجستان کشوری با مساحت۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع،  در منطقه قفقار اورسیا و جمعیتی حدود ۴ ملیون نفر بوده است. مردم به زبان رسمی این کشور که گرجی است صحبت میکنند. شهر تفلیس بزرگ ترین شهر گرجستان است که با حدود ۱.۵ میلیون جمعیت، پایتخت کشور گرجستان است. تفلیس به دلیل قرار گرفتن در محل تلاقی مسیر های مهم مورد اهمیت واقع شده است و همین ویژگی باعث پیشرفت و توسعه آن شده است. گرجستان دارای مناطق گردشگری و توریستی بسیار زیادی است که در ادامه مطلب شما را با تعدادی از آنها آشنا خواهیم کرد؛

 

ناری قلعه تفلیس

قلعه ناریکالا در تور تفلیس که در قرن چهارم میلادی توسط ایرانیان بنا شده است. این قلعه  یکی از مکان های پربازید است که در میان مردم طرفداران زیادی دارد.

قلعه ناریکالا با عنوان " قلعه مادر"  نیز مشهور است و به عنوان نماد باستانی شهر شناخته میشود. اگر میخواهید شهر تفلیس را از نمای بالا تماشا کنید قلعه ناریکالا این امکان را در اختیار شما قرار میدهد. این قلعه در اثر زلزله ای که در طول سالها اتفاق افتاد دچار ویرانی های عظیمی شد که در اواخر قرن نوزدهم تا حدودی مرمت و بازسازی شد. این قلعه دارای معماری بسیار زیبا و باشکوهی است که میتوانید در شب و با نورپردازی های تماشایی از آن لذت ببرید.

 

برج الفبایی در باتومی

  • یکی از آسمان خراش های باتومی است که نمادی از منحصر به فرد بودن الفبای گرجستان و مردم آن است. این برج که در پارک معجزه قرار دارد یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب میشود. این برج در مجموع ۱۳۰ متر ارتفاع دارد که با استفاده از طرح مارپیچ دوگانه همانند DNA ساخته شده است که با هر چرخش یک حروف الفبای گرجی را نشان میدهد. علت نامگذاری این برج به دلیل وجود ۳۳ حرف الفبای گرجی، بر روی برج است که هر کدام دارای ۴ متر قد بوده و از آلومینیوم ساخته شده اند. در حال حاضر این برج یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در میان گرجی ها و  اروپای شرقی محسوب میشود.

 

موزه ملی گرجستان

یکی از بزرگترین موزه های کشور گرجستان ، واقع در شهر تفلیس است که دارای قدمتی حدود به ۱۹۰ سال میباشد. این موزه در خیابان روستاولی، در ساختمان سه طبقه با سبک معماری قدیمی گرجستان، نزدیک به میدان آزادی تفلیس قرار دارد که توسط  انجمن جغرافیایی امپریال روسیه ساخته شده است. این موزه علاوه بر ساختمان اصلی دارای تعدادی موزه و گالری های معروف دیگر نیز هست که شامل موزه های زیر هستند؛

موزه اشغال شوروی

موزه تاریخ تفلیس

موزه هنر گرجستان

موزه مردم شناسی هوای آزاد

انستیتو پالئوبیولوژی

موزه تاریخ و مردم شناسی

گالری ملی نقاشی گرجستان و انستیتوی باستان شناسی

موزه سیگنگی

موزه وانی

 

 

اگر علاقه مند به تاریخ و تمدن این شهر هستید این موزه ها را در لیست سفرتان قرار دهید.

مجسمه مادر

از دیگر جاذبه های توریستی گرجستان، میتوان به مجسمه کارتلیس ددا اشاره کرد. ددا در فرهنگ و زبان گرجی به معنای مادر است. این مجسمه به طول  ۲۰ متر، که در سال ۱۹۵۸ میلادی، توسط مجسمه ساز معروف الگوجا آماشوکلی ساخته شده است، از تمام نقاط شهر قابل مشاهده بوده و نماد شهر نیز محسوب میشود.

این مجسمه،  مجسمه زنی است که در یک دست شمشیر و در دست دیگر کاسه ای دارد، کاسه نمایانگر صلح و دوستی با صلح جویان و شمشیر نماد مبارزه با دشمنان گرجستان است.

این مجسمه برای مردم گرجستان از اهمیت بالایی برخوردار است و به آن لقب مادر گرجستان نیز داده اند. تور کربلا را در سایت سفر باتو ببینید.

 

شهر سنگی اوپلیستسیخه

یکی از نادر ترین بناهای تاریخی جهان که در صده ی دهم پیش از میلاد، در فاصله ده کیلومتری گوری واقع در گرجستان ساخته شده و یکی از قدیمی ترین نکات برجسته گرجستان و منطقه قفقاز است. این شهر باستانی مورد توجه بسیاری از مسافرانی است که از گرجستان بازدید میکنند. شهر سنگی که به شهر اوپلیستسیخه نیز مشهور شده است پس از ساخت، به مکان مهمی برای سیاست و دین تبدیل شد و در روز های آغازین خود حدود ۲۰۰۰۰نفر جمعیت داشت.

این شهر دارای قدیمی ترین بازارها، زندان، سیاه چال، آمفی تئاتر و بسیاری از آثار باستانی دیگر است که از مهمترین عوامل جذب توریست به این شهر است.

 

پارک ریکه تفلیس در گرجستان

پارک ریکه یکی دیگر از زیباترین اماکن گردشگری و تفریحی گرجستان، که در قلب تفلیس واقع شده است. این پارک در سال ۲۰۱۳ میلادی ساخته شده و تبدیل به یکی از مکان های گردشگری مهم شده است. دسترسی به این پارک به دلیل واقع شدن در نزدیکی پل صلح کالاتراوا برای مسافران بسیار راحت بوده و همچنین بازدید از قلعه ناریکالا نیز از بالای تله کابین امکان پذیر است.

 

شهر سینقاقی

یکی از قدیمی ترین شهر های گرجستان که در استان کاختی واقع شده است. این شهر به دلیل زیبایی خیره کننده  و معماری بسیار زیبای آن به شهر عشق معروف شده است و تبدیل به یک مکان زیبا و  رویایی برای برگزاری مراسم ازدواج برای جوانان شده است و همچنین در این شهر هیچ طلاقی ثبت نشده است. این شهر تنها دارای ۳۰۰۰ نفر جمعیت است اما پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. این شهر که در قدیم هرتی  نام داشت به دلیل واقع شدن در منطقه حاصلخیز دارای باغ های سرسبز و زیبایی است که دیدن آن ها برای هر گردشگری الزامی است.

برچسب ها: رپورتاژ آگهی، گرجستان، جاذبه های گردشگری گرجستان، تور گرجستان، تور تفلیس تعداد بازديد: 294 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز