Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:05

20
اسفند
پرطرفدارترین شهرهای ایران درسفر‌های نوروزی ۹۷ کجا بوده است؟

پرطرفدارترین شهرهای ایران درسفر‌های نوروزی ۹۷ کجا بوده است؟

مرکز آمار ایران گزارشی از وضعیت سفر ایرانیان در بهار سال ۱۳۹۷ منتشر کرد.

مرکز آمار ایران گزارشی از وضعیت سفر ایرانیان در بهار سال ۱۳۹۷ منتشر کرد.

در بهار سال ١٣٩٧، نزدیک به ١١٣ میلیون سفر انجام شده است که نسبت به بهار ١٣٩٦، ۹.۳ درصد افزایش داشته است.

در بهار امسال، ٦٩ درصد از حدود ٢٥ میلیون خانوار کشور، حداقل یک سفر داشته‌اند که تعداد خانوار‌های سفر رفته نسبت به بهار ١٣٩٦، ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

تعداد سفر‌های داخلی در فصل بهار، بیش از ١١٢ میلیون سفر بوده که ٤٥ درصد از آن، با اقامت شبانه و ٥٥ درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

ده استان خراسان رضوی، مازندران، تهران، فارس، اصفهان، گیلان، هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی مقصد بیشترین سفر‌های با اقامت شبانه در فصل بهار ١٣٩٧ بوده‌اند.

ده استان مازندران، گیلان، کرمانشاه، فارس، خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان و خراسان رضوی مقصد بیشترین سفر‌های بدون اقامت شبانه در بهار ١٣٩٧ بوده‌اند.

بیشترین سفر‌های با اقامت شبانه در فصل بهار سال ١٣٩٧، با هدف دیدار دوستان و بستگان (٥٩ درصد)، گردش و تفریح (٢٣ درصد)، درمان (٨ درصد) و زیارت (٧ درصد) انجام پذیرفته است.

سفر‌های با اهداف فوق در مجموع ٩٧ درصد از سفر‌ها را تشکیل داده است. حدود ٣ درصد از سفر‌ها در فصل بهار با اهدافی نظیر آموزش، خرید و کسب و کار انجام شده است.

در فصل بهار سال ١٣٩٧، ٣٤ درصد از سفر‌های بدون اقامت شبانه با هدف گردش و تفریح، ٢٩ درصد با هدف دیدار دوستان و بستگان، ١٩ درصد با هدف درمان و ١٠ درصد با هدف خرید انجام شده است. ٨ درصد سفر‌های بدون اقامت شبانه، با اهدافی نظیر آموزش، زیارت و کسب و کار انجام شده است.

اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سفر‌های داخلی با اقامت شبانه خانوار‌ها در فصل بهار سال ١٣٩٧، خانه بستگان و آشنایان با ٧٢ درصد، ویلا و آپارتمان اجاره‌ای با ٨ درصد، ویلا و آپارتمان شخصی با ٧ درصد، چادر و کمپ شخصی با ٤ درصد، اقامتگاه عمومی و اقامتگاه سازمانی هر یک با ٣ درصد و سایر اقامتگاه‌ها هم ٣ درصد بوده است.

 

منبع:مشرق

برچسب ها: گردشگری، توریست، سفرهای نوروزی، جاذبه های گردشگری ایران، طبیعتگردی، رزرو بلیط، شهرهای توریستی ایران، اقامت، بهترین شهرهای ایران برای تعطیلات نوروزی، مسافرت های هوایی تعداد بازديد: 368 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز