Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 05:35

11
اردیبهشت
اگر عاشق باغبانی هستید، این مطلب را بخوانید

اگر عاشق باغبانی هستید، این مطلب را بخوانید

یکی دیگر از مشکلات باغبانی، کشیدگی و درد در مفاصل است و وقتی رخ می دهد که افراد پس از گذراندن دوران بی تحرکی در زمستان، ناگهان در بهار هوس باغبانی می کنند و به مفاصل و استخوان های خود صدمه می زنند.

 

هروقت حرف از باغ و باغچه به میان می آید، به سرعت یاد محیطی زیبا و پر از ارامش می افتیم و بیشتر مواقع با اشتیاق فراوان به سراغ باغچه و باغبانی می رویم. اما اشتباه نکنید، ممکن است رایحه های گوناگون باغ و باغچه ها دل­انگیز باشند اما خطرات بالقوه ای شما را تهدید می کنند. از موجودات بسیار ریز گرفته تا ابزارهای خطرناک، می توانند سلامت شما را به خطر اندازند و حتی موجب مرگ شوند.

در ایالات متحده هر سال بیش از 400 هزار نفر دچار جراحت های ناشی از ابزارهای باغبانی و چمن زنی شده و راهی بخش اورژانس بیمارستان ها می شوند.در بریتانیا نیز سالانه حدود 87 هزار نفر وقتی در باغچه یا باغ شان مشغول باغبانی اند مجروح می شوند، در این میان فقط 5300 نفر از صدمه دیدگان دچار جراحت های ناشی از گلدان های کوزه ای هستند. بیشترین جراحت ها در بریتانیا به موارد زیر مربوط اند:

چمن زنی: 6500 نفر

گلدان کوزه ای: 5300 نفر

قیچی باغبانی و هرس کردن: 4400 نفر

ابزارهای الکتریکی کوتاه کردن شاخه ها: 3100 نفر

چیدن برگ ها: 2100 نفر

چنگال های باغبانی: 2000 نفر

شیلنگ : 1900 نفر

بیل : 3600 نفر

یکی دیگر از مشکلات باغبانی، کشیدگی و درد در مفاصل است و وقتی رخ می دهد که افراد پس از گذراندن دوران بی تحرکی در زمستان، ناگهان در بهار هوس باغبانی می کنند و به مفاصل و استخوان های خود صدمه می زنند.

از طرفی اگر در شهری مدرن زندگی می کنید، خاک باغچه شما بدون شک با فضولات گربه مخلوط شده است. گربه ها و حیوانات خانگی، فضولات خود را در باغچه مدفون می کنند و بدین ترتیب انواع و اقسام انگل و میکروب هایی مانند  توکسوپلاسموز را وارد خاک می نمایند که برای زنان باردار بسیار خطرناک است.

موجودات کوچک دیگری هم در باغچه وجود دارند که موجب واکنش سیستم ایمنی بدن می شوند. آسپرژیلوس نوعی قارچ است که روی گیاهان پوسیده رشد می کند و موجب عفونت ریه و در نهایت آسم می شود. کزاز هم بیماری دیگری است که می تواند به وسیله بریدگی های کوچک در افراد به وجود آید و منجر به مرگ شان شود.

چه باید کرد؟

مسلما نمی توان از ترس این خطرات، از خیر باغبانی گذشت، چراکه باغبانی اگر درست انجام شود، فواید بسیاری دارد. به طور مثال محققان سوئدی در تحقیقات شان متوجه شدند که باغبانی می تواند خطر حمله قلبی و مغزی را تا 30 درصد در سالمندان کاهش دهد. بنابراین باید با رعایت مسائل ایمنی، از باغبانی لذت ببرید:

* هنگام کار حتما دستکش دست کنید تا دچار جراحت و بیماری های احتمالی مانند کزاز و دیگر عفونت ها نشوید. در ضمن هنگام استفاده از مواد شیمیایی و آفت کش ها باید علاوه بر دستکش، از ماسک هم استفاده کنید.

* کلاه های لبه پهن به سر کنید تا از تابش مستقیم نور خورشید به صورت تان در امان بمانید.

* ابزارهای باغبانی مانند بیل و چنگال را در جایی مناسب قرار دهید تا غفلتا به شما صدمه نزنند.

* روش صحیح استفاده از دستگاه های برقی باغبانی را بیاموزید.

* اگر کم تحرک هستید و بدن تان انعطاف کافی را ندارد، قبل از باغبانی حرکات نرمشی انجام دهید و بدن تان را کمی گرم کنید تا دچار درد در استخوان ها و مفاصل نشوید.

 

برچسب ها: باغبانی، باغبانی کردن، خطرات باغبانی کردن، تکنیک باغبانی، گل کاری، سبزیکاری، وسایل باغبانی تعداد بازديد: 835 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز