Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 19:08

4
فروردین
نکات طلایی برای سفری دلچسب (2)

نکات طلایی برای سفری دلچسب (2)

بیماری حرکتی در حین حركت وسایل نقلیه، اعم از ماشین، كشتی، هواپیما و… ایجاد می‌شود، مربوط به دریافت سیگنال‌های ناسازگار درباره تشخیص وضعیت بدن است.

بیماری حركتی 

این عارضه كه در حین حركت وسایل نقلیه، اعم از ماشین، كشتی، هواپیما و… ایجاد می‌شود، مربوط به دریافت سیگنال‌های ناسازگار درباره تشخیص وضعیت بدن است. پیغام‌هایی كه از چشم، گوش و عضلات ارسال می‌شوند با هم تناسب ندارند؛ در نتیجه مغز دچار سردرگمی می‌شود و سرگیجه به‌وجود می‌آید.  

راه‌حل‌های ساده 

ابتدا بهتر است راه درمان این عارضه را بیابید. بیماری حركتی، وقتی تشدید می‌شود كه حالت سر ثابت نبوده و با هر تكان حركت كند. در این وضعیت بهتر است سر خود را در یك حالت ثابت نگه دارید. برخی بیسكویت‌ها كه حاوی زنجبیل هستند، كمك زیادی به حل این مشكل می‌كنند. از چای زنجبیلی نیز می‌توانید استفاده كنید. زنجبیل از دل‌درد جلوگیری می‌كند و مانع از انسداد روده‌ها می‌شود. 

با چه وسیله ای سفر می کنید؟ 

قایق

سعی كنید در وسط قایق بنشینید تا حركت كمتری داشته باشید. 

ماشین

در صندلی جلو بنشینید و از ثابت بودن وضعیت و موقعیت خود مطمئن شوید. با چشمان خود به یك نقطه در روبه‌روی‌تان نگاه كنید. چیزی كه به آن خیره می‌شوید بهتر است در دوردست باشد. شیشه ماشین را پایین بكشید تا هوا جریان داشته باشد. 

هواپیما

در محكم‌ترین و باثبات‌ترین نقطه هواپیما، یعنی قسمت بالایی بال‌های هواپیما بنشینید. 

و به خاطر داشته باشید

- هرگز وقتی كه سوار اتومبیل در حال حركت هستید، مطالعه نكنید.  با شكم خیلی پر سفر نكنید.  از مصرف آشامیدنی‌های گازدار در طول راه بپرهیزید.  به افراد دیگری كه این مشكل را دارند، نه فكر كنید و نه نگاه كنید تا این حالت به شما نیز منتقل نشود. 

- برخی ورزش‌ها و تمرین‌ها كمك زیادی به از بین رفتن بیماری حركتی می‌كنند. 

می‌توانید هر روز 15-10 دقیقه را به تمرین حركات زیر اختصاص دهید 

چشمان خود را به سمت بالا و پایین حركت دهید. در ابتدا با سرعت خیلی كم این كار را انجام دهید و بعد به سرعت خود بیفزایید. وقتی در چشمان خود احساس خستگی كردید، استراحت كنید. حالا با چشمان خود از یك طرف به طرف دیگر نگاه كنید؛ یعنی حركت چشمانتان از چپ به راست و راست به چپ باشد.

دست‌های خود را به سمت جلو بكشید؛ به نحوی كه انگشتان‌تان در امتداد نگاه‌تان باشد. آرام‌آرام انگشتان خود را به چشمان‌تان نزدیك كنید. سر را به سمت جلو و بعد به عقب خم كنید. سر را از یك طرف به طرف دیگر حركت دهید (چپ به راست و راست به چپ). 

شروع به تكان شانه‌ها كنید و آنها را بچرخانید؛ چند بار به جلو بچرخانید و چند بار به عقب. به سمت زمین خم شوید و چیزهایی را از زمین بردارید. با چشمان باز از حالت نشسته به حالت ایستاده تغییر حالت دهید و بعد این كار را با چشمان بسته نیز انجام دهید.

هر دو پاشنه پا را روی زمین قرار دهید و زانوهای‌تان را خم كنید؛ سپس از زیر زانوها یك توپ را با كمك دست‌ها از یك سمت به سمت دیگر هل دهید؛ یعنی با دست راست توپ را به دست چپ و با دست چپ توپ را به دست راست منتقل كنید. از حالت نشسته به ایستاده تغییر حالت دهید و در حین انجام این كار یك دور نیز بچرخید.

 

 

برای خواندن بخش اول - نکات طلایی برای سفری دلچسب - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: سفر با ماشین، سفر با هواپیما، سفر با قایق، سفر های هوایی، سفر با اتومبیل، بیماری های حرکتی، درمان بیماری ها در سفر تعداد بازديد: 711 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز