Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 19:39

11
بهمن
الگوی غذایی ملل مختلف در ایام تعطیل (1)

الگوی غذایی ملل مختلف در ایام تعطیل (1)

تعطیلات در مكزیك نقش بسیار مهمی در فرهنگ این كشور بازی می‌كند و غذا اهمیت بسیار زیادی در جشن‌ها دارد

اعظم اسلامی مجد

 

مكزیك

تعطیلات در مكزیك نقش بسیار مهمی در فرهنگ این كشور بازی می‌كند و غذا اهمیت بسیار زیادی در جشن‌ها دارد. مانند فرهنگ‌های دیگر، غذاهای جشن‌ها و میهمانی‌ها، با توجه به زمان سال و تعطیلات خاصی كه جشن گرفته می‌شود سرو می‌شوند.

ما بعضی از غذاها از جمله Tamales در بیشتر میهمانی‌ها بر روی میز غذا حاضر هستند.

Tamales، محتوی گوشت، میوه و پنیر یا لوبیا می‌باشد كه پوستهی ذرت به دور آن پیچیده شده است. به این ترتیب محتویات آن به هنگام بخارپز شدن باز نمی‌شود. به هنگام صرف این غذا پوستهی آن دور انداخته شده و محتوای داخل آن خورده می‌شود.

حتوای داخل Tamales بسته به نوع تعطیلات متنوع می‌باشد. در نتیجه حدود 42 نوع مختلف از آن وجود دارد. در ایام تعطیلات سال نو، مكزیكی‌ها همچنین از نوعی نان استفاده می‌كنند. وسط این نان عروسكی قرار می‌دهند.

این نان شیرین و چرب Rosca نامیده می‌شود. تمام میهمانان حاضر با تكه‌ای از این نان پذیرائی می‌شوند و فردی كه عروسك را پیدا كند باید میزبان میهمانی دیگری باشد كه در روز دوم فوریه برای جشن Dia de condelaria برگزار می‌شود.

مكزیكی‌ها معتقدند كه ارواح دوستان و اعضای خانواده‌شان كه از دنیا رفته‌اند در دو روز اول ماه نوامبر به زمین باز می‌گردند. به احترام این مردگان، مكزیكی‌ها نان غنی كه مادهی اصلی آن تخم‌مرغ است، به صورت اشكالی از اسكلت و استخوان می‌پزند و سرو می‌كنند.

 ایتالیا

 مردم ایتالیا عاشق خوردن هستند، مخصوصاً در ایام تعطیلات در ایتالیا، تعطیلات با خوردن غذا جشن گرفته می‌شود. مردم ایتالیا عاشق خوردن و غذا دادن به دیگران هستند.

از این رو هر تعطیلات ملی، مذهبی یا غیر مذهبی بهانه‌ای می‌شود برای افراط و زیاده‌روی در بعضی از انواع غذاهائی كه در آشپزی ایتالیا یافت می‌شود. هر تعطیلات غذای سنتی مخصوص به خود را دارد و هر منقطه‌ای تعطیلات سنتی خود را دارد. به هر حال روزهائی وجود دارند كه در سرتاسر كشور با انواع غذاهای مختلف جشن گرفته می‌شوند.

 فرانسه

Galette des rois یا شاه كیك، نوعی شیرینی مربائی است كه با خمیر بادام پر شده است. همین نوع شیرینی در امریكا نیز پخته می‌شود كه محتوی پیكرهی بدلی ناچیزی است كه برای شخصی كه این پیكره را در قطعه شیرینی‌اش پیدا كند مبارك و فرخنده خواهد بود.

Buche de noel نوعی كیك اسفنجی شكلاتی رولتی است كه بسیار شبیه تنهی درخت كریسمس تزئین می‌شود. این كیك نماد تنهی درخت كریسمس تازه و با طراوت است كه برای شام شب كریسمس در فرانسه آماده می‌شود...

 

برای خواندن بخش دوم - الگوی غذایی ملل مختلف در ايام تعطيل - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: الگوی غذایی ملل مختلف، الگوی غذایی ملل مختلف در ایام تعطیل، تعطیلات غذای سنتی، الگوی مصرف مواد غذایی، تنوع مواد غذایی، الگوهای غذایی اقوام و ملل مختلف تعداد بازديد: 903 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز