Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 07:18

4
فروردین
نکات طلایی برای سفری دلچسب (1)

نکات طلایی برای سفری دلچسب (1)

اولین و مهم‌ترین مسأله در این رابطه این است كه كجا قرار است بروید؟ چه كسانی قرار است همسفر شما باشند؟ و چه كارها و فعالیت‌هایی قرار است در حین سفر انجام دهید؟

تحريريه دنيای سلامت

 

 

وقتی كه خود را كم‌كم برای تعطیلات آماده و شروع به بستن بار سفر می‌كنید، معمولا از جعبه كمك‌های اولیه هیچ خبری نیست؛ اما اگر در حین آماده كردن وسایل سفر خود كمی فكر كرده و زمان صرف كنید، درمی‌یابید كه اتفاقا باید به این مقوله بیشتر اهمیت دهید.

اولین و مهم‌ترین مسأله در این رابطه این است كه كجا قرار است بروید؟ چه كسانی قرار است همسفر شما باشند؟ و چه كارها و فعالیت‌هایی قرار است در حین سفر انجام دهید؟ 

وقتی كه جعبه‌ای را به عنوان جعبه كمك‌های اولیه برای سفر كنار می‌گذارید، باید نسبت به چیزهای درون آن كمی دقت كنید.

وسایلی كه معمولا در یك جعبه كمك‌های اولیه جای دارند، عبارتند از  

- دستكش‌های یكبار مصرف كه هنگام پانسمان یا بستن زخم یا جراحت مورد استفاده قرار می‌گیرند و مانع از سرایت عفونت و آلودگی به زخم می‌شوند.  

- الكل مخصوص تمیز و ضد عفونی كردن  قیچی  

- چسب زخم‌های بزرگ  وازلین، كه به هنگام تاول زدن پوست مرهم بسیار خوبی است. كرم اكسید و زنگ نیز در این مواقع بسیار موثر است. 

- ید برای ضدعفونی كردن  

آفتاب‌سوختگی، اسهال و نیش حشرات خطرناك جزء بیماری‌‌ها و خطرات جدی در حین سفر هستند. 

آفتاب‌سوختگی 

به هنگام آفتاب‌سوختگی، یك دوش آب سرد، برای التیام درد بسیار موثر است. استفاده از ماست در این‌گونه مواقع مفید می‌باشد. بهتر است هر روز چند بار به ناحیه سوخته‌شده ماست بمالید. در كنار آن از قرص‌های كاهش و تسكین‌دهنده درد، مثل ایبوپروفن و آسپرین نیز می‌توان استفاده كرد. اگر به محض آفتاب‌سوختگی از ایبوپروفن استفاده كنید، از شدت سوختگی به میزان زیادی كاسته خواهد شد.  

دل درد 

به هنگام اسهال و استفراغ لازم است چیزهای آبدار بخورید تا كمبود آب بدن جبران شود. دیورالیت یك نوع نوشیدنی آبدار است كه در بسته‌بندی‌های یكبار مصرف عرضه می‌شود و هنگام اسهال می‌توان از آن استفاده كرد تا دچار كم‌آبی نشوید. برای یبوست نیز می‌توانید از قرص‌های سنا استفاده كنید، زیرا از سفتی شكم و یبوست جلوگیری می‌كند و مانع استفراغ و گرفتگی شكم می‌شود. 

حساسیت‌ها

برای كاهش اثرات آزاردهنده انواع حساسیت‌ها دارو‌های مناسب را به همراه داشته باشید. 

دندان‌درد 

اگر دندان شما در حال درد گرفتن است، مثل درد در اثر بیرون زدن دندان عقل، بهتر است یك بسته آنتی‌بیوتیك در جعبه كمك‌های اولیه خود قرار دهید (آموكسی سیلین و اریترومایسین برای این منظور انتخاب‌های خوبی هستند). 

نیش حشرات و مالاریا 

حدود 2000- 1500 نفر آمریكایی هر سال بعد از مسافرت و بازگشت به كشورشان به مالاریا دچار می‌شوند و از هر 10 نفر حتما 5 نفر می‌میرند؛ بنابراین شما نیز داروی ضد مالاریا را فراموش نكنید. یكی دیگر از مشكلات عمومی در سفر، ایجاد عفونت‌های پوستی است.

گاهی اوقات خراش پوست و نیش حشرات به سرعت منجر به عفونت می‌شود و با تب نیز همراه است و حتی عفونت می‌تواند وارد خون شود. در چنین مواقعی باید ناحیه آسیب‌دیده پوست تمیز نگاه داشته شود...

 

برای خواندن بخش دوم - نکات طلایی برای سفری دلچسب  - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: بستن بار سفر، جعبه کمک های اولیه، زمان سفر، همسفر، وسایل جعبه کمک های اولیه، سفر خوش، مشكلات عمومی در سفر، وسایل سفر تعداد بازديد: 1020 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز