Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:49

4
تیر
بهترین گل ها برای هدیه دادن چیست؟

بهترین گل ها برای هدیه دادن چیست؟

باید گفت که کمتر کسی وجود دارد که از دریافت یک شاخه و یا دسته گل خوشحال نشده و به وجد نیاید، اما شاید تابه‌حال به این دقت نکرده باشید که در انتخاب گل مناسب برای هدیه‌دادن به عزیزان باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

باید اعتراف کرد که یکی از لذت‌های زندگی، هدیه دادن به کسانی است که عاشقانه آن‌ها را دوست داریم. همه ما برای آن که به عزیزانمان بگوییم که چقدر برایمان مهم هستند به مناسبت‌های مختلف هدایایی را برایشان تدارک می‌بینیم که بنا بر سلیقه و یا ذوق خودمان آن‌ها را انتخاب می‌کنیم. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در چنین مواقعی گل‌ها هستند.

باید گفت که کمتر کسی وجود دارد که از دریافت یک شاخه و یا دسته گل خوشحال نشده و به وجد نیاید، اما شاید تا به حال به این دقت نکرده باشید که در انتخاب گل مناسب برای هدیه دادن به عزیزان باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ اصلا تا به حال به این فکر کرده‌اید که خرید گل به عنوان هدیه نیز آداب و رسوم خودش را دارد و یا بهترین گل‌ها برای هدیه دادن کدام گل‌ها هستند؟ در این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر در این رابطه گفتگو کنیم و شما را با چم‌وخم‌های هدیه دادن چند شاخه گل به عزیزانتان آشنا کنیم.

بهترین گلها برای هدیه دادن

هر گلی چه معنایی دارد؟

پیش از هر چیز باید این را دانست که هر گلی دارای معنا و مفهومی مخصوص به خود است؛ بنابراین با انتخاب هر نوعی از گل می‌توانید معنای آن را به طرف مقابلتان بفهمانید. در ادامه معانی برخی از محبوب‌ترین گل‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

گل رز: گل رز معمولا اولین گزینه‌ای است که به عنوان یک هدیه جذاب به ذهن افراد می‌رسد. باید گفت که هر رنگی از گل رز دارای معانی متفاوتی است؛ برای مثال گل رز سفید به معنی فروتنی و معصومیت، گل رز صورتی به معنای قدردانی و تحسین، گل رز زرد به معنای شادی و علاقه و گل رز سرخ نیز به معنای عشق و محبت است.

بهترین گلها برای هدیه دادن

گل لاله: گل لاله به واسطه شکل ظاهری خود نمادی از فضل و ظرافت است. در میان تمام رنگ‌های این گل، گل لاله قرمز به طور خاص نمادی از عشق کامل است. جالب است بدانید که درون گل لاله که تیره رنگ است به عنوان نشانه‌ای از تجمع عشق و شور شناخته می‌شود. رنگ‌های دیگری از گل لاله نیز معانی متفاوتی پشت خود دارند؛ برای مثال گل لاله زرد به معنای افکار شاد و پرانرژی، لاله سفید نمادی از بخشش و گل لاله بنفش نیز نشانی از خانواده سلطنتی هستند.

بهترین گلها برای هدیه دادن

گل آفتابگردان: قطعا بدون آن که از پیش فکر کنید حدس می‌زنید که این گل سراسر از انرژی و حس مثبت است. گل آفتابگردان نمادی از شادی و ستایش و همینطور طول عمر است و می‌تواند هدیه مناسبی برای کسانی باشد که آن‌ها را بسیار دوست دارید.

گل ارکیده: این گل به دلیل ظرافت بسیاری که دارد می‌تواند نشانه‌ای از زیبایی، عشق و قدرت باشد. رنگ صورتی گل ارکیده نیز گزینه مناسبی برای ابراز علاقه‌ای خالصانه و نشانی از عقل و تدبیر است.

گل نرگس: گلبرگ‌های گل نرگس نشانه‌ای از صمیمیت و جوانمردی هستند. نکته جالب آن است که برخی معتقدند خرید یک شاخه تنها از این گل می‌تواند به دنبال خود بدشانسی بیاورد! به همین دلیل نیز معمولا توصیه می‌شود از این گل، یک دسته و یا چند شاخه خریداری نمایید. غالبا برای تولد نوزادها، گل نرگس یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن به حساب می‌آید.

گل سنبل: از آن جایی که گل سنبل از عناصر اصلی سفره هفت سین است می‌توان احتمال آن را داد که این گل یکی از پرمفهوم‌ترین‌ها باشد. این گل علاوه بر نوید شکوفایی و آمدن بهار، نماد وفاداری و عشق نیز هست.

گل داوودی: این گل در باور‌های اساطیر یونانی نماد طلا بوده است. علاوه بر این می‌توان گفت که گل داوودی نشانه طول عمر است و می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای هدیه به یک دوست باشد.

بهترین گلها برای هدیه دادن

گل گلایل: این گل نشانه قدرت و کمال اخلاقی است. گل‌های گلایل سفید رنگ نمادی از روان پاک آرام بوده و گزینه خوبی برای احترام به درگذشتگان است.

گل زنبق: گل زنبق نیز از آن دسته گل‌هایی است که می‌توان مفاهیم دانایی و خرد و همینطور حکمت و ایمان را در آن پیدا کرد.

بهترین گلها برای هدیه دادن

چگونه می‌توان گلی را هدیه داد؟

اگر تصمیم دارید که به عزیزانتان گل هدیه بدهید باید بدانید که این کار نیز مانند هر چیزی دارای آداب و قوانین مخصوص به خود است که در ادامه برخی از آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

این که چگونه و با چه شکلی گلی را به فرد موردعلاقه‌تان هدیه دهید می‌تواند مفاهیم مختلفی را در بر بگیرد؛ برای مثل اگر تنها یک شاخه گل در دست داشته باشید و آن را کسی هدیه دهید، در واقع مفهوم توجه را به او القا خواهید کرد. این توجه می‌تواند مفاهیم تعهد و پایداری به عشق را نیز در بر داشته باشد.

اگر می‌خواهید شاخه گلی را به کسی هدیه دهید باید به نحوه گرفتن آن شاخه گل نیز توجه کافی را داشته باشید. در صورتی که شاخه گل را از زیر گلبرگ بگیرید، در واقع در حال القای حس صمیمیتی همراه با ترس از دست دادن و ناپایداری هستید؛ بنابراین اگر تصمیم دارید که عشق همیشگی خود را به فرد موردنظرتان نشان دهید بهتر است که شاخه گل را از وسط بگیرید.

بهترین گلها برای هدیه دادن

احتمالا بار‌ها برایتان پیش آمده که شاخه گل را با نوک انگشتانتان گرفته و آن را به کسی هدیه دهید. بهتر است این عادت را کنار بگذارید، چرا که باعث می‌شود طرف مقابلتان حس کند که شما فردی خجالتی هستید، اما اگر در زمان هدیه دادن گل، دستانتان را دور آن مشت می‌کنید در واقع در حال نشان دادن مهربانی و جدیت خود خواهید بود.

گل بهتر است یا گلدان؟

بهترین گلها برای هدیه دادن

درست است که دریافت یک دسته و یا شاخه گل به عنوان هدیه بسیار لذت‌بخش و شیرین است، اما شاید بهتر باشد از نگاهی دیگر نیز به این موضوع بپردازیم. توصیه ما این است که برای خرید هدیه خود به سراغ یک گلدان زیبا بروید. با این کار می‌توانید یک زندگی و سرسبزی را به طرف مقابلتان بدهید و به او کمک کنید تا برای زندگی و طراوت این گلدان تلاش کرده و مسئولیت آن را بپذیرد. این در حالی است که یک دسته و یا شاخه گل بعد از گذشت مدتی به طور طبیعی پژمرده و خشک می‌شود. با این حال، سلیقه و روحیات طرف مقابل شما حرف اول را خواهد زد!

بهترین گلها برای هدیه دادن

 

منبع : برترینها

برچسب ها: گل، هدیه دادن، مناسب، عاشقانه تعداد بازديد: 982 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز