Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 00:52

24
مرداد
طرز تهیه حلوای آرد برنج با طعم بسیار عالی

طرز تهیه حلوای آرد برنج با طعم بسیار عالی

حلوای آرد برنج از جمله انواع حلواهای سنتی و محبوب در فرهنگ غذایی ایرانی است. این دسر لذیذ و خوشمزه علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر خود، به لحاظ سادگی و سرعت تهیه نیز دارای مزیت‌های قابل توجهی است.

حلوای آرد برنج از جمله انواع حلواهای سنتی و محبوب در فرهنگ غذایی ایرانی است. این دسر لذیذ و خوشمزه علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر خود، به لحاظ سادگی و سرعت تهیه نیز دارای مزیت‌های قابل توجهی است. حلوای آرد برنج را می‌توان به روش‌های متنوع و با استفاده از مواد گوناگون آماده نمود و به عنوان میان وعده‌ای مقوی و سالم یا حتی دسری شیک و ساده مورد استفاده قرار داد. در ادامه با مطالعه مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا خوشمزه، آشنایی کامل‌تری با این غذای سنتی و محبوب به دست خواهید آورد.

 

طرز تهیه حلوای آرد برنج مجلسی با طعم بسیار عالی

مواد اولیه:

اسممقدار
آرد برنج ۲ پیمانه
روغن ۱ استکان
گلاب ۳ قاشق غذا خوری
شکر ۲ پیمانه
آب ۳ پیمانه
زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار لازم
هل آسیاب شده نصف قاشق چای خوری

مراحل:

مرحله ۱: آماده‌سازی شیره با استفاده از شکر و هل

ابتدا برای درست کردن شیره حلوا، شکر را در یک ظرف بریزید و آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بعد ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود و شکر در آب حل شود و بافت مخلوط یکدست شود بعد پودر هل را در مخلوط بریزید.

مرحله ۲: اضافه کردن گلاب و زعفران به شیره

سپس مخلوط را هم بزنید تا عطر هل در مواد پخش شود، بعد گلاب و مقداری زعفران را که از قبل با کمی آب دم‌کرده‌اید و غلیظ شده است، روی مخلوط مواد بریزید و هم بزنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و آماده شود، سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله ۳: آسیاب کردن برنج و تهیه آرد برنج خانگی

طرز پخت حلوا خوشمزه و مجلسی براي 30 نفر

بعد مقداری برنج را آسیاب کنید تا پودر شود و آرد برنج را خودتان آماده کنید چون آرد برنج خانگی عطر و طعم بسیار عالی و بی نظیری دارد، آرد برنج نباید زیاد آسیاب شود و باید طوری باشد که آرد زیر دست لمس شود و به شکل پودر و آرد نباشد.

مرحله ۴: تفت دادن آرد برنج و اضافه کردن روغن

سپس آرد برنج را در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری تفت دهید تا آرد برنج کمی تغییر رنگ بدهد، آرد برنج مانند آرد گندم نیازی به تغییر رنگ زیاد ندارد، بعد از آن مقداری روغن را کم کم به آرد برنج اضافه کنید. آرد برنج مانند آرد گندم نیست و نیاز به روغن زیادی ندارد.

مرحله ۵: اضافه کردن شیره حلوا به مخلوط آرد و روغن

سپس روغن را با آرد هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود، بعد شیره حلوا را به آرامی روی آرد برنج اضافه کنید و هم بزنید، زمانی که شیره حلوا را به آرد برنج اضافه می‌کنید حرارت متوسط است ولی بعد از آن حرارت را کم کنید.

مرحله ۶: هم‌زدن شیره و نگه داشتن روی حرارت

وقتی که شروع به هم زدن شیره حلوا کردید حتما حرارت را کم کنید و بعد با قاشق هم بزنید تا شیره حلوا کامل به خورد مواد برود، بعد از آن به مدت تقریبا ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا حلوا دم بکشد و به غلظت مناسب برسد.

طرز تهیه حلوای عربی

مرحله ۷: تنظیم غلظت حلوا بر اساس سلیقه

توجه کنید که این حلوا را روی شعله ملایم و خیلی کم دم بیاندازید تا کاملا جا بیفتد، این حلوا به دو صورت سرو می‌شود و بستگی به سلیقه و دلخواه خودتان دارد، اگر حلوای شل و آبکی را بیشتر استفاده می‌کنید، مقدار آب شیره را بیشتر کنید.

مرحله ۸: تهیه حلوا و فرم‌دهی

اگر حلوا را به شکل سفت و قابل فرم‌دهی می‌پسندید باید به طور مدام هم بزنید تا شیره کاملا به خورد آرد برود و حلوا سفت و منسجم شود و به غلظت مناسب و دلخواه شما برسد، بعد آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد.

مرحله ۹: تزئین و سرو حلوا

سپس حلوا را در ظرف مناسب بریزید و سطح آن را صاف کنید و با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خلال بادام و کنجد تزئین کنید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی و یا یک دسر شیک و ساده همراه با نان تازه سرو کنید.

تعداد بازديد: 67 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز