Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 11:25

5
اردیبهشت
10 کاربرد خلاقانه تفاله قهوه

10 کاربرد خلاقانه تفاله قهوه

10 کاربرد خلاقانه تفاله قهوه اغلب افراد پس از درست کردن قهوه، تفاله های آن را دور می ریزند، غافل از اینکه می توان از آن ها استفاده های خفن و خلاقانه ای کرد. با اطلاع از مهم ترین کاربردهای تفاله ...

اغلب افراد پس از درست کردن قهوه، تفاله های آن را دور می ریزند، غافل از اینکه می توان از آن ها استفاده های خفن و خلاقانه ای کرد. با اطلاع از مهم ترین کاربردهای تفاله قهوه، بعد از خرید از فروشگاه اینترنتی قهوه خانه، دیگر تفاله آن را دور نخواهید ریخت؛ بلکه از آن استفاده بهتری خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با 10 کاربرد مهم تفاله قهوه آشنا شوید:

  1. تفاله قهوه یک اسکراب بی نظیر خانگی

بیشتر بانوان هر ماه هزینه های سنگینی برای خرید اسکراب پوست پرداخت می کنند که بسیاری از آن ها شیمیایی بوده و عوارض گوناگونی دارند. یکی از مهم ترین کاربردهای تفاله قهوه، استفاده از آن به عنوان یک اسکراب طبیعی برای پوست است. تفاله قهوه لایه بردار بوده و موجب شادابی و شفافیت پوست شما می شود.

  1. استفاده به عنوان کود گیاهی

اگر می خواهید گل هایی سرحال و شاداب داشته باشید، از تفاله قهوه استفاده کنید. قهوه همانطور که سبب افزایش نشاط و انرژی در شما می شود، برای گیاهان هم این اثر را به دنبال دارد. تفاله قهوه سرشار از مواد معدنی مورد نیاز برای رشد گیاه است. پتاسیم، منیزیم، مس و فسفر از مهم ترین ترکیبات تفاله قهوه است که به عنوان یک کمپوست گیاهی عمل کرده و سبب رشد و تقویت گیاهان می شود.

  1. تفاله قهوه؛ یک بوگیر فوق العاده

اگر قهوه خور هستید، دیگر نیازی به خرید انواع آدامس یا خوشبو کننده های مختلف دهان ندارید؛ زیرا می توانید از قهوه برای از بین بردن بوی بد دهان استفاده کنید. فراموش نکنید که در تولید بسیاری از عطرها و اسانس ها نیز از تفاله قهوه استفاده می شود.

علاوه بر این، از بین بردن بوی بد یخچال از دیگر فواید تفاله قهوه است. برای این کار باید تفاله قهوه را در یک ظرف مناسب ریخته و آن را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

  1. تقویت کننده عالی مو

یکی از شگفت انگیزترین کاربردهای تفاله قهوه، استفاده از آن جهت تقویت مو است. تفاله قهوه یک ترکیب کاملاً گیاهی و طبیعی است که می تواند ریشه و ساقه های مو را تقویت کند و در بسیاری از شامپوها و شوینده های مربوط به مو نیز به کار می رود. شما می توانید یک قاشق از تفاله قهوه را با شامپوی خود مخلوط کرده تا از مزایای بی نظیر آن برای مو، بهره مند شوید.

  1. دور کردن گربه ها از باغچه خانه

گربه ها موجودات بسیار دوست داشتنی هستند که در اغلب منازل ویلایی رفت و آمد دارند. بسیاری از آن ها در باغچه ها مدفوع کرده و سبب آزار ساکنان منزل می شوند. تفاله قهوه برای حل این مشکل بسیار مناسب است. شما باید تفاله قهوه را با کمی پوست پرتقال ترکیب کرده و آن را روی خاک باغچه بریزید. به این ترتیب هم به تقویت خاک کمک کرده اید و هم از مدفوع کردن گربه در باغچه، جلوگیری به عمل آورده اید.

  1. دور کردن حشرات و آفات

اگر از جمع شدن حشراتی؛ مانند پشه ها و آفات در نزدیک گلدان های خود کلافه شده اید، تفاله های قهوه را در یک کاسه ریخته و نزدیک گلدان ها قرار دهید. خواهید دید که دیگر هیچ حشره و آفتی دور گلدان ها جمع نمی شود. تفاله قهوه با ایجاد یک سد در مسیر حلزون ‌ها، آن ها را نیز از حرکت در محیط باز می ‌دارد.

  1. تمیز کردن لکه های سخت ظروف

شستن ظروف سوخته و کثیف یکی از بدترین کارها در خانه است. شما می توانید با استفاده از تفاله قهوه به راحتی لکه های روی ظروف را پاک کرده و آن ها را تمیز و درخشان کنید. برای این کار باید تفاله قهوه را به صورت مستقیم روی قابلمه یا سایر ظروف بریزید و طبق معمول آن ها بشورید و به خوبی آبکشی نمایید.

  1. تفاله قهوه؛ رنگی طبیعی برای البسه و مو

از مهم ترین کاربردهای تفاله قهوه می توان به درست کردن یک رنگ طبیعی اشاره کرد. شما می توانید با خیس کردن تفاله های قهوه به رنگ طبیعی و ارزان قیمت دست پیدا کنید و با استفاده از آن انواع البسه و پارچه را رنگ کنید. علاوه بر این می توانید تخم مرغ های سفره هفت سین را هم با استفاده از آن رنگ زده و زیباتر کنید. تیره کردن رنگ مو نیز از دیگر فواید تفاله قهوه است.

  1. تمیز کردن شومینه

تمیز کردن خاکستر ناشی از چوب در شومینه های قدیمی، کار بسیار سختی است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که شومینه خود را روشن نکنند. خبر خوب اینکه تفاله قهوه می تواند این کار را برای شما بسیار آسان کند. کافی است خاکستر های داخل شومینه را به تفاله قهوه آغشته کنید تا تمیز شوند. علاوه بر این تفاله قهوه جلوی پراکنده ‌شدن غبار در محیط را هم می ‌گیرد.

  1. نرم کردن و خوش طعم کردن گوشت

بافت گوشت به دلیل وجود فیبر و پروتئین بسیار سفت و دیرپز است. اگر می خواهید گوشت شما زودتر پخته شود باید توسط مواد طبیعی برای نرم کردن آن استفاده کنید. تفاله قهوه ماده ای طبیعی است که می تواند گوشت را نرم تر کرده و آن را خوش طعم نماید. برای بهره گیری از این امر باید 2 ساعت قبل از پخت گوشت، تفاله قهوه را روی آن بمالید.

برای خوش طعم کردن گوشت با قهوه، می بایست تفاله قهوه را دوباره دم کرده و آن را 24 ساعت قبل از پخت گوشت، روی آن بریزید. توجه داشته باشید که گوشت را در این 24 ساعت، در یخچال نگهداری کنید تا خراب نشود.

همانطور که ملاحظه کردید تفاله قهوه هم همانند خود قهوه فواید بسیار زیادی دارد؛ بنابراین بهتر است بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه داغ، تفاله آن را دور نریزید و از فواید بی نظیر آن برای پوست، مو، تمیزکاری خانه، تقویت گیاهان و... بهره بگیرید. تمام این خواص تنها برای قهوه های خالص و باکیفیت است که می توانید از قهوه خانه خریداری کنید پس فرصت را از دست ندهید و همین الان خرید خود را ثبت کنید.

تعداد بازديد: 55 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز