Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 05:51

2
فروردین
پاک کردن چربی‌های اجاق گاز با این ۵ ترفند ساده و طبیعی

پاک کردن چربی‌های اجاق گاز با این ۵ ترفند ساده و طبیعی

برای تمیز کردن اجاق گاز و سطوح چرب لزوما به مواد پاک کننده شیمیایی نیاز نیست و می‌توانید از همان خوراکی‌های موجود در آشپزخانه استفاده کنید. همان‌قدر که ما عاشق پختن غذاهای مورد علاقه‌مان هستیم

به قلم : آرش نهاوندی

 

تحریریه زندگی آنلاین : برای تمیز کردن اجاق گاز و سطوح چرب لزوما به مواد پاک کننده شیمیایی نیاز نیست و می‌توانید از همان خوراکی‌های موجود در آشپزخانه استفاده کنید. همان‌قدر که ما عاشق پختن غذاهای مورد علاقه‌مان هستیم، فکر تمیز کردن چربی‌های به جا مانده از آشپزی روی اجاق گاز و سایر سطوح آشپزخانه ذهن ما را به خود مشغول می‌کند، این مساله به‌ویژه ذهن افرادی که برنامه مشخصی برای نظافت ندارند و بی نظم و ترتیب هستند را درگیر می‌کند. به گزارش تایمز آف ایندیا، چند ترفند حرفه‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند با استفاده از مواد خوراکی معمول آشپزخانه، چربی را بدون تلاش زیاد تمیز کنید. دراین مطلب به نکات ساده ارائه شده در این مورد اشاره کرده‌ایم.

تفاله‌های قهوه

 تفاله‌های قهوه باقیمانده را می‌توان به عنوان راه حلی عاقلانه برای تمیز کردن چربی‌ها از لوازم ضروری آشپزخانه مانند قابلمه، تابه، اجاق گاز یا سطوح استفاده کرد. کافی است مقدار کمی تفاله قهوه را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید، بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و بعد نظافت را شروع کنید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با کاربردهای جالب بخارشو

پاک کردن لکه های چرب از آشپزخانه

 

 

 

محلول روغن زیتون و سرکه

 استفاده از محلول روغن زیتون و سرکه می‌تواند به شما کمک کند تا روغن و چربی‌ها را به راحتی پاک کنید. مقدار مساوی روغن زیتون و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. مخلوط را روی پارچه یا حوله کاغذی اسپری کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند، سپس وسایل استیل ضد زنگ مانند فر یا یخچال را می‌توانید با آن پاک کنید تا چربی پاک شود و درخشندگی این لوازم دوباره به دست آید. البته قبل از تمیز کردن، مطمئن شوید که این دستگاه‌ها از برق جدا شده‌ باشند.

خمیر جوش شیرین

 جوش شیرین یکی دیگر از مواد کاربردی و موجود در اغلب آشپزخانه‌هاست. از این ماده می‌توان برای تمیز کردن موثر سطوح استفاده کرد. با مخلوط کردن جوش شیرین با مقدار کمی آب یک خمیر غلیظ درست کنید. خمیر را روی مناطق آغشته به چربی مانند اجاق گاز، مشعل یا درهای فر بمالید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند سپس ناحیه مورد نظر را با برس یا اسفنج تمیز کنید. در پایان نیز سطح  اجاق گاز یا سایر سطوحی که برای تمیز کردن آن‌ها از خمیر جوش شیرین استفاده کرده‌اید را بشویید و پاک کنید.

بیشتر بخوانید:

کابردهای جالب جوش شیرین در خانه داری

 

 

 

ترکیب لیمو و نمک

 آب لیمو و نمک سفره را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید. خمیر را روی لکه‌های چرب روی سطوح آشپزخانه  بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند، سپس ناحیه مورد نظر را به آرامی با برس یا اسفنج تمیز کنید.

محلول سرکه و آب

 سرکه و آب یک محلول قدیمی برای تمیز کردن انواع کثیفی‌ها، روغن‌ها و گریس‌ها است، سرکه سفید و آب را به طور مساوی در یک بطری اسپری مخلوط کنید و از آن محلولی کاربردی بسازید. محلول را روی سطوح چرب از جمله هود اجاق گاز، سطوح روی کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه اسپری کنید. اجازه دهید چند دقیقه بماند تا چربی آن تجزیه شود. سطح را با یک پارچه یا اسفنج تمیز کنید، همچنین می‌توانید در صورت نیاز قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را پس از نظافت با این محلول، آبکشی کنید.

یشتر بخوانید:

5 ماده تمیز کننده خوراکی

پاک کردن لکه های فرش با یک راهکار ویژه

 

 

 

تعداد بازديد: 61 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز