Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:54

12
بهمن
انواع غذای سالم با برنج

انواع غذای سالم با برنج

برنج یکی از غلات اصلی و پرمصرف در جهان است که منبع خوبی از کربوهیدرات، پروتئین و فیبر است. با انواع گوشت، مرغ یا سبزیجات، می‌توانید آشپزی سالم و خوشمزه‌ای با برنج داشته باشید.

 در این مقاله، طرز تهیه چندین نوع غذای سالم با برنج را آموزش می ‌دهیم تا بهترین استفاده از این غله محبوب را فراهم کرده باشیم. در نهایت شما را با سایتی آشنا می‌سازیم که بتوانید انواع برنجهای مرغوب و ارگانیک ایرانی را با بهترین کیفیت خریداری نمایید.

انواع غذاهایی که می‌توان با برنج تهیه کرد

همانطور که میدانید برنج از محبوبیت و مقبولیت به سزایی در میان ما ایرانیان برخودار است. محبوبیت برنج نه تنها محدود به منطقه خاص و منحصر به فردی نیست، بلکه در بیشتر نقاط ایران، نمادی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی محسوب می شود. برنج علاوه بر طعم لذیذ و دلچسبی که دارد، از خواص غذایی غنی و از فیبر طبیعی و کربوهیدرات نیز برخوردار است. لیست زیر چند نمونه از انواع غذای سالم با برنج را نشان می دهد.

  • چلو کباب
  • جوجه کباب
  • خورش قورمه سبزی
  • خورش قیمه
  • خورش فسنجان
  • خورش کرفس
  • دم پختک
  • لوبیا پلو
  • هویج پلو
  • شیرین پلو
  • رشته پلو

پخت انواع غذای سالم با برنج

تمام خورش هایی که ذیلا آورده شده با پلو سرو می شود . انواع برنج ایرانی عرضه شده در سایت برنج فسفری می تواند برای پخت هریک از خورش‌های زیر یک ترکیب ایدآل باشد. فرض کنید برنج آماده است و حال نوبت آن است که یکی از خورش های معروف و مرسوم ایرانی را برای سرو آماده کنید.

پخت قورمه سبزی با پلو(انواع غذای سالم با برنج)

برای تهیه قورمه سبزی ، لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را حداقل ۶ ساعت قبل از پخت در کاسه آب بریزید تا به خوبی خیس بخورد. در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و سیر را هم به صورت ساطوری ریز خرد کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهید. تفت سیر ساطوری شده باعث می شود تا عطر آن بلند شود. سپس گوشت را اضافه کرده و تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. لوبیا را اضافه کنید و به همراه گوشت تفت دهید. آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید لوبیا و گوشت بپزند. می‌توانید لیموهای عمانی را در آب قرار دهید تا خورش را تلخ نکنند. سبزی خورشتی را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. سبزی سرخ شده را به خورش اضافه کنید. لیموعمانی، نمک و فلفل را اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد. در آخر می‌توانید یک قالب کوچک یخ به قابلمه اضافه کنید. خورش قورمه‌سبزی را با برنج آبکش سرو کنید.

پخت قیمه پلو (انواع غذای سالم با برنج)

ابتدا لپه را به مدت چند ساعت در یک کاسه حاوی آب بخیسانید تا علاوه بر اینکه نفخ آن برطرف شود ، با سرعت بیشتری نیز بپزد. 2 عدد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و داخل روغن تفت دهید.البته با افزودن زرد چوبه‌ای که به خورد پیاز برود خورش شما خوش رنگو خوشمزه می‌شود. گوشت گوسفندی یا گوساله را بشویید و به اندازه قورمه ای(متوسط) خرد کنید و به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید .سپس گوشت را کمی تفت دهید تا طلایی شده و به آن رب گوجه فرنگی اضافه کنید.

رب گوجه فرنگی را خوب تفت دهید تا به طور کامل سرخ شود و رنگش کمی تیره شود. لپه را پس از آبکشی اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. حالا ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید تا گوشت و لپه به آرامی حدود یک و نیم تا دو ساعت بپزد.

پس از اضافه کردن لیمو عمانی، که از وسط نصف شده زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید. اگر بخواهید خورش شما طعم خورش‌های نذری را به خود بگیرد باید ۱ قاشق چای‌خوری دارچین به خورش خود اضافه کنید.

دارچین را اگر از ابتدای پخت خورش اضافه کنید باعث می شود رنگ خورش تیره تر شود. حال حرارت زیر خورش را کم کنید تا خورش با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. در این مرحله سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی نازک و یکدست خرد کنید و به خورش اضافه کنید. بعد از پخت خورش شما آماده است.

طرز تهیه خورش مسما بادمجان(انواع غذای سالم با برنج)

مرغ را به تکه های کوچک تقسیم کنید و سرخ کنید. پیاز را هم نگینی کرده و با روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس ادویه جات را اضافه کنید و تفت دهید. رب گوجه فرنگی را اضافه و تفت دهید تا رنگ باز کند. سپس ۳ پیمانه آب جوش به غذا ریخته و اجازه دهید تا سس بجوش آید. حال نوبت مرغ سرخ شده است که به سس بریزید و به مدت ۲ ساعت با حرارت ملایم بپزید. در نهایت زمانی که تکه های گوشت مرغ کاملا پخته شدند و خورش به روغن افتاد، بادمجان های سرخ شده و گوجه فرنگی و غوره ها را به تابه اضافه کرده و در این مرحله می توان کمی آب غوره هم به خورش اضافه کنید. بادمجان های سرخ شده، گوجه فرنگی و غوره را به خورش اضافه کنید. برای اینکه خورش مسمای بادمجان خوشمزه تر شود، می توانید از رب انار هم استفاده کنید. یا به جای غوره از لیمو عمانی هم استفاده کنید. بعد از 30 دقیقه همه طعم ها به خورد هم رفته و خورش لذیذی خواهید داشت.

طرز تهیه خورشت فسنجون با مرغ تکه ای (انواع غذای سالم با برنج)

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در یک قابلمه با روغن سرخ کنید تا طلایی شود. مرغ را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و پس از سرخ شدن پیاز، آنها را به قابلمه اضافه کنید و با پیاز سرخ کنید تا رنگشان تغییر کند. گردوی خرد شده را به مرغ و پیاز سرخ شده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. سپس رب انار و آب داغ را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. قابلمه را با درپوش بپوشانید و اجازه دهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. شکر و نمک را به میزان لازم به خورشت اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. شیره روغن گردو و آبلیمو ترش را با هم مخلوط کنید تا سس فسنجان به دست آید. سس تهیه شده را به خورشت اضافه کنید و به مدت حدود ۳۰ دقیقه فرصت دهید تا سس غلیظ شود و مزه‌ای شیرین و تند به خورشت اضافه شود.در پایان خورشت را با زرشک تزئین کنید و در نهایت، با چکیدن نارنج ترش یا آبلیمو روی خورشت، آن را طعم‌دار کنید.

نتیجه گیری(انواع غذای سالم با برنج)

برنج می تواند به عنوان پایه ای برای تهیه انواع غذاهای سالم و خوشمزه استفاده شود. انتخاب برنج مرغوب برای پخت غذاهای سالم بسیار مهم است. با انتخاب برنج طارم هاشمی با کیفیت و تهیه انواع غذای سالم با برنج، می‌توانید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید. برای خرید انواع برنج ایرانی، به سایت برنج فسفری مراجعه کنید. برنج فسفری تولید کننده انواع برنج با کیفیت و ارگانیک است که با رعایت استانداردهای بهداشتی تولید می‌شود. با این اقدام، مطمئن خواهید بود که غذاهایتان همیشه از بهترین مواد اولیه تهیه شده‌اند.

برای مشاهده انواع برنج های ارگانیک عرضه شده در این سایت کافیست بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تعداد بازديد: 91 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز