Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 06:24

16
آذر
همه چیز درباره نگهداری زنجبیل

همه چیز درباره نگهداری زنجبیل

به حداکثر رساندن طول عمر زنجبیل مهم است به خصوص برای آشپز‌های خانگی که اغلب این ادویه را به غذا‌ها اضافه می‌کنند. زنجبیل را می‌توان هم در انبار و هم در یخچال نگهداری کرد.

 اگر زنجبیل را پس از برش در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید می‌تواند هفته‌ها دوام بیاورد. زنجبیل پوست کنده نشده را می‌توان در دمای اتاق نگهداری کرد، اما بهتر است زنجبیل را در یک ظرف دربسته در کشوی یخچال خود نگهداری کنید.
 

هیچ راهی بهتر از افزودن مقداری زنجبیل به یک دستور غذا وجود ندارد. چه در حال مخلوط کردن مقداری نان زنجبیلی برای لذت بردن از خوردن آن در کنار دوستان تان باشید چه آن را در سس سالاد  بپاشید یا زنجبیل تازه را به چای اضافه کنید تا به هضم غذا کمک کند راه‌های استفاده از زنجبیل در آشپزخانه کم نیست.

به گزارش ساوترن لیوینگ، زنجبیل یک گیاه گلدار است که اغلب به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که صحبت از داشتن زنجبیل تازه برای دستور العمل‌ها یا درمان‌های خانگی می‌شود مهم است که بدانید چگونه آن را نگهداری کنید و چه مدت زمانی به طول می‌انجامد تا قدرت آن به حداکثر برسد.

بیشتر بخوانید:

باید و نبایدهای مصرف زنجبیل برای سلامتی

 

 

 

 

بهترین راه برای نگهداری زنجبیل

به حداکثر رساندن طول عمر زنجبیل مهم است به خصوص برای آشپز‌های خانگی که اغلب این ادویه را به غذا‌ها اضافه می‌کنند. زنجبیل را می‌توان هم در انبار و هم در یخچال نگهداری کرد. اگر زنجبیل را پس از برش در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید می‌تواند هفته‌ها دوام بیاورد. زنجبیل پوست کنده نشده را می‌توان در دمای اتاق نگهداری کرد، اما بهتر است زنجبیل را در یک ظرف دربسته در کشوی یخچال خود نگهداری کنید.

 

نحوه نگهداری زنجبیل/ همه چیز‌هایی که باید در مورد نگهداری زنجبیل بدانید تا آن را تازه‌تر و طولانی‌تر نگه دارید

ماندگاری زنجبیل چه مدت زمان به طول می‌انجامد؟

زنجبیلی که خراب شده است معمولا قهوه‌ای می‌شود رنگ زرد روشن خود را از دست می‌دهد و مات می‌شود. زمانی که زنجبیل به درستی نگهداری شود تا یک ماه ماندگاری دارد. زمانی که هاگ‌های کپک بر روی زنجبیل ظاهر شدند وقت دور انداختن زنجبیل فرارسیده است. زنجبیل که پوست کنده شده است سریع‌تر خراب می‌شود، زیرا ریشه در معرض اکسیژن قرار می‌گیرد. زنجبیل پوست کنده را باید پیش از نگهداری در کشوی یخچال و فریزر در کیسه فریزر پلاستیکی قرار دهید. زمانی که زنجبیل پوست کنده به این شکل نگهداری شود باید دو تا سه هفته ماندگاری داشته باشد. باید توجه داشته باشید که زنجبیل رنده شده فقط تا یک هفته در ظرف در بسته در یخچال نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

باید و نبایدهای مصرف زنجبیل برای سلامتی

 

 

 

 

آیا می‌توانید زنجبیل را فریز کنید؟

خبر خوب برای کسانی که عاشق زنجبیل هستند این است که می‌توان آن را هم کامل و هم رنده شده منجمد کرد. زنجبیل را می‌توان به طور کامل و بدون استفاده تا شش ماه در ظرف دربسته منجمد کرد. با این وجود، پس از آن مدت زمان زنجبیل ممکن است طعم خود را از دست بدهد. هم چنین، می‌توانید زنجبیل را رنده کرده و در ظرف دربسته نگهداری کنید. ظرف مهر و موم شده به زنجبیل کمک می‌کند تا طعم و مزه مواد دیگر در فریزر را جذب نکند.

 

برچسب ها: زنجبیل تعداد بازديد: 67 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز