Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 01:12

26
خرداد
7 ترکیب میوه ای که می‌تواند خطرناک باشد

7 ترکیب میوه ای که می‌تواند خطرناک باشد

رژیم غذایی متعادل یکی از راه‌های مهم حفظ سلامتی است. میوه‌ها، سرشار از مواد مغذی هستند و در سبد غذایی افراد جایگاه ویژه‌ای دارند. روش‌های مختلفی برای سرو این خوراکی‌های خوشمزه وجود دارد.

رژیم غذایی متعادل یکی از راه‌های مهم حفظ سلامتی است. میوه‌ها، سرشار از مواد مغذی هستند و در سبد غذایی افراد جایگاه ویژه‌ای دارند. روش‌های مختلفی برای سرو این خوراکی‌های خوشمزه وجود دارد. برای نمونه، مخلوط کردن آن‌ها با یکدیگر بسیار محبوب و رایج است. با این حال، هنگام ترکیب میوه‌ها، باید سازگاری آن‌ها را با بدن نیز در نظر گرفت زیرا تعدادی از میوه‌ها با توجه به ساختاری که دارند در صورت ترکیب شدن ممکن است سلامت فرد را با آسیب‌های جدی مواجه کنند. در ادامه 7 ترکیب میوه‌ای خطرناک را معرفی می‌کنیم.

ترکیب میوه‌های نشاسته‌ای با میوه‌های پروتئین دار

فندق یکی از میوه‌های پر از پروتئین است. انواع فندق مثل فندق تازه یا شور ارزش غذایی متفاوتی دارند. برای خرید فندق با پوست یا هر نوع دیگری می‌توانید از طریق سایت‌های آنلاین اقدام کنید. با خرید آنلاین ممکن است از مزیت قیمت مناسب محصول برخوردار شوید. همچنین خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر می‌تواند نگرانی شما را بابت کیفیت این خوراکی کم کند.

میوه‌های نشاسته‌دار مثل موز بسیار مفید هستند و میوه‌های پر از پروتئین هم منبع خوبی برای تامین انرژی بدن محسوب می‌شوند. از طرفی بدن نمی‌تواند میوه‌های حاوی پروتئین و حاوی نشاسته را همزمان هضم کند و به همین خاطر، ترکیب آن‌ها با یکدیگر خطرناک است. آووکادو، کیوی، زردآلو، شاه توت و غیره در گروه میوه‌های پروتئین دار قرار می‌گیرند.

ترکیب میوه‌های اسیدی و میوه‌های شیرین

مخلوط میوه‌های اسیدی و شیرین معمولا به حالت تهوع، سردرد و مشکلات گوارشی منجر می‌شود. برای مثال نباید کشمش و موز را به‌عنوان میوه‌های شیرین با انار، هلو و توت فرنگی به عنوان میوه‌های اسیدی، ترکیب کرد. همچنین پرتقال سرشار از ویتامین C است و گفته می‌شود ممکن است به بهبود یافتن زخم‌ یا به صاف شدن پوست کمک کند.

هویج هم ممکن است به سلامت چشم‌ها و سلامت مغز کمک کند. این دو میوه با وجود مزایای زیادی که دارند به‌هیچ عنوان نباید با هم مخلوط شوند زیرا این ترکیب آن‌ها ممکن است باعث آسیب دیدن کلیه، معده و صفرا شود

ترکیب سبزیجات با میوه‌ها

سبزی و میوه هر کدام در زمره سالم‌ترین مواد غذایی قرار می‌گیرند و خواص زیادی دارند اما در نحوه مصرف آن‌ها هم باید دقت کرد. برای مثال، هرگز میوه و سبزی را نباید با هم مخلوط کرد. اغلب میوه‌ها، قند دارند و به همین دلیل دیرتر هضم می‌شوند و ترکیب آن‌ها با سبزیجات می‌تواند باعث بروز مشکلاتی نظیر حالت تهوع، معده درد، اسهال و سردرد شود.

ترکیب خربزه با میوه‌های دیگر

خربزه، میوه لذیذ و پرطرفداری است. این میوه سرشار از کلسیم، ویتامین، فیبر، زینک، منیزیوم و مواد مغذی دیگری است. خربزه مزایای زیادی برای بدن دارد ولی لازم است هنگام مصرف آن به نکاتی دقت کرد. هرگز خربزه را با طالبی، هندوانه، شیر، عسل یا میوه‌های دیگر ترکیب نکنید.

برای مثال، ترکیب شیر و خربزه باعث حالت تهوع، نفخ، اسهال و مشکلات جدی دیگری می‌شود. همچنین ترکیب خربزه با عسل نیز می‌تواند سلامتی را به‌خطر بیاندازد. گفته می‌شود بهتر است بین میل کردن خربزه با هر وعده‌ غذایی حداقل دو ساعت فاصله وجود داشته باشد.

ترکیب پاپایا و لیمو

پاپایا سرشار از انواع ویتامین مانند ویتامین E، ویتامین A و آنتی‌اکسیدان است. گفته می‌شود این میوه ممکن است خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. لیمو نیز سرشار از ویتامین C است. درست است پاپایا و لیمو ارزش غذایی بالایی دارند اما باید از ترکیب کردن آن‌ها با یکدیگر خودداری کنید. کم خونی و ایجاد خطرات جدی برای سلامتی بچه‌ها از جمله عوارض ترکیب این دو میوه است.

ترکیب موز و گواوا

خواص موز بسیار زیاد است. این میوه، چربی و کلسترول ندارد و سرشار از انواع ویتامین است. گواوا در ایران با نام زیتون محلی هم شناخته می‌شود. این میوه سرشار از انواع ویتامین مانند ویتامین C است. همچنین به هیچ عنوان نباید موز و گواوا را با هم ترکیب کنید؛ زیرا این مخلوط می‌توانند باعث تهوع، سردرد و مشکلات دیگری شوند.

ترکیب برخی از میوه‌های خشک با یکدیگر

میوه خشک طرفداران زیادی دارد. این میوه‌ها در کنار هم طعم خوشمزه‌ای دارند اما ترکیب برخی از آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی شود. برای مثال می‌توان به ترکیب بادام هندی با خرما اشاره کرد. امکان خرید انواع میوه خشک مخلوط به صورت فله ای یا بسته بندی شده با وجود فروشگاه‌های آنلاین بسیار آسان شده است. با خرید آنلاین از امتیاز قیمت مناسب برخوردار شوید. برای مشاهده موارد بیشتر از ترکیب های خطرناک میوه این مطلب را نیز مطالعه کنید.

 

در پایان، رژیم غذایی نقش مهمی در سلامتی افراد دارد و میوه‌ها سهم بزرگی در رزیم غذایی سالم و متعادل دارند. میوه سرشار از فیبر و ویتامین است و یکی از روش‌های سرو کردن آن مخلوط کردن است. هنگام مخلوط کردنباید به سازگاری میوه‌ها با بدن هم دقت کرد تا از بروز مشکلات برای بدن جلوگیری کرد. برای مثال هرگز نباید پرتقال و هویج را با هم ترکیب کرد. همچنین ترکیب میوه‌های حاوی پروتئین با میوه‌های حاوی نشاسته هم خطرناک است.

 

 

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، مشکلات گوارشی، میوه خشک تعداد بازديد: 140 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز