Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 09:14

19
اردیبهشت
موجودی ریز با خطرات بزرگ

موجودی ریز با خطرات بزرگ

ساس یکی از موجوداتی است بر خلاف جثه کوچکش می­تواند مشکلات و خطرات بزرگی به وجود آورد. این موجود آنقدری ریز است که با چشم به راحتی دیده نمی­شود.

 ساس یکی از موجوداتی است بر خلاف جثه کوچکش می­تواند مشکلات و خطرات بزرگی به وجود آورد. این موجود آنقدری ریز است که با چشم به راحتی دیده نمی­شود. یکی از راه­های مقابله با این موجود سمپاشی ساس است که می­تواند ردپای این حشره را از زندگی شما پاک کند. در ادامه به خطرات وجود ساس در زندگی و به شناخت کامل این موجود می­پردازیم.

حشره ساس چیست؟

حشره ساس یک حشره کوچک و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز می باشد که به اندازه یک دانه سیب است. آن­ها را می­توانید در خیلی از جاها مانند اطراف تخت، شکاف­های موجود در صندلی، پرده­ها، فرش­ها، کاناپه­ها، کمد­ها و حتی ترک­های دیوار پیدا کنید. تغذیه این حشرات از خون است به همین دلیل آن­ها مدت زیادی رو بدن انسان نمی­مانند و بعد از تغذیه خود از خون فرد در همان نزدیکی به استراحت می­پردازند و مخفی می­شوند. آن­ها حتی می­توانند در چمدان و لباس زندگی کنند و به راحتی می­توانند گسترش پیدا کنند.

آیا این حشره خطرناک است؟

برای افراد می­تواند این سوال پیش بیاید که آیا این حشره کوچک می­تواند مانند موش و یا سوسک خطری هم ایجاد کند؟ آیا ساس هم مانند سمپاشی موش سمپاشی مخصوص خود را دارد؟ درست است که این حشره می­تواند خطرساز شود ولی بیشتر از خطرناک بودن، موجب آزار و اذیت افراد می­شوند و با گزش­های مداوم آرامش را از افراد می­گیرند.

به دلیل اینکه این حشرات از خون افراد تغذیه می­کنند، می­توانند با نیش زدن چیزی بیش از ۴۰ نوع بیماری را به بدن فرد وارد کنند. یکی دیگر از مشکلات حشره ساس انتقال حساسیت و آلرژی است.

 

 

نیش حشره ساس

نیش حشره ساس به نوعی نیست که فرد را از خواب بیدار کند ولی در همان حال تغذیه خود را انجام می­دهند. نیش آن­ها اصلا حس نمی­شود و دلیل این اتفاق این است که هنگام مکش خون فرد به بدن او داروی ضد انعقاد خون تزریق می­کنند و به این ترتیب بدن فرد بی­حس می­شود. این گزش­ها علائمی مانند قرمزی پوست و خارش دارند و معمولا به طور ردیفی بر روی پوست دیده می­شوند.

اگر در خانواده کسی توسط ساس گزیده شد و علائم مربوطه را داشت، محل گزش را به خوبی با آب و صابون بشویید. می­توانید برای رفع میزان شدت خارش از کرم ضد خارش، کمپرس یخ و آب خنک و لوسیون کالامین استفاده کنید. اگر محل گزش ساس را بخارانید می­تواند عفونت­های پوستی به وجود بیاورد.

سم برای ساس

استفاده خودسرانه از سم برای از بین بردن ساس می­تواند خطرات زیادی به وجود بیاورد و این کار نیازمند اطلاعات زیاد در این حوزه می­باشد.

ساس سگ

این حشره فقط مزاحم انسان ها نمی­شود و یکی از هدف­های مورد علاقه اش سگ ها هستند. اگر شما در خانه سگ نگه­داری می­کنید و در خانه شما ساس وجود دارد، سگ شما هم مورد هدف نیش­های این حشره قرار می­گیرد. اگر جای گزش و نیش ساس را بر روی بدن حیوان دوست داشتنی خود مشاهده کردید سریعا به دامپزشک مراجعه کنید و روند درمان را طی کنید.

تله ساس

شاید با خود فکر کنید حشره به این کوچکی در تله نمی­افتد ولی این فکر کاملا اشتباه است. مدت­ها پیش یک ایده خیلی هوشمندانه باعث شد تا یک وسیله به اسم تله ساس به وجود بیاید. از بسیاری از سایت ها میتوانید این وسیله کاربردی را تهیه کنید.

مواردی که ساس بدش میاید

اگر در منزل و در بین رخت خواب­ها، لای دیوار­ها، کمد و پرده­ها ساس مشاهده کردید بهتر است هرچه سریع­تر دنبال راهی برای از بین بردن آن­ها بگردید. این حشرات از گرمای زیاد و همینطور از سرمای زیاد خوششان نمی آید و سریع از بین می­روند. اگر بر روی لباس و ملحفه مشاهده شدند با شست و شوی آن ها با آب داغ می­توانید آن ها را از بین ببرید.

علت وجود حشره ساس

شاید برای برخی سوال باشد که ساس چطور به وجود می­آید و وارد زندگی ما می­شود. این موجود می­تواند از هر وسیله آلوده ای مانند کیف پول، چمدان، کوله و سطوح نرم و روکشدار وارد زندگی انسان­ها شود.

انواع ساس

ساس هم مانند بسیاری از موجودات دیگر از انواع مختلفی برخوردار است ولی از متداول ترین آن ها می توان به ساس های معمولی و ساس های گرمسیری اشاره کرد و از آن ها نام برد.

اندازه ساس

شاید با خود فکر کنید این همه مشکل از یک موجود ریز بر نمی­آید ولی اینطور نیست و ساس ها بسیار کوچک هستند و اندازه آن­ها به اندازه یک دانه سیب است. البته این اندازه در سن ها و نوع­های مختلف می­تواند متفاوت باشد.

علائم ساس در منزل

همانطور که گفتیم در خیلی از مواقع این موجود حتی با چشم هم دیده نمی­شود و فقط حس می­شود. ولی از طرفی می­شود از آن ها رد پایی در خانه پیدا کرد و از حضور آن ها با خبر شد.

  • وجود لکه­های تیره بر روی ملحفه و یا روبالشی
  • وجود پوسته­های بدن روی رختخواب و یا بر روی لباس هایتان

 

 

نتیجه گیری

شاید اولین نتیجه­ای که از این متن گرفتیم این است که میزان قدرت هرکسی به اندازه آن نیست و یک موجود بسیار ریز و کوچک می­تواند زندگی چندین نفر را مختل کند. اگر می­خواهید این حشره آزاردهنده را از زندگی خود حذف کنید علاوه بر شست و شوی لوازم خانه می­توانید از سمپاشی استفاده کنید اما همانطور که بالاتر گفته شد اگر این کار بدون اطلاعات قبلی و سرخود انجام شود میتواند خطرآفرین باشد و بهتر است توسط متخصص انجام شود.

اگر دنبال جایی هستید که بهترین و مطمئن ترین سموم را خریداری کنید می­توانید به سایت سمپاشی کاسپین مراجعه کنید و از محصولات با کیفیت آن استفاده کنید. در این سایت می­توانید با تماس با مشاورین متخصص از راهنمایی­های آن ها استفاده کنید تا بهترین انتخاب را برای سمپاشی منازل خود داشته باشید و با کمترین خطر و آسیب این کار را انجام دهید.

 

 

 

برچسب ها: سم پاشی، حشرات، حشرات موذی، حشره، ساس، موش، سوسک تعداد بازديد: 139 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز