Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:15

29
تیر
۷ روش خنک کردن خانه بدون کولر!

۷ روش خنک کردن خانه بدون کولر!

شما در این گزارش ۷ روش خنک کردن خانه بدون استفاده از تکنولوژی روز را مرور می‌کنید.

هفته سوم جولای به طور سنتی گرم ترین هفته سال است اگرچه در این مقطع زمانی برای رنگ کردن سقف خانه یا نصب تهویه مطبوع در سرتاسر خانه دیر شده است اما روش‌های قدیمی زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها بدون بهره بردن از تکنلوژی‌های روز خانۀ خود را خنک کنید!

پنجره ها و پرده ها را در طول روز ببندید

وقتی قرار است هوا گرم شود، اولین قانون این است که تا حد امکان مانع بر سر منابع گرما قرار دهید، یکی از راه‌های ایجاد مانع بر سر منابع صدور گرما، بستن پنجره‌ها و کشیدن پرده‌ها در طول روز است. این امر به ویژه در مورد پنجره‌های رو به شرق و غرب صدق می‌کند اگر پرده ندارید یا پرده‌های منزل شما شفاف هستند و نمی‌توانند مانع عبور گرما شوند، همواره این امکان را دارید که ترفند قدیمی خوابگاهی‌ها را به کار ببرید و یک پتو را روی پنجره بچسبانید، شاید این کار خانۀ شما را زیبا نکند اما منزل شما را خنک‌تر خواهد کرد. این کار به خصوص در مناطق مرطوب اثر بیشتری دارد اما به طور قطع نمی‌توانید انتظار داشته باشید که خانۀ شما درست مانند زمانی که کولر در آن روشن است، خنک شود.

بیشتربخوانید:

تکنیک های ساده برای خنک ماندن

 

 

 

شب‌ها پنجره‌ها را باز بگذارید

هنگامی که دما در شب شروع به کاهش می‌کند، پنجره‌ها را باز کنید تا هوای خنک وارد خانه شود از طرفی روشن نگه داشتن پنکه در طول شب نیز برای اینکه هوای خنک در سرتاسر خانه به گردش در بیاید کار مناسبی است، شما با این کار می‌توانید روز خنک‌تری را در خانه تجربه کنید.

درهای داخلی را باز نگه دارید

این کار به شما اجازه می‌دهد تا دمای هوا در خانه شما به صورت یکنواخت تنظیم شود و روز خنکی را تجربه کنید.

فن حمام را روشن کنید

وقتی دوش می‌گیرید، فن حمام را بعد از استحمام خاموش نکنید و اجازه دهید تا مدت بیشتری کار کند تا گرما و رطوبت حاصل از استحمام شما را به بیرون از فضای خانه منتقل کند.

 بیشتر بخوانید:

بهترین غذا‌ها برای فصل گرم

 

 

 

لباس ها را در داخل خانه خشک کنید

بعد از شستن لباس آن‌ها را داخل فضای خانه خشک کنید، برای این کار از رخت‌خشکن‌های خانگی استفاده نمایید، قفسه‌های لباس خشک‌کن را در اتاق خود قرار دهید و لباس‌های مرطوب را روی آن قرار دهید تا خشک شود، برای این که نتیجۀ بهتری بگیربد، خشک شدن لباس‌ها به صورت تبخیری می‌تواند فضای داخلی منزل شما را حداقل تا مادامی که پنجره‌ها باز هستند، خنک تر نگه دارد.

رخت‌خواب خود را به وسیلۀ یک بطری آب خنک کنید

یک بطری را به وسیلۀ مقداری آب سرد و چند تکه یخ خنک کنید و رختخواب خود را برای طول شب با آن خنک کنید.

برای خنکی خود از اسپری استفاده کنید

مقداری آب در یک بطری اسپری تمیز بریزید و روی ملحفه‌های رختخواب خود اسپری کنید، البته باید دقت کنید تا زیاده‌روی نکنید و فقط در حد نمناک شدن از اسپری استفاده نمایید، بچه‌ها نیز از این روش بسیار استقبال می‌کنند و زمان‌های زیادی وجود دارد که دوست دارند خواب در چنین شرایطی را تجربه کنند.

برچسب ها: تابستان، گرما، کولر، پنکه تعداد بازديد: 106 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز