Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 14:30

8
تیر
چرا شستن گوشت قرمز و مرغ توصیه نمی شود؟

چرا شستن گوشت قرمز و مرغ توصیه نمی شود؟

شستن گوشت ها خیلی توصیه نمی شود زیرا باعث پخش باکتری در سطح آشپزخانه می شود

کارشناسان ایمنی مواد غذایی، شستن گوشت خام اعم از چهارپایان و ماکیان به خصوص مرغ را قبل از پخت توصیه نمی‌کنند به این دلیل  وقتی این مواد غذایی را آبکشی می‌کنید، باکتری‌های سطحی آن‌ها در آشپزخانه پخش می‌شود.تحقیقات نشان می‌دهد شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب، باکتری‌ها را تا حدود یک متری در فضای محیطی پخش می‌ کند و روی میز، دیگر غذاها، حوله‌ها و حتی خود شما می‌نشیند و در نهایت آلودگی آشپزخانه و اطراف سینک می‌تواند منجر به بیماری شود.

بیشتربخوانید:

روش صحیح نگهداری از گوشت‌ و تخم‌مرغ‌ در دوران قرنطینه خانگی

مواد غذایی که قابل فریز کردن هستند

 


محققان دانشگاه درکسل نشان داده‌اند که بهتر است گوشت و مرغ را مستقیما از بسته‌بندی به تابه منتقل کنید، زیرا حرارت مورد نیاز برای پخت و پز، باکتری‌های موجود را از بین می‌برد.اما از آن جایی که رفع خون روی گوشت ها برای ما مهم است راهکاری توصیه می کنیم : نحوه به حداقل رساندن خطر آلودگی این باکتری‌ها این است که بعد از تمیز کردن سینک، ابتدا ظروف، آبچکان، حوله و اسکاچ، دستمال‌ها و دیگر اشیا را از اطراف ظرف شویی بردارید و اطراف سینک خود را با دستمال کاغذی بپوشانید. ظرفی را که قرار است گوشت در آن پخته شود به کنار ظرف شویی منتقل کنید تا همه چیز آماده باشد. سینک را با آب سرد پر کنید و به آن نمک اضافه کنید. گوشت مرغ یا بوقلمون و ... را در آن قرار دهید و اجازه دهید در همین وضعیت بماند. برای آبکشی و جلوگیری از پاشیدن آب، شیر آب را به آرامی باز کنید. مطمئن شوید که آب از انتهای دیگر حفره خارج می‌شود. گوشت سفید را بالا نگه دارید تا آب آن داخل سینک برود، سپس به آرامی به ظرف پخت منتقل کنید. حوله‌های کاغذی را بردارید، سینک و اطراف سینک را با آب گرم و صابون تمیز کنید و به پخت غذای خود ادامه دهید. نکته جالب این که انجام این کار  علاوه بر یک روش بهداشتی، یک روش آشپزی ویژه هم هست! این کار باعث می‌شود پروتئین‌های گوشت شکسته شود و در اثر پختن آب خود را از دست ندهد. نتیجه این که بعد از استفاده از آب نمک شما مرغ - یا هر گوشت ماکیان دیگری- دارید که با آلودگی حداقلی، طعم و بافتی بهتر هم پیدا کرده است. می‌توانید با خیال راحت آن را گریل یا سرخ کنید، بپزید و از خوردن یک گوشت طعم‌دار با بافتی نرم لذت ببرید.

بیشتربخوانید:

این مواد غذایی هرگز نباید در فریز نگهداری شود

 چه موادغذایی را می‌توان جایگزین گوشت قرمز کرد؟

 

 

برچسب ها: مرغ، فریز کردن، گوشت قرمز، گوشت، نگهداری گوشت، شستن گوشت تعداد بازديد: 161 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز