Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:55

5
فروردین
نکته‌های آشپزی

نکته‌های آشپزی

به نظر من قهوه‌ساب بسیار بهتر از غذاساز و مخلوط‌کن می‌تواند مواد غذایی را خرد کند؛ مخصوصاً آنها که حجم که کمی هم دارند. برای خرد کردن و آسیاب کردن ادویه مثل فلفل، دارچین و... می‌توانید از آن استفاده کنید.

خردتر و ریزتر از همیشه

تحریریه زندگی آنلاین : به نظر من قهوه‌ساب بسیار بهتر از غذاساز و مخلوط‌کن می‌تواند مواد غذایی را خرد کند؛ مخصوصاً آنها که حجم که کمی هم دارند. برای خرد کردن و آسیاب کردن ادویه مثل فلفل، دارچین و... می‌توانید از آن استفاده کنید. آجیل‌ها، شکر دانه‌درشت، ذرت خشک و بسیاری مواد اولیه‌ی دیگر با همین روش خرد می‌شوند.

 

 

خرد کردن دانه‌ها

حتماً برای شما هم پیش آمده که وقت خرد کردن دانه‌ها،‌هر کدام به یک سمت پرت شوند و شما به سختی اینکار را انجام دهید برای سهولت، کمی روغن زیتون روی آنها بریزید و بعد با خیالی راحت به کار خرد کردن مشغول شوید.

 بیشتربخوانید:

کاربردهای جالب نوشابه در خانه داری

 

 

 

تمیز کردن آسان و فوری

من عاشق طعم و بوی قهوه‌ی تازه اول صبح هستم؛ اما از تمیر کردن قهوه‌ساب یا آسیاب قهوه، فراری‌ام. برای آسان کردن این کار از مقدار کمی نان بیات استفاده می‌کنم. از وقتی که این روش را امتحان می‌کنم، کارم راحت شده، نان خشک و بیات، آسیاب قهوه را حسابی تمیز می‌کند و دانه‌های ریز چربی را از روی تیغه‌ها و لبه‌های داخلی دستگاه به خود جذب می‌کند. در نهایت تنها کاری که برای من باقی می‌ماند این است که با یک تکه دستمال کاغذی تکه‌های ریز نان را از داخل دستگاه پاک کنم.

 

تزیین چنگالی

برای تزیین سریع و راحت کیک‌ها و شیرینی‌ها می‌توانید از روش تزیین چنگالی استفاده کنید. چنگال را در ظرف شکلات سفید یا سیاه آب شده فرو ببرید و بعد با هر فرمی که دوست دارید روی شیرینی‌ها، کلوچه‌ها و کیک‌ها به صورت خطوط باریک و موازی، بچکانید.

 بیشتربخوانید:

روش تهیه ادویه برای پخت ماهی

 

 

 

ورز دادن و رول کردن خمیر کیک

من این روش فوق‌العاده را وقتی داشتم برای کیکم، خمیر را با وردنه ورز می‌دادم و خمیر حالت چسبنده پیدا کرده بود، کشف کردم.

کمی پودر شکر (شکر دانه‌ریز) روی صفحه یا تخته‌ای که وردنه و خمیر آنجا قرار داشتند، ریختم و کار ورز دادن را انجام دادم. اینکار باعث می‌شود که هم تمیزتر کار کنید و هم خمیر کیک یا شیرینی‌تان کمی‌ شیرین‌تر شود.

 

نگهداری خامه و سرشیر اضافی

معمولاً وقتی که کیک یا شیرینی درست می‌کنم، حجم مواد داخل بسته‌بندی‌ها،‌ کم است مخصوصاً وقتی که می‌خواهم از خامه یا سرشیر استفاده کنم. این مسئله بیشتر پیش می‌آید. برای این‌که این اتفاق رخ ندهد، مقدار بیشتری از چیزی که نیاز دارم را می‌خرم و باقی آن را داخل کیسه فریزر ریخته و فریز می‌کنم. فریز کردن به هیچ‌وجه آن را خراب نمی‌کند و می‌توانم به محض استفاده، تازگی و طراوت اولیه را در آن مشاهده کنم.

  بیشتر بخوانید:

 

 

 

چگونه آب سبزیجات سالاد را بگیریم

من از سبزیجات خیس و آبدار در سالاد، بیزارم. یک جور چندش‌آوری ته ظرف سالاد شبیه استخر آب می‌شود. آن هم نه آب خالی، آب و مایعی که از انواع سس‌های سالاد انباشته شده است. برای جلوگیری از آبدار ماندن سبزیجات داخل ظرف سالاد، من یک ظرف (کاسه کوچک به صورت وارونه توی ظرف سالاد می‌گذارم تا آب و مایعات اضافی از میان سبزیجات به پایین ظرف شرّه کنند و سبزیجات سالاد خیس و آبدار نمانند.

برچسب ها: آشپزی، آموزش آشپزی، مواد غذایی، فوت و فن آشپزی، ترفندهای خانه داری تعداد بازديد: 203 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز