Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 09:08

23
مهر
بوی بد حوله حمام را با چند ترفند ساده از بین ببرید

بوی بد حوله حمام را با چند ترفند ساده از بین ببرید

بهترین راه برای نظافت حوله‌ها این است که بعد از هر استحمام آن را خشک کنید.

به گزارش جدول یاب ،  تا بحال فکر کرده اید هنگامی که دوش گرفته اید تمیز هستید و بوی خوبی دارید، اما وقتی که چند بار از حوله حمام تان استفاده می‌کنید بوی بدی به خود می‌گیرد مخصوصا اینکه حوله خود را در معرض هوا قرار نداده باشید، در این مطلب علت بوی بد حوله حمام را خواهیم عنوان کرد و همچنین راه‌های از بین بردن آن را، با ما باشید.

حوله‌های حمام پس از چند بار استفاده، بوی رطوبت می‌گیرد. اما معمولا همه ما عادت داریم حوله حمام را دیر به دیر بشوییم، زیرا فکر می‌کنیم، چون از حمام آمده‌ایم و بدنمان تمیز است نیاز به شست وشوی حوله حمام نیست. بسیاری از باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و حتی عفونت و التهاب می‌تواند به وسیله همین حوله‌ها منتقل شود.

شما در هر ۲ تا ۳ سانتیمتر از پوستتان حدود ۱۹ میلیون سلول و ۶۵۰ غده عرق دارید. حدود ۲۰ لایه اول پوست سلول‌های مرده است که بعضی از آن‌ها با استحمام کنده می‌شود، اما بقیه آن هنگام خشک کردن جدا می‌شود و به حوله می‌چسبد. در ادامه با راه‌های از بردن بوی نامطبوع حوله‌ها آشنا می‌شویم.

حوله حمام‌تان را دو روز در هفته بشویید

بهترین راه برای نظافت حوله‌ها این است که بعد از هر استحمام آن را خشک کنید و در محیط مرطوب حمام قرار ندهید. استاندارد شستن حوله‌های حمام معمولاً بعد از هر سه بار استفاده است که با فرض استحمام هر روزه، باید حوله حمام‌تان را دو روز در هفته بشویید.

حوله‌ها به دلیل تماس با پوست و روپوست و رطوبت، معمولاً مکان مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌هاست.

حوله‌ها را در سبد لباس‌های شستنی نیندازید

اگر زمان شستن حوله‌هاست، این کار را انجام دهید. انداختن آن‌ها در سبد لباس‌شویی و چندین روز انتظار برای شستن آن‌ها می‌تواند بوی بد را بدتر کند.

استفاده متناسب از شوینده‌ها

برای از بین بردن بوی رطوبت حوله‌ها استفاده از مواد شوینده یا صابون مایع در حد متوسط مناسب است. اگرچه این محصولات تمیز کردن و ضدعفونی کردن حوله‌ها را تسهیل می‌کنند، اما در صورت استفاده بیش از حد، پارچه‌ها را خراب می‌کنند.

استفاده از مواد خانگی

► جوش شیرین کپک را از بین می‌برد، باکتری‌ها را حذف و پارچه‌ها را از آلودگی پاک می‌کند.

نحوه استفاده: ابتدا یک فنجان جوش شیرین را در یک سطل آب داغ بریزید. سپس، حوله را به مدت ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید. بعد از این مدت، طبق معمول حوله را بشویید و بگذارید تا خشک شود. اگر حوله دارای لکه‌های مقاومی است، جوش شیرین را مستقیم روی آن بریزید و خوب به هم بمالید.

► سرکه سفید: این ماده توانایی خنثی سازی بو‌ها را دارد. علاوه بر این، همان‌طور که با مطالعه عملکرد‌های سرکه، که در مجله علوم غذایی منتشر شده است، مشخص شده است، در مبارزه با قارچ‌ها و باکتری‌ها مفید است.

برچسب ها: حوله حمام، حوله، بوی بد حوله تعداد بازديد: 185 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز