Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:51

26
آبان
۷ موردی که بهتر است در ماشین ظرف‌شویی بشوییم

۷ موردی که بهتر است در ماشین ظرف‌شویی بشوییم

با وجود ماشین ظرف‌شویی دیگر نیازی نیست ساعت‌ها سر پا بر سینک ظرف‌شویی وقت بگذاریم یا دستان خود را در معرض آب گرم و صابون‌های خشن بگذاریم.

به گزارش ایرنا زندگی، این دستگاه علاوه بر صرفه جویی در وقت، شست و شو را با آب داغ که موجب از بین رفتن باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شود، بسیار دقیق انجام می‌دهد. در واقع هدف از اختراع ماشین ظرف‌شویی شستن ظرف‌ها بوده است؛ اما گاهی اوقات وسایلی که اختراع می‌شوند برای موارد دیگری هم کاربرد دارند که در ادامه «ایرنا زندگی» شما را با مواردی از این قبیل آشنا می‌کند.

 

بیشتربخوانید:

چگونه ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم؟



۱. مسواک و جای مسواک

مسواک‌ها جای مناسبی برای رشد باکتری‌ها و دیگر موجودات بیماری‌زا هستند. برس‌ مسواک‌ها اغلب از پلاستیک تهیه شدند که می‌توان به راحتی آنها را در ماشین ظرف‌شویی شست.

۲. ناخن‌گیر و لایه بردارها

می‌توانید برای شست و شوی ناخن‌گیر و دیگر وسایل بهداشتی مانند لایه بردارها از ماشین ظرف‌شویی استفاده کنید و آنها را ضدعفونی کنید.

۳. کلیدها

کلیدها اغلب جرم می‌گیرند و به علت پستی بلندی‌هایی که در سطح آنها وجود دارد سخت می‌شود همه‌ جای آن را تمیز کرد. بهتر است آنها را در ماشین ظرف‌شویی بشویید.


۴. دوش حمام

دوش‌های حمام از داخل رسوب می‌گیرند و در ظاهرشان کدر می‌شوند. بهتر است اول رسوب داخل را با مواد لازم پاک کنید و سپس برای پاکسازی ظاهر آن را در ماشین ظرف‌شویی بگذارید.

۵. کفش‌ها

شاید در گذشته برای شست و شوی کفش‌ها از ماشین لباس‌شویی استفاده کرده باشید. بهتر است بدانید که ماشین ظرف‌شویی کمتر از ماشین لباس‌شویی به کفش‌ها آسیب می‌رساند و بهتر آنها را می‌شوید. چرا که کفش‌ها با فشار آب شسته می‌شوند.

۶. برس‌ مو و براش آرایشی

می‌توانید دو هفته یکبار برس موی خود را در ماشین ظرف‌شویی بشویید. همچنین برای پاکسازی براش‌های آرایشی نیز آنها را در ماشین ظرف‌شویی بگذارید. چربی‌های انباشته شده در انواع برس‌ها، با آب داغ و مواد شوینده‌ی ماشین‌ ظرف‌شویی به راحتی از بین می‌روند.

۷. دکوری‌های خانه

برخی از دکوری‌های داخل خانه قابل شست و شو هستند پس می‌توانید آنها را نیز در ماشین ظرف‌شویی بگذارید.

بیشتربخوانید:

برچسب ها: ماشین ظرفشویی، شست وشو، قرص ماشین ظرفشویی تعداد بازديد: 204 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز