Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:19

28
شهریور
کاربردهای لیمو در خانه داری

کاربردهای لیمو در خانه داری

بسیاری از ما لیمو را به عنوان یک خوراکی خوش عطر می‌شناسیم، اما جالب است بدانید که لیمو‌ها می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای نظافت نیز مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش انتخاب، لیمو به دلیل خاصیت اسیدیته بالا و همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی یک ماده تمیز کننده عالی است. البته باید پیش از استفاده از لیمو روی بخشی از سطحی که می‌خواهید نظافت کنید یک تست کوچک انجام دهید تا مطمئن باشید لیمو جنس سطح مذکور را تخریب نمی‌کند.

 

تخته برش چوبی

آیا می‌دانید تخته‌های برش چوب باید حداقل یک بار در ماه ضدعفونی شوند؟ تخته‌های چوبی آشپزخانه، آب و ذراتی از هر آنچه که روی تخته بریده شده است در خود نگه می‌دارند. برای تمیز کردن تخته، کافیست نمک درشت دریایی را روی تخته بپاشید، سپس از نصف لیمو (گوشت به سمت پایین) استفاده کنید و آن را به جلو و عقب روی صفحه بمالید، این کار باعث از بین رفتن لکه‌های سطحی و نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر چوب نیز می‌شود.

 

بیشتربخوانید:

کاربردهای جالب نوشابه در خانه داری

 

 

دستگاه کباب پز

همین ترفند نمک و آبلیمو روی کباب پز‌ها و توری‌های کباب شما کار می‌کند. ابتدا فلز‌ها را بردارید، نمک درشت دریا را بپاشید، سپس از قسمت گوشتی لیمو خود استفاده کنید. اسیدیته لیمو چربی‌های سخت را از بین می‌برد در حالی که نمک قسمت‌های بیشتری از ذرات غذای پخته شده را می‌شکند. سپس دستگاه را خوب شسته و خشک کنید.

 

لکه‌های پیشخوان آشپزخانه

آب لیمو را مستقیماً روی لکه له کنید و بگذارید حدود یک تا دو دقیقه بماند، سپس روی آن جوش شیرین بپاشید و با استفاده از یک اسفنج لکه را از بین ببرید. از آنجا که لیمو کاملاً اسیدی است، نباید اجازه دهید آب آن خیلی طولانی روی سطح بماند البته بهتر است دقت کنید لیمو برای لکه روی سنگ‌های مرمر استفاده نشود.

 

بیشتر بخوانید:

کاربردهای جالب شامپوهای تاریخ گذشته

کاربردهای عجیب لاک ناخن!

کاربرد‌های جالب نمک که نمی‌دانید

5استفاده‌ی متفاوت از شیشه‌پاک‌کن!

 

 

 

پاک کردن رسوبات قابلمه

یکی از دیگر کاربرد‌های لیمو را می‌توان پاک کردن رسوبات قابلمه دانست. درواقع شما می‌توانید با لیمو، رسوبات کتری یا قابلمه را به سادگی تمیز کنید و نگران وجود لک در قابلمه یا کتری خود نباشید.

 

بوی بد یخچال را از بین ببرید

کافیست که دو توپ پنبه را در آب لیمو قرار دهید، سپس آن را در یک سینی یا در یک کاسه قرار داده و در یخچال خود نگه دارید. فقط مطمئن شوید که حداقل هفته‌ای یک بار آن‌ها را عوض کنید این روش می‌تواند مانع از بوی بد یخچال شما شود.

برچسب ها: لیمو ترش، لیمو، خانه داری، ضد عفونی کننده طبیعی، ترفندهای جالب تعداد بازديد: 274 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز