Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:38

7
بهمن
طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

پیاز داغ همیشه جزو سخت‌ترین و زمان‌برترین خوراکی‌ها بوده و هست؛ اما در کنارش هم غذا را چندین برابر لذیذ می‌کند هم اگر نباشد خیلی از غذا‌ها را نمی‌شود درست کرد یا خورد.

پیاز داغ همیشه جزو سخت‌ترین و زمان‌برترین خوراکی‌ها بوده و هست؛ اما در کنارش هم غذا را چندین برابر لذیذ می‌کند هم اگر نباشد خیلی از غذا‌ها را نمی‌شود درست کرد یا خورد. به‌همین دلیل درست‌کردن آن از واجبات است و چه بهتر که به‌جای هر روز درست کردن آن، یک روز کامل وقت بگذارید و برای یک مدت طولانی پیاز داغ درست کنیم. در این حالت هم در وقتمان صرفه‌جویی کرده‌ایم هم روند آشپزی‌مان هول هولکی پیش نمی‌رود.

نکته قابل توجه، اما این است که پیاز داغ باید به بهترین حالت ممکن درست شود تا شکل آن در غذا زشت نشود؛ برای غذا‌هایی مثل آش رشته و .. هم که پیاز داغ را روی غذا می‌ریزیم باید زیبایی آن چندبرابر باشد. «ایرنا زندگی» فوت و فن طبخ پیاز داغ مجلسی را آموزش می‌دهد.

۱. در ابتدا باید دقت زیادی روی خرد کردن پیاز‌ها داشته باشیم؛ بهتر است پیاز‌ها را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنیم و اندازه‌ها یکسان باشد.

۲. نکته بعدی این است که پیاز‌ها را باید در روغن داغ بریزیم و شعله گاز هم ملایم باشد؛ زیرا شعله زیاد پیاز‌ها را سریع می‌سوزاند و شعله بسیار کم هم پیاز‌ها را خمیری می‌کند.

۳. بهترین روغن برای سرخ‌کردن پیاز کنجد است؛ زیرا مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و می‌توانید چندین بار از آن برای سرخ‌کردن پیاز استفاده کنید.

۴. برای خوش‌رنگ شدن پیاز کمی زعفران به آن استفاده کنید تا طلایی و زیبا شود.

۵. روش دیگری هم هست که گفته می‌شود پیاز‌ها را چند دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد از آبکش کردن روی آن آب سرد بگیرید و وقتی آب آن کاملا گرفته شد، سرخ کنید.

۶. با توجه به استفاده‌ای که از پیاز می‌کنید، مقداری نمک و فلفل به آن بزنید.

۷. بعد از اینکه پیاز‌ها سرخ شد آن‌ها را در آبکش بریزید و سپس روی یک دستمال قرار دهید تا روغن آن کاملا گرفته و چیپسی شود.

۸. بهتر است پیاز داغ را در فریزر نگهداری کنید و هر موقع خواستید از آن استفاده کنید.

منبع: ایرنا زندگی

برچسب ها: پیاز، پیاز داغ، پیاز داغ مجلسی، طرز تهیه پیاز داغ مجلسی، پیاز داغ عسلی، پیاز داغ زعفرانی، پیاز داغ مجلسی خشک تعداد بازديد: 646 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز