Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:45

21
دی
نحوه درست کردن خمیر دندان زغالی در منزل

نحوه درست کردن خمیر دندان زغالی در منزل

خمیر دندان های تجاری اثرات مخربی بر روی دندان ها می گذارند. شما می توانید با به کارگیری راه کارهای ساده از اثرات مخرب آن ها جلوگیری کنید. در این مقاله می خواهیم شما را با طرز تهیه یک خمیر دندان ساده و کارآمد آشنا کنیم.

 خمیر دندان ذغالی : ما روز خود را با مسواک زدن به دندان هایمان شروع می کنیم. بسیاری از افراد به انتخاب نوع خمیر دندان خود اهمیت زیادی می دهند.

برخی از افراد خمیر دندان های سفید کننده را ترجیح می دهند، برخی دیگر طعم نعناع و عده ای هم خمیر دندان هایی که کف کنند را انتخاب می کنند.

گزینه های بسیار زیادی در بازار وجود دارد. اما آیا مطمئن هستید که خمیردندان مورد استفاده شما بی خطر است؟ ممکن است از دانستن این که بسیاری از خمیردندان ها حاوی مواد مضر هستند، شوکه شوید.

برخی از ترکیبات سمی مورد استفاده در خمیردندان های تجاری عبارتند از: تریکلوزان، سدیم لوریل سولفات، پروپیلن گلیکول، میکروبیدها و دی اتانول آمین.

فرم رو پر کن و به راحتی در 25 دقیقه لاغر شو! بدون جراحی

فرم رو پر کن و به راحتی در 25 دقیقه لاغر شو! بدون جراحی

 
فرم رو پر کن و به راحتی در 25 دقیقه لاغر شو! بدون جراحی

فرم رو پر کن و به راحتی در 25 دقیقه لاغر شو! بدون جراحی

 

همچنین، خمیردندان های تجاری با شیرین کننده های مصنوعی مانند اسپارتام طعم دار می شوند. بنابراین سوالی که پیش می آید این است که اگر خمیردندان هایی که خریداری کرده اید بی خطر نیستند، چگونه می توانید دندان های خود را تمیز و سالم نگه دارید؟

یک رژیم غذایی سالم می تواند در حفظ سلامت دهان و دندان نقش بسیار مهمی داشته باشد. شما همچنین می توانید در خانه برای خودتان خمیر دندان خانگی درست کنید. این کار ساده است و ارزان تمام می شود و مهم تر از همه این که می دانید که از مواد بی خطر استفاده می کنید.

 طرز تهیه خمیر دندان خانگی

شما می توانید خمیر دندان سفید کننده طبیعی را فقط با سه ماده تهیه کنید، زغال فعال، روغن نارگیل تصفیه نشده و پودر پوسته تخم مرغ.

این خمیردندان خانگی به مراتب کمتر از خمیردندان های تجاری ساینده هستند و به دندان یا لثه شما آسیب نمی رسانند. زغال فعال با کاهش لکه ها و پلاک روی دندان، به سفید شدن دندان کمک می کند.

در حقیقت، زغال ریز با اتصال به ترکیباتی مانند قهوه و شراب قرمز که دندان ها را لکه دار می کند، به سفید شدن آن کمک می کند.

همچنین باعث افزایش تعادل pH در دهان می شود و برای مقابله با بوی دهان بسیار موثر است. یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده این خمیردندان خانگی، پودر پوسته تخم مرغ است که به عنوان یک منبع غنی از کلسیم، به تقویت دندان شما کمک می کند.

حتی به مرور زمان دندان های شما را ترمیم خواهد کرد. آخرین ماده این خمیردندان خانگی روغن نارگیل تصفیه نشده است که برای سلامتی دهان و دندان شما بسیار مفید است.

این ماده به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک می کند و در جلوگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و التهاب لثه مفید است.

همچنین باعث کاهش حساسیت دندان نیز می شود. این کار با حمله به باکتری های مضر در دهان شما انجام می شود که به نوبه خود باعث کاهش تشکیل پلاک می شوند، این باکتری ها دلیل اصلی بسیاری از مشکلات دهان است. همچنین به سفیدتر شدن و روشن تر شدن دندان ها کمک می کند.

 

نکته مهم: اگر روی دندان های خود لمینت گذاشته اید، پیش از استفاده از این خمیردندان خانگی زغال با دندان پزشک خود مشورت کنید.

 

نحوه تهیه خمیر دندان ذغالی خانگی

چیزهایی که نیاز دارید:

  1. زغال فعال: نصف قاشق چای خوری
  2. پودر پوسته تخم مرغ: یک قاشق غذاخوری
  3. روغن نارگیل تصفیه نشده، ذوب شده: یک قاشق غذاخوری

 

مراحل تهیه خمیر دندان زغالی

1. نصف قاشق چای خوری زغال فعال را درون یک کاسه بریزید.

 

نحوه تهیه خمیر دندان زغالی خانگی

2. 1 قاشق غذاخوری پودر پوسته تخم مرغ را به آن اضافه کنید.

نحوه تهیه خمیر دندان زغالی خانگی

3. سپس 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده و تصفیه نشده را به آن اضافه کنید.

چگونه خمیر دندان خانگی بسازیم؟

4. مواد را با یک قاشق غیر فلزی مخلوط کنید تا به غلظت یک دست برسد.

ساختن خمیر دندان زغالی خانگی

5. خمیردندان خانگی شما آماده استفاده است. آن را به یک ظرف بدون منفذ منتقل کنید.

نحوه تهیه خمیر دندان زغالی خانگی

 

نحوه استفاده از خمیر دندان زغالی خانگی

با استفاده از یک قاشق کوچک مقدار کمی از خمیردندان خانگی را روی مسواک خود قرار دهید.

طبق معمول دندان های خود را مسواک بزنید و به تمام قسمت های پشتی و جلویی دندان ها به یک اندازه دقت کنید.

پس از اتمام مسواک زدن، دهان خود را کاملا با آب ولرم بشویید.

می توانید هر روز از این خمیردندان استفاده کنید.

 

نکاتی دیگر در رابطه با تهیه خمیر دندان خانگی

  • می توانید از نوارهای pH استفاده کنید تا میزان اسیدی بودن خمیردندان خود را بسنجید. خمیردندانی که pH بالاتر از 7 (خنثی) داشته باشد، بی خطر است.
  • این خمیردندان خانگی دارای جوش شیرین نیست، پس خاصیت سایندگی آن بسیار کم تر است.
  • شما می توانید زغال فعال را به شکل قرص، کپسول یا پودر خریداری کنید. اگر کپسول ها را خریداری می کنید، باید آن ها را باز کنید. اگر فرم قرص آن را تهیه کرده اید، می توانید آن را به صورت پودر درآورید.
  • پودر پوسته تخم مرغ را می توانید در منزل درست کنید.
  • همچنین می توانید کمی نمک هیمالیا را به خمیر دندان خود اضافه کنید. این نمک به از بین بردن باکتری های دهانی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های لثه کمک می کند.
  • از آن جایی که این خمیر دندان دارای بافت دانه ای جزئی است، به تجزیه بیوفیلم مواد مختلف موجود بر روی دندان های شما کمک می کند و آن ها را بدون لکه نگه می دارد.
  • شما می توانید این خمیردندان خانگی را درون کابینت نگه دارید. احتیاجی به گذاشتن در یخچال نیست.
  • این خمیردندان را می توان تا چند ماه نگه داشت.
  • در صورت خشک شدن خمیر دندان می توانید با اضافه کردن روغن نارگیل، خمیردندان خود را تازه کنید.

 

منبع: دلگرم

برچسب ها: خمیر دندان زغالی، فواید خمیر دندان زغالی، نحوه درست کردن خمیر دندان زغالی، خمیر دندان خانگی تعداد بازديد: 578 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز