Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:25

15
شهریور
روش های ساده برای از بین بردن لکه سس قرمز و کچاپ

روش های ساده برای از بین بردن لکه سس قرمز و کچاپ

از بین بردن لکه سس قرمز و کچاپ می‌تواند کار دشواری باشد. به یاد داشته باشید تا زمانی که لکه کاملا از بین نرفته است، نباید آن را در خشک کن بیاندازید.

 امروزه ما در بیشتر غذا‌های فست فودی از سس گوجه فرنگی و سس کچاپ استفاده می‌کنیم. شاید برای شما هم پیش آمده است که هنگام خوردن فست فود، سس آن بر روی لباستان ریخته باشد. برای پاک کردن لکه سس قرمز و دیگر لکه‌ها بهتر است همیشه سریع عمل کرده و قبل از خشک شدن لکه، اقدام به پاک کردن آن کنید. در این مقاله با مراحل از بین بردن لکه سس قرمز و کچاپ در خانه بیشتر آشنا خواهیم شد.
 

مراحل از بین بردن لکه سس قرمز و کچاپ از روی لباس

قبل از شروع کار، اگر لکه حاوی روغن است مانند سس پاستا یا سس گوجه فرنگی، ابتدا از مقداری مواد شوینده ملایم برای از بین بردن قسمت روغنی استفاده کنید.
 
مواد مورد نیاز:
آب سرد
مواد شوینده مایع مخصوص لباسشویی یا مایع ظرفشویی ملایم
لکه‌بر (اختیاری)
سرکه سفید (اختیاری)
هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه (اختیاری)
آب لیمو (اختیاری، تنها برای لباس‌های سفید)


۱. پاک کردن سس گوجه فرنگی اضافه

ابتدا تا جایی که می‌توانید اضافه سس گوجه فرنگی را از روی پارچه پاک کنید. می‌توانید از یک قاشق یا کارد صبحانه کمک بگیرید. این وسایل به لباس آسیب نمی‌رسانند.


۲. استفاده از آب سرد

هرچه سریع تر، لکه را از پشت لباس، زیر آب سرد بگیرید. این کار را از جلوی لکه انجام ندهید، زیرا لکه بیشتر به خورد پارچه می‌رود. به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، لکه را زیر آب سرد بگیرید.


۳. استفاده از مایع لباسشویی یا مایع ظرفشویی

مقداری مایع لباسشویی یا مایع ظرفشویی را به آرامی و با حرکات دایره‌ای شکل روی لکه بمالید. بگذارید این مواد به مدت ۱۰ دقیقه روی لکه باقی بمانند.


۴. استفاده بیشتر از مایع لباسشویی یا مایع ظرفشویی

اگر لکه هنوز از بین نرفته است، از مایع لباسشویی یا مایع ظرفشویی بیشتری به همراه یک ماده سفید کننده ملایم مانند هیدروژن پراکسید یا سرکه سفید استفاده کنید تا لکه کاملا از بین برود. برای پارچه‌های سفید می‌توانید از آب لیمو استفاده کنید. سپس لباس را خوب بشویید.   
لباس را در نور نگه دارید تا کاملا مطمئن شوید لکه از بین رفته است. اگر لکه از بین نرفت، از ژل یا اسپری لکه‌بر استفاده کرده و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بر روی لباس باقی بماند.
 
از بین بردن لکه سس قرمز و کچاپ
 

۵. استفاده از ماشین لباسشویی و خشک کن

زمانی که لکه کاملا از بین رفت، می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی انداخته و مانند همیشه بشویید.
 

کلام آخر

پاک نکردن لکه گوجه فرنگی و کچاپ می‌تواند بوی زننده و تندی ایجاد کند. هرچند از بین بردن لکه سس قرمز و کچاپ می‌تواند کار دشواری باشد. گوجه فرنگی حاوی تانن‌هایی است که پارچه‌ها را به راحتی لک می‌کنند. به یاد داشته باشید تا زمانی که لکه را کاملا از بین نبرده اید، لباس را در خشک‌کن نیاندازید. گرما می‌تواند باعث تثبیت لکه شود.
برچسب ها: سس قرمز، شست وشوی لباس، پاک کردن لک سس قرمز، لک سس کچاپ تعداد بازديد: 295 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز