Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 08:13

20
اسفند
فوت و فن خانه‌داری (2)

فوت و فن خانه‌داری (2)

با دستمال كاغذی كمی‌ آب لیمو را روی شیشه می‌كشیم و لكه‌ها را پاك می‌كنیم، سپس با كاغذ روزنامه آن را خشك كرده، شفاف می‌كنیم. خراش كوچك روی شیشه را می‌توان با گذاشتن مقدار كمی‌خمیردندان روی آن برای مدتی برطرف كرد.

تمیز كردن میز شیشه‌ای

با دستمال كاغذی كمی‌ آب لیمو را روی شیشه می‌كشیم و لكه‌ها را پاك می‌كنیم، سپس با كاغذ روزنامه آن را خشك كرده، شفاف می‌كنیم. خراش كوچك روی شیشه را می‌توان با گذاشتن مقدار كمی‌خمیردندان روی آن برای مدتی برطرف كرد.

تمیز كردن سردوشی

زمانی كه سوراخ‌های دوش گرفته و با رسوب مواد معدنی بسته شده است. برای از بین بردن این رسوبات و براق شدن دوش راه‌حل مناسبی وجود دارد. برای افزایش طول عمر سردوشی‌ها به سوراخ‌های سر دوش نگاه كنید. در صورت مسدود بودن، ابتدا از یك خلال‌دندان برای بیرون آوردن رسوبات تا جای ممكن استفاده كنید.

برای تمیزتر شدن، آن را داخل سركه فرو ببرید. همچنین برای این منظور، سردوشی را از سایر قسمت‌ها جدا كنید و آن را داخل یك ظرف یا سطل عمیق حاوی سركه بگذارید.

در صورتی كه جدا كردن سردوشی برایتان سخت است، از یك كیسه نایلون ضخیم حاوی سركه سفید استفاده كنید. داخل كیسه به ‌قدری سركه بریزید تا سر دوشی كاملا داخل آن فرو رود. سر كیسه را با بند یا طناب برای چند ساعت محكم ببندید. بگذارید دوش یك روز یا یك شب تمام داخل نایلون باقی بماند. این مدت باعث می‌شود سركه رسوبات را حل كند، سوراخ‌ها باز شده و آب با فشار بیش‌تری عبور كند.كیسه را از دوش جدا كنید و از حداكثر فشار آب استفاده كنید.

پخت برنج برای خانم‌های كارمند

خانم‌هایی كه بیرون ازخانه كار می‌كنند و وقتی ظهر به خانه می‌آیند، فرصت پختن برنج را ندارند، و یا این كه دوست ندارند از شب قبل برنج آماده كنند،می‌توانند از این روش كمك بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبكش كنید، البته كمی‌آن را خشك بردارید، سپس ته دیگ برنج را آماده كرده و برنج را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را داخل یخچال قرار دهید، ظهر برنج را كمی‌آب و روغن دهید و آن را دم كنید حالا تا سالاد را آماده كنید، برنج هم دم كشیده است.

برای خوشمزه‌تر شدن شیر برنج

اگر می‌خواهید شیر برنج شما خوشمزه‌تر شود، برنج را با شیر خیس كنید. این كار باعث می‌شود كه شیر برنج شما خوشمزه‌تر شود.

 

 

برای خواندن بخش اول -فوت و فن خانه‌داری- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تمیز کردن خانه، نکات خانه تکانی، نکات پخت برنج، تمیز كردن میز، تمیز كردن سردوشی، شیر برنج تعداد بازديد: 872 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز