Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 09:23

18
اردیبهشت
راز براق کردن طلا و جواهرات

راز براق کردن طلا و جواهرات

در مورد جواهرات باید در آب داغ پودر صابون بریزید و رویش چند قطره آمونیاك اضافه كنید.

 تحریریه زندگی آنلاین :  زیورآلات طلائی را نیز باید گاه و بی‌گاه تمیز كنید. برای این منظور در مقداری آب كمی مایع ظرفشوئی ریخته و به هم بزنید و روی اجاق گرم كنید. وسایل طلائی را درون آب قرار دهید و با مسواك برس بزنید. سپس با آب داغ بشوئید و خشك كنید و با جیر جلا دهید. در مورد جواهرات نیز باید در آب داغ پودر صابون بریزید و رویش چند قطره آمونیاك اضافه كنید.

جواهرات را درون آن قرار دهید و برس نرم و ظریفی به آن بزنید. این كار را با ملایمت تمام انجام دهید تا احیانا جواهرات از جای خود كنده نشوند. آن‌گاه با آب گرم نیم‌گرم آنها را خوب بشوئید و خشك كنید. سپس در الكل فرو برید، تا اگر احیانا چركی روی آن مانده است، به كلی زایل شود. 

بیشتربخوانید:

16 روش خانگی برق انداختن زیورآلات نقره

 

 



گل‌های مصنوعی

گل‌های مصنوعی ابتدا لطف و زیبائی خاصی دارند، ولی معمولا كمتر كسی به فكر گردگیری و شست‌وشوی آنها می‌افتد. به این جهت به مرور زمان نه تنها طراوت خود را از دست می‌دهند، بلكه نمایانگر بی‌توجهی شما به نظافت خانه و وسایل آن می‌شوند. روی این اصل توصیه می‌كنیم كه گاهگاهی گل‌‌های مصنوعی را نیز بشوئید.

روش كار چنین است: در یك سطل بزرگ آب نیم‌گرم پر كنید و كمی مایع ظرفشوئی به آن اضافه نمائید و به هم بزنید. حال گل‌های مصنوعی را به طور وارونه در آن فرو برید و به آرامی تكان دهید. سپس بیرون بیاورید و در سطل دیگری كه فقط محتوی آب نیم‌گرم است، فرو برید و جا به جا كنید. آنگاه به طور معكوس آویزان كنید تا آب آنها آرام‌آرام پائین بریزد و پس از خشك شدن كامل، سر جایشان در گلدان قرار دهید.

شمع و شمعدان

گرد و عباری كه روی شمع را می‌پوشاند، بعد از مدتی آن را خاكستری رنگ می‌كند. برای پاك كردن آن، شمع را در آب سرد و صابون فرو برده و سپس با آب سرد بشوئید و بعد با یك پارچه‌ی نرم، خشك كرده و با یك قلم‌موی نرم روی آن الكل بمالید. اگر شمع بزرگ است و در شمعدان جا نمی‌گیرد، كافی است ته آن را در آب گرم نرم كنید و یا در شعله‌ی آتش آب كرده و در شمعدان بگذارید.

در مورد شمعدان نیز اگر موم كهنه دور آن را فرا گرفته است شمعدان را زیر شیر آب گرم بگیرید تا نرم شود. سپس دور انگشت خود پارچه‌ی نرمی پیچیده و به آرامی با فشار انگشت موم را جدا كنید. هرگز از كارد حتی چوبی برای پاك كردن آنها استفاده نكنید. شمعدان‌های كریستال نفیس را در آب نیم‌گرم و صابون بشوئید و آنگاه با پنبه صیقل دهید.
 

برچسب ها: جواهرات، طلا، نقره، تمیز کردن جواهرات، تمیز کردن گل های مصنوعی، تمیز کردن شمع، تمیز کردن شمعدان، نکته های خانه داری تعداد بازديد: 1641 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز