Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:42

28
اسفند
چگونه خانه مان را برای فصل سرما آماده کنیم؟

چگونه خانه مان را برای فصل سرما آماده کنیم؟

با نزدیک شدن به فصل زمستان، وقت آن می رسد که خانه خود را برای این فصل آرام و البته سرد، آماده کنیم، از تغییر دکوراسیون و وسایل خانه گرفته تا تمامی نکاتی که باید در فصل زمستان در دکوراسیون زمستانی خانه

تحریریه زندگی آنلاین : با نزدیک شدن به فصل زمستان، وقت آن می رسد که خانه خود را برای این فصل آرام و البته سرد، آماده کنیم، از تغییر دکوراسیون و وسایل خانه گرفته تا تمامی نکاتی که باید در فصل زمستان در دکوراسیون زمستانی خانه خود رعایت کنیم. به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به طور کامل به موضوع دکوراسیون زمستانی بپردازیم و شما را با حال و هوای زمستانی خانه آشنا کنیم.

 بیشتربخوانید:

تغییر دکوراسیون خانه برای زمستان

 

 

 

رنگ آمیزی دیوار در دکوراسیون زمستانی

اگر تصمیم دارید که با آمدن فصل زمستان، یک تغییر بزرگ و برجسته در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید می توانید به سراغ رنگ آمیزی دیوار منزلتان بروید. برای این کار هم لازم نیست که تمامی دیوارها را رنگ کنید و دردسرهای رنگ آمیزی دیوارهای خانه را به جان بخرید. تنها کافی است که یک دیوار را انتخاب کنید و آن را خودتان به راحتی رنگ آمیزی کنید. رنگ کردن یک دیوار تکی در دکوراسیون منزل شما چند ویژگی مهم دارد. برای مثال می تواند به دیوار منزل شما عمق ببخشد و در نتیجه، آن را بزرگ تر و عمیق تر نشان دهد. در کنار این نیز به شما کمک می کند که یک دیوار منزل خود را به عنوان نقطه کانونی مشخص کنید. حالا که به دنبال یک دکوراسیون زمستانی هستید باید به سراغ رنگ های سرد و یا خنثی بروید و دکوراسیون منزل خود را با فصل سرما همراه کنید.

 

شال مبل در دکوراسیون زمستانی

یکی از راحت ترین  در عین حال موثرترین کارها برای زمستانی کردن دکوراسیون خانه، استفاده از شال مبل است. امروزه شال مبل هایی که در بازار هستند تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند و در نتیجه قطعا می توانید محصول مورد نظر خود را پیدا کنید. برای این کار هم در وهله اول بهتر است که به سراغ رنگ های سرد و خنثی و یا رنگ سفید بروید و شال های بافتنی، کرک و یا هر جنس گرم و پشمی دیگری را انتخاب کنید.

 بیشتربخوانید:

زمستان گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

 

 

 

تابلوی گچی در زمستان

یکی از راه های ارزان قیمت و همین طور جذابی که می توانید برای زمستانی شدن دکوراسیون منزلتان پیش بگیرید استفاده از تابلوی گچی است. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید این تابلو می تواند فضای بسیار خوبی برای نوشتن عبارات و جملات زمستانی باشد و به واسطه متریال گچ، حس و حال زمستان را برای شما تداعی کند. شما می توانید برای زیبایی بیشتر این فضا، مانند این تصویر، اطراف تابلوی گچی خود را نیز با وسایل زمستانی تزئین کنید و در نهایت نیز به یک دکوراسیون زمستانی کاملا خلاقانه دست یابید.

 

چیدمان زمستانی

برای ایجاد دکوراسیون زمستانی و دمیدن روح و تم زمستانی به خانه خود نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد و خرید دکور گران ‌قیمت نیست. یکی از روش‌های ایجاد تم زمستانی خانه، تغییر چیدمان و تبدیل آن به چیدمان زمستانی است. چنانچه در منزل خود دارای شومینه هستید، در زمستان بهتر است برای هرچه بهتر شدن چیدمان زمستانی خود یک منطقه نشیمن در جلوی شومینه ایجاد کنید. یک مبل راحتی یا مجموعه‌ای از صندلی راحت و یک میز قهوه‌ای بیاورید و همه ‌چیز را در روبروی شومینه تنظیم کنید.

شمع‌های پرتقالی روی میز قهوه، فضایی عاشقانه را برایتان تداعی می‌کند. برای چیدمان گرم در فضای سرد زمستان بهتر است از مبلمان با رنگ‌های تیره و گرم استفاده کنید. نیاز به تعویض مبلمان ندارید می‌توانید با استفاده از رومیزی‌های قرمز، سماقی، زرشکی یا قهوه‌ای روی میزهای رنگ روشن خود آن‌ها را گرم‌تر از قبل کنید.

شمع‌های پررنگ مانند نارنجی، قرمز، زرشکی و… در بالای شومینه و روی میزها نیز کمک بزرگی به ایجاد تم زمستانی می‌کنند. در چیدمان زمستانی همه‌چیز به سمت گرما و چیدمان گرم خلاصه می‌شود. اگر در خانه خود شومینه ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید از شمع‌ها برای خلق چیدمان گرم و عاشقانه در فضای خانه استفاده کنید. شمع‌ها را به ‌عنوان رومیزی مرکزی برای میز ناهارخوری یا هر جای دیگری در خانه استفاده کنید.

استفاده از خوشبوکننده‌ها و عودهای دارچین، وانیل و دیگر عطرهای زیبا را برای ایجاد فضایی گرم در خانه نیز بسیار مؤثر است. شما حتی می‌توانید دیوارهای رنگ روشن و سرد خود را با تابلوهای گرم و پررنگ زینت ببخشید. یا حتی با استفاده از بکدراپ‌های رنگی قسمتی از آن را بپوشانید. در چیدمان زمستانی فرش را به تمام قسمت‌های خانه اضافه کنید. لذت بردن از راه رفتن از کف‌پوش‌های سرد و به سمت گرمای فرش را به خود و افراد خانواده هدیه دهید.

بهترین رنگ فرش در زمستان انتخاب آن از میان رنگ‌های گرم به‌جای رنگ‌های خنثی است. چیدمان زمستانی خانه را طوری تغییر دهید که نور کافی از پنجره‌ها به داخل خانه وارد شود. اگر کمد یا میزی راه نور جلوی پنجره را سد کرده با تغییر دکوراسیون زمستانی می‌توانید بیشترین نور را به داخل خانه داشته باشید. پرده‌ها را از نوع متحرک انتخاب کنید تا در طول روز از نور خورشید بیشترین بهره را ببرید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون زمستانی

 

 

 

کوسن زمستانی خانه

کوسن ها از آن دسته وسایلی هستند با وجود هزینه کمی که دارند همیشه می توانند در تغییرات دکوراسیونی منزلتان به کمکتان بیایند. طبیعتا در طراحی دکوراسیون زمستانی تان نیز می توانید روی کوسن مبلمان خود حساب کنید. برای این کار، در وهله اول انتخاب کوسن هایی با طرح های زمستانه می تواند انتخاب خیلی خوبی به حساب آید. اما در کنار این نیز استفاده از کوسن های نمدی، پشمی و بافتنی هم ایده بسیار خوبی است.  طرح‌های گل‌دار، چهارخانه، راه‌راه و انواع طرح‌ها وجود دارند و بر اساس چیدمان رنگ‌هایمان آنها را انتخاب می‌کنیم. نکته‌ای که حائز اهمیت است جنس پرده‌ها و کوسن‌هاست که با توجه به فصل انتخاب می‌شوند. در فصل‌های سرد سال، کوسن‌هایی با جنس کاموا و پارچه‌هایی ضخیم مناسب خواهند بود. بافت پارچه‌هایی که در این فصل انتخاب می‌شوند معمولاً گرمابخش است و حال و هوای خانه‌هایتان را زمستانی می‌کند. هم‌چنین با تغییر فصل با تعویض رویه‌های آنها می‌توانید دکوراسیونتان را با فصل همراه کنید.

 

تزئینات زمستانی در منزل

پیشنهاد دیگری که برایتان داریم این است که براز داشتن یک دکوراسیون زمستانی جمع و جور از وسایل تزئینی و اکسسوری های مقرون به صرفه و ساده ای استفاده کنید. برای این کار هم باید به خلاقیت و سلیقه خود تکیه کنید. همان طور که در این تصویر می بینید داشتن یک سینی تزئنی و چیدمان وسایل و اکسسوری های زمستانی بر روی آن، حس و حال خانه تان را کاملا با این فصل سرد همراه می کند. برای این کار می توانید به سراغ وسایل مختلفی بروید که از شاخه های درخت کاج گرفته تا شمع های سفید رنگ و خیلی دیگر از وسایل همه و همه و می توانند در عین حال که هزینه و دردسر بسیار کمی دارند، فضای خانه شما را زمستانی کنند. در کنار این نیز استفاده از وسایل تزئینی بافتنی در گوشه و کنار خانه هم می تواند احساس فصل زمستان را در خانه تان تداعی کرده و محیط گرم و دنجی را در منزل شما اینجاد کند.

برچسب ها: دکوراسیون، کوسن، دکوراسیون داخلی، چیدمان منزل، طراحی داخلی، کاغذ دیواری، شومینه، فنگ شویی، فرش، دکوراسیون زمستانی، اکسسوری، شال مبل، رنگ های سرد تعداد بازديد: 149 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز