Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:31

30
تیر
تأثیر شگفت‌انگیز رنگ آبی در دکوراسیون

تأثیر شگفت‌انگیز رنگ آبی در دکوراسیون

اگر فردی هستید که علاقه بسیاری به رنگ آبی دارید و تمام خانه‌تان از این رنگ سرشار ساخته‌اید و حسابی از آرامش و جو خنکی محیط اطرافتان لذت می‌برید باید بگویم هنوز از لایه‌های پنهان این آبی دوست داشتنی با خبر نیستید!

ملیحه احمدبیگی : طراح و مبتکر طب دکوراسیون

@maliheahmadbeigi

 

 

تحریریه زندگی آنلاین : اگر فردی هستید که علاقه بسیاری به رنگ آبی دارید و تمام خانه‌تان از این رنگ سرشار ساخته‌اید و حسابی از آرامش و جو خنکی محیط اطرافتان لذت می‌برید باید بگویم هنوز از لایه‌های پنهان این آبی دوست داشتنی با خبر نیستید!!! رنگ آبی به دلیل موج پایینی که دارد در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد و همین امر سبب می‌گردد علاوه بر تاثیرات مثبت و خاصش وقتی با حجم افراطی در دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد اثرات منفی‌اش کم کم نمایان می‌شود.

 

موج پایین رنگ آبی آرامش درونی را به‌طور نامحسوس در بدن ایجاد می‌کند آنقدر که توانایی پایین آوردن تعداد ضربان قلب از هیجان، استرس و اضطراب را داراست... به همین دلیل اتاق‌های ضبط برنامه در استودیوهای رادیو همچنین بخش‌های مربوط به بیماران قلبی در بیمارستان‌ها به‌عنوان رنگ زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بیشتر بخوانید:

با قدرت رنگ ها در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید!

رنگ قرمز در دکوراسیون جادو می کند!

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب زن و شوهر

 

 

یکی از راه حل‌های مفید و مؤثر در رژیم‌های غذایی و پایین آمدن وزن استفاده از ظروف غذا به رنگ آبی است زیرا این رنگ توانایی خاصی در کنترل اشتهای کاذب در پرخوری‌ها و ریزه‌خواری‌ها دارد. پس از دریافت موج رنگ آبی از طریق چشم‌ها مغز عملکردهای هیجانی را از جمله اشتهای کاذب را بهتر شناسایی می‌کند و فرمان‌های لازم را برای افزایش اراده در تصمیم‌گیری‌های غذایی به فرد می‌دهد تا بتواند پرخوری‌های مضر را متوقف نماید. البته هنگامی‌که این طیف رنگ بی‌محابا در دکوراسیون خانه‌تان نقش بندد در طولانی‌مدت می‌تواند نشاط و انگیزه شما را کاهش و عوارضی همچون کرختی، بی‌حوصلگی، خواب‌آلودگی مدام، بی‌اشتهایی و درنهایت انزواطلبی را در شما ایجاد نماید. نکته مهم اینجاست که شما به هیچ عنوان نباید به‌صورت یک‌دفعه به تغییر و اصلاح دکوراسیون خانه‌تان اقدام بورزید بلکه باید قدم به قدم و با دانش و آگاهی دقیق آن را انجام دهید زیرا ممکن است با یک خطای رنگی اوضاعی بدتر از قبل را به وجود آورید.

 

نقش رنگ‌های خنثی در دکوراسیون

ابتدا از رنگ‌های خنثی همچون سفید، استخوانی، شیری و طوسی در تعویض رنگ بعضی از المان‌های خانه یک مورد را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید نمی‌توانید مثل یک جعبه مدادرنگی از همه رنگ‌های خنثی انتخاب و بکار ببرید، بلکه باید یک رنگ خنثی را مدنظر قرار دهید.

 بیشتربخوانید:

تکنیک های استفاده از رنگ سرد در دکوراسیون

 

 

 

 من برای شما مثال رنگ سفید را در این تعادل رنگی به کار می‌برم:

حریر پرده، کوسن‌های مبلمان، گلدان‌های بزرگ و سفید قدم‌های کوچک اما مؤثر مأموریت شماست. قدم بعدی و بسیار مهم شما استفاده از یک رنگ گرم در خانه است. درست است که طیف رنگ‌های گرم بسیار متنوع است اما نه با هر درجه تندی و پر رنگ بودن، هرچه انتخاب شما ملایم‌تر باشد تضاد رنگی‌تان در دکوراسیون کمتر به چشم می‌آید. فرش با زمینه رنگ‌های گرم و رنگ‌های بهاری گزینه مناسبی برای این امر است. همان‌طور که می‌دانید طرح و نقش فرش‌ها امروزه پاسخگوی هر سلیقه‌ای می‌باشد بنابراین باحوصله و احتیاط بیشتر انتخاب‌هایتان را بررسی نمایید به‌طور مثال ...

اگر بتوانید رنگ‌هایی همانند صورتی، گلبهی، سبز و زرد را در نقوش فرش‌ها بیابید انتخابی شجاعانه را در پیش خواهید داشت.

 

تاثیرات مثبت و منفی رنگ آبی

پس از خریداری فرش باید خود را برای ساخت زنجیره رنگی بر اساس طرح و رنگ فرش آماده سازید:

1- چند رنگ را انتخاب و بر اساس آنها کوسن بدوزید.

2- پس از آماده‌سازی آن کوسن‌های رنگی را در مبلمان‌های 2 و 3 نفره به‌صورت یکی در میان بین کوسن‌های سفید و برای مبل‌های تکی همراه با یک کوسن سفید قرار دهید.

3- تزئینی‌های کوچک همانند گلدان‌ها و مجسمه‌های بلوری رنگی گزینه بعدی شماست.

4- قرار دادن گلدان‌های سفالی با لعاب‌های رنگی بین گلدان‌های سفید زیبایی زنجیره‌تان را دوچندان می‌کند

5- رنگ‌آمیزی دیوارها به رنگ خنثی‌ای که در ابتدا انتخاب نموده‌اید کار را تمام خواهد کرد.

  بیشتر بخوانید:

چند ایده عالی برای یک دکوراسیون کم هزینه بهاری

 

 

 

برچسب ها: دکوراسیون، رنگ، آرامش، فنگ شویی، انرژی مثبت، رنگ آبی، ملیحه احمدبیگی تعداد بازديد: 243 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز