Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:49

16
خرداد
۱۳ ایده‌ برای چیدمان آشپزخانه

۱۳ ایده‌ برای چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه‌ی یو (U) شکل یک چیدمان متداول است که شامل کابینت، میز و وسایل داخلی در سه طرف فضا می‌شود. ضلع چهارم معمولا فضای باز، درب ورودی یا بازشو است. در فضاهای بزرگ‌تر با عرض کافی، آشپزخانه‌های U

مترجم : فرگل سلحشور

 

تحریریه زندگی آنلاین : آشپزخانه‌ی یو (U) شکل یک چیدمان متداول است که شامل کابینت، میز و وسایل داخلی در سه طرف فضا می‌شود. ضلع چهارم معمولا فضای باز، درب ورودی یا بازشو است. در فضاهای بزرگ‌تر با عرض کافی، آشپزخانه‌های U شکل اغلب با یک جزیره‌ یا صندلی مستقل تجهیز می‌شوند. در فضاهای کوچک‌تر، یک شبه ‌جزیره ممکن است به یک طرف وصل شود تا فضای بیشتری برای نشستن و پیشخوان را فراهم کند و در عین حال فضای خالی برای حرکت به داخل و خارج از آشپزخانه باقی بماند. اگر آشپزخانه‌ی شما یو شکل است، در ادامه‌ی این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید، به شما ایده‌های شیک و جذابی را برای چیدمان این نوع آشپزخانه خواهیم گفت.

بیشتربخوانید:

کابینت های چوبی را با این روش تمیز کنید

 

 

 

 

میز ناهارخوری مرکزی قرار دهید

اگر آشپزخانه‌ی U شکل شما به اندازه کافی بزرگ است، می‌توانید یک جزیره‌ی آشپزخانه ایجاد کنید. برخی افراد میز و صندلی‌های ناهارخوری را راحت‌تر از صندلی‌های اطراف جزیره می‌دانند. بنابراین اگر آشپزخانه‌ی شما فضای کافی برای پیشخوان و فضای ذخیره‌ سازی در اطراف و عمق یا عرض کافی در مرکز برای اضافه کردن فضای نشیمن دارد، می‌توانید یک میز ناهارخوری مرکزی در آشپزخانه قرار دهید اما توجه داشته باشید که فضای کافی برای گردش و جریان در اطراف میز باقی بگذارید.

 

با رنگ‌آمیزی به فضا عمق ببخشید

برای اینکه آشپزخانه U شکل شما بیش از حد حالت جعبه‌ای و محصور شده نداشته باشد، با رنگ تیره روی دیوار دور یا پایه‌ی جزیره‌ی آشپزخانه، به فضا کمی عمق اضافه کنید. این کار به ایجاد یک نقطه‌ی کانونی و تعریف فضا نیز کمک می‌کند.

 بیشتربخوانید:

کابینت های ام دی اف را چگونه تمیز کنیم؟

 

 

 

 

برای نورپردازی فضا، چراغ‌های‌ آویزی را در نظر بگیرید

یک آشپزخانه‌ی بزرگ یو شکل ممکن است احساس سردرگمی ایجاد کند. نصب کردن چراغ‌های آویزی در بالای جزیره یا میز ناهارخوری در وسط اتاق، به مشخص کردن قسمت نشیمن کمک می‌کند، مقداری از فضای خالی عمودی را پر می‌کند و باعث می‌شود آشپزخانه برای گذراندن وقت در آن حس بهتر و راحت‌تری ایجاد کند.

 

یک نقطه‌ی کانونی ایجاد کنید

در یک آشپزخانه‌ی U شکل با اضلاع مساوی، با ایجاد یک نقطه‌ی کانونی روی دیوار یا پوشاندن دیوار بالای اجاق گاز با تخته سنگ‌های برجسته، کاشی‌ کاری چشمگیر یا یک اثر هنری در مقیاس بزرگ، به فضای خود کمی رنگ و شخصیت خواهید بخشید.

 

از قفسه‌های باز استفاده کنید

یکی از راه‌های جلوگیری از ایجاد احساس تنگنا در آشپزخانه U شکل، اضافه کردن قفسه‌های باز یا شناور به دیوارها به جای کابینت‌هاست. مطمئن شوید که فضای ذخیره‌‌سازی باز را با سازماندهی مناسب، منظم نگه می‌دارید و فرصت دکور کردن قفسه‌ها را برای اضافه کردن شیشه‌های رنگارنگ، اکسسوری‌ها، آثار هنری یا دیگر عناصر دکوری از دست ندهید تا آشپزخانه‌ی خود را دل‌نشین و جذاب طراحی کنید.

 

از طرح‌های ترکیبی استفاده کنید

با ترکیب کردن کابینت‌های تیره و روشن یا ترکیب متریال‌هایی مانند فلزات یا ترکیبی از روکش‌های براق و مات و همچنین ترکیب بافت‌های مختلف، جذابیت آشپزخانه‌ی خود را دوچندان کنید.

 بیشتربخوانید:

تغییر رنگ آشپزخانه؛ پیشنهادی که شما را وسوسه می‌کند!

 

 

 

از میز گرد استفاده کنید

یک آشپزخانه‌ی یو شکل با فضای داخلی منظم و یکپارچه، می‌تواند ظاهری مینیمالیستی و مدرن داشته باشد و در حالی که بسیاری از مردم انتخاب می‌کنند که یک جزیره یا میز مربع یا مستطیل را به مرکز یک آشپزخانه بزرگ U شکل اضافه کنند، یکی از راه‌های افزایش جذابیت بصری، شکستن تمام آن خطوط مستقیم و افزایش جریان با اضافه کردن یک میز گرد است.

 

از پالت رنگی مونوکروم استفاده کنید

آشپزخانه‌های U شکل با اضلاع بلند می‌توانند با کابینت‌ها و وسایلی که هر سه دیوار را پوشانده‌اند، حس آشفتگی و بی‌نظمی را به‌وجود آورند. با یک پالت رنگی کاملا سفید، شلوغی بصری را به حداقل می‌رساند. وسایلی مانند یخچال را به‌صورت توکار قرار دهید تا با کابینت مطابقت داشته باشد و برای افزودن کنتراست می‌توانید کارهایی مانند استفاده از کفپوش چوبی، جزیره‌ی آشپزخانه یا اضافه کردن میز و صندلی را بگنجانید.

 

از فضاهای باز و بسته استفاده کنید

در یک آشپزخانه‌ی U شکل با کابینت‌هایی که از کف تا سقف روی دیوارها که فضای عمودی را به حداکثر می‌رسانند، می‌توانید به‌هم ریختگی بصری را کاهش دهید. ترکیبی از قفسه‌های باز و بسته فضا را جذاب‌تر جلوه می‌دهد و به شما فرصتی می‌دهد تا اشیایی را که می‌خواهید دیده شوند، برجسته‌تر کنید و به‌هم ریختگی را پشت درهای کابینت پنهان کنید.

 

یک شبه‌ جزیره ایجاد کنید

اگر آشپزخانه‌ای U شکل دارید که باریک است، می‌توانید یک شبه‌ جزیره‌ی توکار داشته باشید. از یکی از پیشخوان‌ها استفاده کنید و سعی کنید به‌هم ریختگی را با قرار دادن وسایل زیر پیشخوان به حداقل برسانید و سطح را برای غذاخوری و آماده‌سازی غذاها تمیز و مرتب باقی بگذارید.

 بیشتربخوانید:

9اشتباه دردسرساز در دکوراسیون آشپزخانه

 

 

 

مقداری فضای منفی باقی بگذارید

به‌هم ریختگی بصری را در آشپزخانه‌ی یو شکل می‌توان با کابینت‌های داخلی فراوان و قفسه‌های باز برای نمایش اشیاء تزئینی یا وسایل روزمره در خانه کاهش داد. اما تا جایی که ممکن است، مطمئن شوید که مقداری از فضای دیوار، به خصوص فضای اطراف پنجره‌ها را آزاد و خالی باقی بگذارید. باقی گذاشتن مقداری فضای منفی به طراحی اجازه می‌دهد تا نفس بکشد و در فضا حس مطلوب‌تری را منتقل کند.

 

به نیمکت به جای صندلی فکر کنید

در یک آشپزخانه‌ی بزرگ و عریض U شکل، اضافه کردن یک نیمکت چسبیده به دورترین نقطه‌ی آشپزخانه و همراه کردن آن با یک میز و صندلی، از به‌هم ریختگی بصری کاسته می‌شود زیرا علاوه بر اینکه موجب کمتر استفاده شدن تعداد صندلی‌ها می‌شود، ظاهری متفاوت از میز و صندلی‌های معمول را به فضای آشپزخانه‌ی شما می‌بخشد.

 

از فرش استفاده کنید

در یک آشپزخانه‌ی باریک U شکل، اضافه کردن قالیچه‌های کوچک برای تعریف فضا می‌تواند کمک کند که فضای آشپزخانه‌ی شما کمتر شبیه به یک راهروی باریک به نظر برسد.

 

کلام آخر

آشپزخانه‌ی یو (U) شکل ممکن است احساسات مختلفی را در فضا جریان دهد. ممکن است بسیار باریک باشد و حس راهرو یا تنگی فضا را منتقل کند یا بسیار بزرگ باشد و حس یک فضای محصور شده را ایجاد کند و… هدف از طراحی صحیح و اصولی این نوع از آشپزخانه، از بین بردن احساسات منفی شکل گرفته در فضا و تغییر آن به حسی مطلوب و دل‌نشین است. پس خوب به بررسی آشپزخانه‌ی خود بپردازید و ببینید که کدام یک از موارد گفته شده برای چیدمان آشپزخانه‌ی شما مناسب است.

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی، تزیینات، نورپردازی، کابینت، میزناهارخوری تعداد بازديد: 254 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز