Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:57

13
اردیبهشت
جان تازه به خانه‌هایتان ببخشید

جان تازه به خانه‌هایتان ببخشید

تابه‌حال به خانه‌ی کم اثاثیه اندیشیده‌اید؟ آن‌قدر که بشود با انگشتان دست لوازم و اثاثیه داخل آن را شمرد! کمی تصور کنید.

ملیحه احمدبیگی - طراح و مبتکر طب دکوراسیون

 

تحریریه زندگی آنلاین : تابه‌حال به خانه‌ی کم اثاثیه اندیشیده‌اید؟ آن‌قدر که بشود با انگشتان دست لوازم و اثاثیه داخل آن را شمرد! کمی تصور کنید.

 

1- خانه خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی که هست به نظر می‌آید.

2- احساس سبکی می‌کنید و چقدر نفس کشیدن در این محیط لذت‌بخش است.

3- دیگر از گردگیری روزانه آن همه وسایل خبری نیست.

 4- و انگار با حذف هر یک از لوازم‌های بلااستفاده از دکوراسیونتان بهای خرید زمان را به دست آورده‌اید نه‌تنها برای نظافت خانه زمان کم نمی‌آورید بلکه برای گذراندن مابقی روز می‌بایست فکری کنید و به فراگیری هنر یا ورزش حرفه‌ای اقدام نمایید.

5- چون قانون دکوراسیون تغییر کرده دیگر نیازی به خریدهای نامتعارف و بی‌فایده نیست زیرا درست است که اثاثیه و لوازم‌ها کمترند ولی بسیار لوکس و شیک‌تر هستند.

6- کودکان در دل دعاگویتان هستند زیرا وسعت بیشتری برای بازی و بازی گوشی دارند.

7- انشا الله که هیچ‌گاه رخ ندهد اما هنگام زلزله نیز کمترین آسیب را می‌بینند برای آنکه قاتلینی چون اثاثیه تیز، شکستنی و سنگین در منزلتان وجود ندارد که موجب آسیب‌دیدگی گردد

8- هنگام اثاث‌کشی‌های سالیانه کمترین زحمت ممکنه و کمترین هزینه تصور شده را متحمل می‌شوید و به یادآوردن اینکه مستأجر هستید کمتر شما را آزار می‌دهد چراکه به راحتی خوردن یک لیوان آب می‌توانید نقل‌مکان کنید.

 بیشتربخوانید:

فنگ شویی در اتاق خواب

 

 

 

افسانه‌ای بیش نیست

این موارد نیز همانند فیلم‌هایی با ژانر تخیلی - افسانه‌ای می‌ماند که رویایش هم نمی‌توان در خواب دید زیرا اکثر ما نشانه‌ی شخصیت، توانمندی مالی و اگر بخواهم خودمانی بگویم باکلاس بودن را به تجملات گرایی و به‌روز بودن اثاثیه می‌دانیم و البته بیشتر بودن تزئینات، دکوری‌ها خصوصاً ویترین و بوفه‌های سلطنتی و بیشتر بودن مبلمان یادم نرود لوازم برقی همانند هواپز، آرام پز، بخارپز، فربرقی، مایکروفر، سولاردم، توستر، سرخ کن خلاصه هر چه بیشتر بهتر فرقی نمی‌کند که کارایی‌هایشان تقریباً باهم یکی باشد مهم این است شما باید همه‌ی آن‌ها را داشته باشید تا از به‌روز بودن کم نیاورید!؟!؟! نمونه‌های دیگرش غذا ساز، چرخ‌گوشت، گوشت‌کوب برقی، آب‌میوه‌گیری، آب مرکبات گیری، مخلوط‌کن، آسیاب کن ... خدای من آیا تمامی دارند؟!

آیا فکر می‌کنید می‌توانید به راحتی از تمامی این وسایل‌ استفاده کنید؟ چراکه همه آن‌ها را به خاطر رفاه و آسایشتان خریداری نموده‌اید تا راحت‌تر و سریع‌تر بتوانید غذا یا دسر درست کنید بماند که چقدر برای به دست آوردن آن‌ها هزینه پرداخته‌اید ولی سالی یک‌بار هم سراغشان را نمی‌گیرید می‌بخشید! هر سه ماه یک‌بار باید حسابی تمیزشان کنید و گرد و غبار خوش‌نشین را از روی تمامی وسایل بزدایید. در اینجا سؤالی مهم مطرح می‌شود که...

آیا این توانایی را در خود می‌بینید بتوانید تصمیم مهم و بزرگی را در زندگی‌تان بگیرید؟ آیا حقیقتاً شما به این همه اثاثیه و لوازم نیاز دارید و از همه آن‌ها استفاده می‌کنید؟؟؟

 بیشتر بخوانید:

با قدرت رنگ ها در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید!

رنگ قرمز در دکوراسیون جادو می کند!

 

 

 

وسواس در کمین شماست

وسواس بیماری است که ریشه‌ی آن از اضطراب نشاءت می‌گیرد و این اضطراب از ترس و نگرانی‌های بی‌مورد مسائل روزمره‌ی زندگی همانند پاکیزگی خانه و وسایل آن و نیز دغدغه‌ی آینده‌ی اقتصادی و فرهنگی خانواده به وجود می‌آید که با مشغولیت‌های ذهنی مخرب در مواردهای متعدد جزئی و کلان روی‌هم انباشته می‌گردد تا حدی که به از دست دادن انعطاف‌پذیری، صراحت و کارایی می‌انجامد، به زبان ساده‌تر اگر در هر کاری چه فکری و عملی تردید یا شکی نسبت به انجام دادن آن داشته باشید و این تردید شما را مجبور نماید چندین بار آن فکر یا کار را تکرار کنید باید بگویم وسواس در شما رخنه کرده است. تردیدی نیست با این همه شلوغی دکوراسیون و تنش نگهداری و تمیز کردنشان به این بیماری بیشتر نزدیک می‌شوید. رقابت‌های نامتعارف بر سر بهتر شدن خانه و زندگی پاسخ تمامی سؤال و چراهای ما درباره‌ی گره‌های کور مشکلات می‌باشد شاید باید کمی به خود بیاییم و اولویت‌های زندگی‌مان را برای آرامش روحی و جسمی‌مان تعیین و مشخص نماییم.

 بیشتر بخوانید:

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب زن و شوهر

 

 

 

به روح خانه‌مان قدری اهمیت دهیم

می‌دانم تابلوهای زیادی بر دیوارهای منزلتان نصب نموده‌اید که زیبا هستند و حسابی خود نمایی می‌کنند ولی برای شما تابلویی منحصربه‌فرد را پیشنهاد می‌کنم که روح دکوراسیون و خانه‌تان را زنده خواهد کرد، خداوند مهربان در آخرین سوره قرآن از قرآن کریم سوره‌ی ناس می‌فرماید:

1- بگو من پناه می‌جویم به پروردگار آدمیان

2- پادشاه آدمیان

3- (یکتا معبود) آدمیان

4- از شر وسوسه شیطان

5- آن شیطان که وسوسه و اندیشه بد افکند در دل مردمان

6-چه آن (شیطان) از جنس جن می‌باشد و یا انواع انسان

لازم به ذکر است وسواس یکی دیگر از حربه‌های شیطان برای گمراه ساختن انسان و اسراف در نعمت‌های خداوند می‌باشد که سبب می‌شود از لحاظ معنوی ایمان را در فرد کمرنگ سازد، از نظر مادی باعث زایل شدن پول می‌گردد و سرمایه‌های زندگی مثل سلامتی جسمی و روانی خصوصاً جوانی و موقعیت اجتماعی صدمه می‌بیند زیرا فشار روحی وسواس باعث پیری زودرس خواهد شد و از طرفی در بین دوست و آشنا وجهه و شخصیت یک انسان سالم را ندارند بدین صورت بسیاری از لحظه‌های طلایی زندگی از دست می‌رود. بهترین و اولین قدم نصب تابلویی مزین شده به آیات قرآن همچون سوره‌ی ناس یا چهار قل بر دیوار می‌باشد.

سعی کنید حداقل روزی یک‌بار معنای آن را با آرامش از روی تابلوتان بخوانید.

با ایمان حقیقی به این آیات از وسواس و وسوسه‌های شیطان به لطف خدا در امان خواهید بود و آن‌چنان که به بیماری وسواس مبتلا باشید روزبه‌روز بهتر خواهید شد. [متحد شوید و آرامش روانی را به خانه بازگردانید]

 با مشورت دیگر اعضای خانواده به جمع‌آوری و بسته‌ی بندی لوازم‌های اضافی و بلااستفاده بپردازید، در قدم اول قطعاً سخت است زیرا چشم‌ها و ذهن شما عادت کرده هرروز آن‌ها را ببیند و به اصطلاح دلتان نمی‌آید آن‌ها را دربسته بندی کنید برای کمتر اذیت شدن دراین‌باره می‌توانید کم‌کم اثاثیه را از دکوراسیونتان که در دید است جدا و در جای مناسبی انبار نمایید، در صورت عدم توانایی به چنین تصمیم مهم و بزرگی برای جلوگیری از تنش و آشفتگی ذهنی‌تان به لوازم دکوراسیونتان دست نزنید.

تا مدتی تنها به آن بیندیشید و دانه دانه آن‌ها را از دکوراسیونتان حذف و انبار نمایید. سبکی کار روزانه‌تان و خلوتی محیط اطرافتان شما را برای ادامه راه ترغیب خواهد کرد. نیلی‌رنگی است که به درمان بیماری وسواس کمک می‌کند کوسن‌ها، پرده‌ها، روتختی و یکی از دیوارهای منزلتان همگی مواردی هستند که می‌شود رنگ نیلی را در خانه زنده کرد درواقع طیف رنگ‌های آبی از تیره به روشن خصوصاً فیروزه‌ای آرامش خاصی را در شما ایجاد می‌کند، ضربان قلب متعادل و از حرارت، تنش و اضطراب می‌کاهد نمی‌توانم بگویم تمامی اثاثیه و دیوارها را به رنگ نیلی و یا طیف رنگ آبی بیارایید زیرا زیاده‌روی در این رنگ‌ها عوارضی همانند افسردگی و کسلی همچنین جدایی فردا از اجتماع را موجب می‌شود، بنابراین طبق شعار همیشگی تعادل را رعایت کنید تا نتیجه خوبی از آن ببینید.

 بیشتربخوانید:

تکنیک های استفاده از رنگ سرد در دکوراسیون

 

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، اتاق خواب، لوازم منزل، فنگ شویی، دیزاین، اکسسوری، مبلمان، رنگ دکوراسیون تعداد بازديد: 288 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز