Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:28

2
اردیبهشت
10 نکته برای انتخاب پرده مناسب اتاق‌ خواب

10 نکته برای انتخاب پرده مناسب اتاق‌ خواب

انتخاب پرده برای اتاق‌ خواب هم مانند هر قسمت دیگری از خانه، بایدها و نبایدهای خاص خودش را دارد و قوانینی که رعایت آن‌ ها الزامی است . در این مطلب مهم‌ترین آن‌ ها را برای شما آورده‌ ایم

به گزارش خراسان : خانم‌ های عزیز اگر به فکر تغییر پرده اتاق خواب‌ تان هستید و به نقش تاثیرگذار آن بر زیبایی فضا اهمیت می دهید، ادامه مطلب را از دست ندهید. انتخاب پرده برای اتاق‌خواب هم مانند هر قسمت دیگری از خانه، بایدها و نبایدهای خاص خودش را دارد و قوانینی که رعایت آن‌ها الزامی است . در این مطلب مهم‌ترین آن‌ها را برای شما آورده‌ایم.
 

بهترین پارچه برای پرده اتاق خواب

پارچه‌ های سبک و نازک چشم‌نوازند اما اگر به‌ دنبال تاریکی مطلق هنگام خواب هستید، چندان به کارتان نمی‌آیند. اگر تاریکی اتاق برای‌تان مهم است، پرده بلک‌اوت گزینه مناسب شماست.

پرده آماده بخریم یا پرده بدوزیم؟

پرده آماده معمولا ارزان‌تر و بدون اتلاف وقت در اختیارتان قرار می‌ گیرد اما در مقابل، پیدا کردن پرده اندازه و مناسب اتاق دشوارتر است. اگر پرده بدوزید یا سفارش دوخت بدهید، پرده‌ای مطابق خواسته‌ها و شرایط اتاق‌تان خواهید داشت.

بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق خواب براساس فنگ شویی

 

 

از پارچه‌ های چند لایه کمک بگیرید

با پارچه‌ های چند لایه طرح‌ های متنوع و سازگار پذیر ایجاد ‌کنید. پرده‌ های چندلایه جلوه‌ ای زیبا به اتاق می‌دهند، درحالی‌ که خرج زیادی روی دست‌ تان نمی‌ گذارند. دو نوع پارچه انتخاب کنید؛ یکی ضخیم و دیگری نازک و شفاف. از دو چوب‌ پرده برای آویزان کردن آن‌ها استفاده کنید. در پایان به طرحی زیبا می‌ رسید.

با پارچه‌ های کم‌ رنگ فضایی آرامش‌ بخش ایجاد کنید

اتاق خواب مکان آرامش و استراحت است. بنابراین از رنگ‌ها و بافت‌هایی استفاده کنید که فضایی آرامش‌بخش ایجاد می‌کنند.

پارچه‌ های طرح‌ دار انتخاب  کنید

خانم‌های عزیز اگر اتاق خواب ساده‌ای دارید و می‌خواهید تغییری کم هزینه و جذاب داشته باشید ،پارچه‌های طرح و نقش‌‌دار به شما این امکان را می‌دهند که جلوه جذاب و متنوعی به اتاق‌های ساده، به‌ویژه در خانه‌های اجاره‌ای بدهید.  حواس‌تان به همخوانی رنگ پرده‌ها با دیگر لوازم اتاق باشد.

بیشتربخوانید:

11ایده کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک


پرده اتاق خواب تان را با 10 نکته زیر اصولی و حرفه ای انتخاب کنید!!

با ترکیب جنس و رنگ‌ جلوه‌‌ ای دوچندان خلق کنید

اگر جلوه بافت و رنگ پارچه را می‌پسندید اما نگرانید که ترکیب آن‌ ها در فضایی محدود به اندازه پنجره، انتظارتان را برآورده نکند، بهتر است از رنگ‌ ها و پارچه‌ های خنثی برای ایجاد تعادل استفاده کنید. این ایده‌ به‌ صرفه است، زیرا می‌ توانید پارچه‌ های لوکس را در اندازه کم به‌ کار ببرید.

بهتر است پرده سقف تا کف را بپوشاند

اندازه پرده در نمای اتاق نقش مهمی دارد. هر چند از نظر کارکرد، کافی ا‌ست پرده فقط پنجره را بپوشاند اما مماس شدن پرده با کف، نمایی با شکوه ایجاد می‌ کند.

از پارچه‌ هایی با نقش گل و گیاه بهره بگیرید

طرح‌ های گل‌ دار همیشه تأثیر خوبی در اتاق خواب ایجاد می‌کند. در طراحی سنتی از پارچه‌ هایی با طرح‌های مدرن از گیاهان استفاده کنید.

بیشتربخوانید:

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان

 

 

از پرده‌ برای ترکیب رنگ‌ ها استفاده کنید

پرده‌ نقطه شروع خوبی برای رنگ‌ دادن به اتاق خواب و ترکیب رنگ‌ هاست. رنگی را برای پرده‌ ها انتخاب کنید که جلوه برخی رنگ‌ ها را در اتاق خواب دوچندان کند.

طراحی پرده مناسب اتاق خواب را در نظر داشته باشید

هرچند نصب پرده‌ ها با پلیسه‌ های مدادی کمی دشوار است اما این پرده‌ ها نمایی یکنواخت دارند. همچنین برای جلوگیری از نور و تنظیم میزان نور ورودی مناسب هستند. اگر برای آویزان کردن پرده از حلقه استفاده می‌کنید، باید اندازه را در نظر بگیرید، چون ممکن است نور بیشتری از حلقه‌ها عبور کند؛ شاید نیاز به استفاده از آفتاب‌گیر یا پشت‌پنجره‌ای باشد.

برچسب ها: دکوراسیون اتاق خواب، اتاق خواب، پرده اتاق خواب، پرده تعداد بازديد: 375 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز