Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:38

8
بهمن
ایده‌های جذاب برای تزیین میزهای شیشه‌ای

ایده‌های جذاب برای تزیین میزهای شیشه‌ای

پس از تصمیم‌گیری در مورد شکل میز باید رنگ آن را انتخاب کنید. رنگ میز پذیرایی باید اتحاد و مطابقت بسیاری با رنگ دیگر مبلمان و وسایل موجود در دکوراسیون داشته باشد.

آذین نعمتی؛ کارشناس ارشدمعماری

میز جلو مبلی یک عنصر کلیدی در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود، اما متاسفانه اغلب در خانه‌های ایرانی نادیده گرفته شده است. گل و گیاه، کتاب، کوسن و ... وسایلی هستند که می‌توانند به شما در تزئین زیر میز شیشه‌ای کمک کنند. اگر شما بتوانید توجه لازم را به میز معطوف کنید، این میز به بخش کانونی دکوراسیون شما بدل خواهد شد. در ادامه نمونه‌های بی نظیری از تزیین زیر میز شیشه‌ای جهت ایده گرفتن مشاهده خواهید کرد و می‌توانید از آنها برای بهبود دکوراسیون داخلی خود بهره بگیرید.

سَبک

سبک میز پذیرایی را باید از روی سبک کلی چیدمان و همچنین وسایل و اثاثیه موجود در فضا تعیین کنید و با آن‌ها منطبق  سازید. برای مثال اگر میز پذیرایی با سبک سنتی برای شما مناسب است، باید میزی چوبی یا برنجی با یک طرح سنتی در نظر بگیرید. میزهای مدرن و معاصر معمولاً ارتفاع عادی کوتاه‌تری دارند و افراد را بیشتر به لم دادن و نشستن روی زمین تشویق می‌کنند.

 رنگ

پس از تصمیم‌گیری در مورد شکل میز باید رنگ آن را انتخاب کنید. رنگ میز پذیرایی باید اتحاد و مطابقت بسیاری با رنگ دیگر مبلمان و وسایل موجود در دکوراسیون داشته باشد.

محل قرارگیری

جای قرارگیری میز نقش مهمی در نوع و سبک آن دارد. برای مثال میزی که در اتاق کودک قرار می‌گیرد، هم باید میز پذیرایی باشد و هم میز تحریر، اما  میز پذیرایی اتاق نشیمن باید کاملاً مکمل دکوراسیون فضا باشد.

اندازه

اندازه میز یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود به طور استاندارد میز پذیرایی باید دارای ارتفاعی بین 40 تا 50 سانتی متر باشد. مورد دیگر در خصوص ارتفاع میز این است که یا باید هم ارتفاع قسمت نشیمن مبل‌ها باشد یا 2.5 تا 5 سانتی متر پایین‌تر باشد. از میان وسایل خانه، سبک کاناپه بیشترین تأثیر را در تعیین سبک  و سایز مناسب میز پذیرایی دارد. همچنین میز پذیرایی نباید هم طول کاناپه باشد بلکه بهترین حالت این است که طول میز، نصف یا دو سوم طول کاناپه باشد. معمولاً استاندارترین فاصله بین صندلی تا میز، 45 سانتی متر است.

برچسب ها: دکوراسیون، زندگی آنلاین، میز شیشه ای، میز، میز ناهارخوری تعداد بازديد: 385 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز