Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:33

1
شهریور
10 اشتباه متداول در تزئینات داخلی (2)

10 اشتباه متداول در تزئینات داخلی (2)

در قسمت دوم مقاله 10 اشتباه متداول در تزئینات داخلی، با سایر اشتباهات در دکوراسیون داخلی و تزئینات منزل آشنا می‌شوید. امیدواریم مورد توجه شما عزیزان واقع شود.

6- نقاشی دیوارها

یکی از متداول ترین اشتباه ها در تزئینات داخلی منزل این است که اکثر افراد ابتدا منزل خود را نقاشی می کنند بعد فرش و پرده می خرند.

در حالی که جای این دو باید با هم عوض شود. زیرا ابتدا باید بافت و طرح پرده و فرش مورد استفاده را بدانید و مطابق آن دیوار اتاق ها را رنگ کنید.

زیرا هماهنگ کردن رنگ اتاق با پرده و فرش بسیار آسان تر از عکس آن است.

بنابراین، برای اینکه همه چیز در داخل منزل با هم هماهنگی داشته باشد، خرید پرده و فرش را در اولویت قرار می گیرد (تصویر 6).

7- ایجاد تنوع

هرگز نباید تمام وسایل داخل منزل را یکباره و به طور کاملا هماهنگ در قالب یک مجموعه بزرگ خریداری کرد. زیرا، این کار باعث هماهنگی بیش از حد شده و محیط منزل خیل زود کسل کننده می شود.

بنابراین، بهتر است با گذشت زمان و آرام آرام وسایل داخل منزل را خریداری کنید (تصویر 7).

8- محلی برای استراحت

در هر اتاقی باید محلی را برای استراحت در نظر گرفت. جایی که بتوان به آرامی چشمان را بست و بدون وجود نور و یا صدای آزاردهنده، مدتی را برای استراحت سپری کرد.

اشتباه متداول این است که یا این محل اصلا در نظر گرفته نمی شود و یا اینکه درست در مقابل جایی که برای خوابیدن در نظر گرفته شده، تلویزیون قرار می گیرد.

در ضمن، این موضوع در مورد قسمت های دیگر خانه مثل، اتاق نشیمن، اتاق کار و حتی اتاق پذیرایی هم باید رعایت شود (تصویر 8).

9- دوری از وسایل ناخواسته

هیچگاه به زور وسایلی را که دوست ندارید، در منزل خود قرار ندهید. مثلا ممکن است که یک دست مبلمان قدیمی از مادربزرگ تان به شما رسیده است.

اما گاهی هر کاری هم که انجام دهید، نمی توانید آن را با وسایل دیگر منزل هماهنگ کنید و یا اصلا آن مبلمان را دوست ندارید.

بنابراین، بهترین کار این است که یا آن را به شخص دیگری ببخشید و یا بفروشید و به هر قیمتی شده در منزل نگهداری نکنید (تصویر 9).

10- نشان دادن ویژگی های فردی

همیشه سعی کنید تجربیات و موارد مختلفی را که در طول زندگی کاری، تحصیلی، هنری خود کسب کرده اید را در قالب عکس، نقاشی و یا وسایلی که گویای آن تجربیات باشند، به دیوار منزل خود آویزان کرده و یا به صورت دکور در قفسه های خانه قرار دهید.

مثلا اگر سفری کرده اید و یا به شکار رفته اید می توانید منزل خود را با چیزهایی که متعلق به آن سفر خاص و یا شکار می باشد، تزئین کنید.

بنابراین، می توان گفت که یکی از بدترین اشتباه ها در دکوراسیون داخلی این است که دیوار های منزل، خالی، سفید و بی روح باشند (تصویر 10).

 

 

برای خواندن بخش اول -10 اشتباه متداول در تزئینات داخلی- اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: دکوراسیون منزل، دکوراسیون داخلی، چیدمان منزل، تزئینات منزل، اشتباه در دکوراسیون، تزئینات داخلی، اشیای تزئینی منزل، نقاشی دیوار تعداد بازديد: 1126 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز